Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Whole Food Plant Based

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Maira schreef:
Ik ben hier de draad even helemaal kwijt sinds een week. Naast mijn gewone baan werk ik de komende weken als freelancer thuis aan een schrijfklus. Eigenlijk teveel werk voor een korte periode, ik ben moe en gestrest. Ik snaai aan een stuk door, net of ik niet de mentale ruimte en energie heb om mezelf in het gareel te houden. Ik snap al die mensen met hun coronakilo´s van het thuiswerken ineens heel goed. Ik zei steeds sussend ´Joh het is even een dagje omdat ik ongesteld moet worden´, maar dat zet ook maar niet door (al bijna een week zeurende kramp).

En tot zover de klaagzang, wat gaan we er nu aan doen?
1. Zorgen dat ik zo min mogelijk verleidingen in huis heb, want zelfs een zak dadels of een pot pindakaas werk ik zo weg.
2. Even iets minder streng voor mezelf zijn. Tussen ontbijt en lunch 1 wfpb tussendoortje, tussen lunch en avondeten ook 1 wfpb tussendoortje. 1 a 2 koppen 'echte' koffie vermengd met caffeinevrije. Na de deadline wil ik een maand terug naar de basis.
3. Blijven zorgen dat er altijd gezonde opties grijpklaar staan, met name salades/gesneden rauwkost.

Herkenbaar... moe, stress, terugval.... Rot voor je. Super goed dat je een plan maakt om jezelf weer naar het pad terug te leiden. Je hebt even een zijspoor gevolgd maar gaat nu weer naar de grote weg terug! Lach

Heel goed idee om de verleidingen het huis uit te doen. En misschien ook om regels / afspraken met jezelf te maken over hoeveel je per dag van jezelf mag nemen van de meer calorie-dense producten. Groente en bonen kun je vrijwel onbeperkt eten dus dat is niet zo'n punt, fruit jaagt bij mij wel eetdrang aan soms, maar inderdaad noten, gedroogd fruit, notenpasta en dat soort dingen kunnen erg verleidelijk zijn. Dus als je dan zegt ik niet meer dan zo- en zoveel van die dingen per dag perk je jezelf al een beetje in.
Je kunt ook met jezelf afspreken dat je na een maaltijd of tussendoortje pas weer eet wanneer het weer tijd is (vaste tijden voor maaltijden aanhouden). Daarmee oefen je jezelf erin om het snaaien uit je systeem te krijgen.
Als het je helpt, gebruik dit sprintje dan vooral om elke dag even te delen hoe het met je gaat!

Ik zie nu dat het sprintje al bijna is afgelopen. Ik maak gewoon een nieuwe aan, we zien wel hoeveel mensen er meedoen.

Met mij gaat het qua gedrag goed maar het kost wel veel moeite. Heb nu weer 14 dagen me strikt aan mijn eigen Bright Lines gehouden:
* alleen WFPB voedsel en de met mezelf afgesproken bewerkte producten.
* Niet meer dan 1 tussendoortje per dag (in de middag).
* Zo goed mogelijk vaste hoeveelheden volgens eetplan aanhouden.

Ik heb nu na twee weken nog steeds last van 'brain fog' en lage bloedsuikerspiegels dus ik hoop dat het binnenkort beter gaat.
Vanmorgen zag ik eindelijk 81 in plaats van 82 kg op de weegschaal dus dat stemt me hoopvol!

Laatst aangepast door Kordiya op do 22 apr 2021 12:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 apr 2021 12:26    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Hier is het vervolg van dit Whole Food Plant Based sprintje:
https://www.weegclub.nl/forum/whole-food-plant-based-2-t57024.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 apr 2021 12:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Pagina 10 van 10