Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Whole Food Plant Based


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-12-2015
Berichten: 174
Dieet: puur en onbewerkt


  Reageer met quote
Fijn dat je jezelf weer in het gareel hebt gekregen Kordiya. Dat geeft zoveel meer rust.

Als ik snaai heb ik gelukkig nauwelijks behoefte aan 'non-compliant' producten. Die kan ik dus nu met weinig gevaar voor eigen leven in huis hebben voor mijn vriend. Ik neem gewoon net teveel van de producten waar een limiet op zit. Noten, zaden, gedroogd fruit, rooktofu, zadencrackers. Een zak pistachenoten heb ik nu in beheer gegeven bij mijn vriend. Heel handig dat we aan samenwonen-light doen: hij woont in het appartementje naast me.

Ik ben nog niet begonnen in het boek van Bright Line Eating. Meestal gun ik mezelf pas 's avonds voor het slapengaan de rust om een boek te lezen - al dan niet in bed. Dan kies ik toch gauwer voor een luchtiger, verhalend boek. Als het over voeding gaat dan dus eerder een ervaringsverhaal. Penn Gillette vind ik wel leuk om te lezen, nu ik gewend raak aan zijn grofgebektheid. Qua ervaringsverhalen zou ik wel eerder Starved to Obesity van Emily Boller aanraden, dat is wat diepgaander en herkenbaarder. Ze komt regelmatig als succesverhaal voorbij in de boeken van Fuhrman.

Wat betreft lekkere azijnen: ik heb meerdere flessen azijn en balsamico gekocht bij de webshop van Foodelicious. Even een investering, maar ik doe heel lang met een fles. Ik grijp het vaakst naar de balsamico vijg/dadel.

Dille & Kamille heeft framboos (wel mierzoet, bijna limonadesiroop), vijgen en mango (die laatste niet geproefd).

Op het forum van Dr. Fuhrman stelde iemand een vraag over zulke zoete vruchtenazijnen. Furhman antwoordde dat je die prima kunt gebruiken, omdat je er in verhouding weinig van neemt en je het met een boel rauwkost eet. Wel alleen de azijnen zonder toegevoegde suiker, logisch. Greger schrijft in een van zijn boeken dat hij tegenwoordig als souvenir steeds op zoek gaat naar een lekkere azijn, als hij op reis is.

Wil je toch caloriearm en minder zoet, dan heeft Oil & Vinegar een frambozenazijn en een vijgenazijn. Misschien nog wel meer, maar de azijnen die ik zelf verder aanklikte hadden vaak toegevoegde suiker.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 apr 2021 22:07    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 3042
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Maira, heb je de film 'The Climb' gezien?
Over man die zonder veel voorbereiding de Mount Everest beklom. Er staat bij dat het waargebeurd is maar, het is wel een HEEL ERG geromantiseerd verhaal hoor. Wel leuk voor een avondje verstrooiing.

_________________

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2021 19:15    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 3042
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
O jee, ja, die rooktofu.... Gelukkig kom ik nu niet in de winkel (we laten alles bezorgen vanwege corona) en dus ook niet bij de Ekoplaza, anders zou dat mij zeker ook verleiden!

Ik heb het idee (de hoop) dat dit soort verlangens gaandeweg minder worden naarmate je langer met deze manier van eten bezig bent.
Maar mogelijk is het dan wel belangrijk om daadwerkelijk zoals Fuhrman ook aanraadt, niet vaker dan drie keer (in mijn geval vier keer, ik ben eigenwijs) per dag te eten. Dat is ook één van de 'bright lines'. En vaste hoeveelheden zeker van de meer 'calorie dense' producten. ja ja het blijft een uitdaging.

ja het verhaal van Emily Boller ken ik, althans dat wat er op internet staat over haar.

Bright Line Eating: het leest als een trein, voor mij tenminste en bevat ook haar uitgebreide ervaringsverhaal.

Dankjewel voor de tips voor de azijn.

_________________

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?


Laatst aangepast door Kordiya op wo 14 apr 2021 19:33, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2021 19:22    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-12-2015
Berichten: 174
Dieet: puur en onbewerkt


  Reageer met quote
Ik ga eens kijken of ik die ergens online kan vinden, ik ken hem nog niet.

Ik heb wel de drie boeken van Sabriye Tenberken gelezen, een Duitse blinde vrouw die zich ontfermt over blinde kinderen in Tibet en een school voor ze opricht. Met een groep blinde Tibetaanse jongeren (en een ervaren blinde bergbeklimmer plus een camerateam) gaat ze de Mount Everest beklimmen. Vanwege slecht weer moeten ze de klim uiteindelijk afbreken. Er schijnt ook een documentaire van gemaakt te zijn (Blindsight) maar die heb ik ook nooit gezien.

Al met al is mijn Mount Everest-beklimming in het vlakke Nijmegen niet zo'n hele grote prestatie, als je het met deze klimmers vergelijkt Erg blij. Iemand die ik ken is nu met dezelfde app de Camino naar Santiago aan het lopen (maar dan ook gewoon in haar eigen woonomgeving). Je kan ook de Engelse kust aflopen of bijvoorbeeld de Incatrail afleggen, nog genoeg coronaproof wandelreizen te maken dus.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2021 19:27    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 3042
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Ik heb zitten kijken naar de azijn... Ook naar deze https://www.foodelicious.nl/foodelicious-azijnen/3702/vijgen-dadel-azijn . Ik kan alleen niet ontdekken wat de ingredienten zijn en de hoeveelheid suikers.
Bright Line Eating zegt 'geen suiker' dus ik wil daar op letten. Ik kan ook eens nagaan wat de site van Bright Line Eating er over zegt.

_________________

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2021 19:34    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-12-2015
Berichten: 174
Dieet: puur en onbewerkt


  Reageer met quote
Voor Bright Line Eating wellicht toch teveel suikers. Al neem je er maar weinig van en meng je het met je salade. Ik ben benieuwd of je er iets over kunt vinden.

Ingredienten: geconcentreerde druivenmost, wijnazijn, balsamico azijn uit Moderna IGP, dadelsap 5%, vijgensap 2%, natuurlijk aroma.

Waarden per 100 ml: 302 kcal, 0gr vet, 73 gr koolhydraten waarvan 71 gr suiker (oeps), 0,1 gr eiwitten, 0,05 gr zout


Deze dadelazijn heb ik ook, bijna de helft minder zoet: https://www.kazidomi.com/nl/vinaigrette-azijn/8958-vinaigre-balsamique-aux-dattes.html

En deze vijgazijn heeft echt veel minder suikers, maar is nu niet op voorraad (en wat prijziger): https://www.oilvinegar.nl/vincotto-vijg-250ml-56914.html

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2021 20:21    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 3042
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
Maira schreef:
Voor Bright Line Eating wellicht toch teveel suikers. Al neem je er maar weinig van en meng je het met je salade. Ik ben benieuwd of je er iets over kunt vinden.

Ingredienten: geconcentreerde druivenmost, wijnazijn, balsamico azijn uit Moderna IGP, dadelsap 5%, vijgensap 2%, natuurlijk aroma.

Waarden per 100 ml: 302 kcal, 0gr vet, 73 gr koolhydraten waarvan 71 gr suiker (oeps), 0,1 gr eiwitten, 0,05 gr zout


Deze dadelazijn heb ik ook, bijna de helft minder zoet: https://www.kazidomi.com/nl/vinaigrette-azijn/8958-vinaigre-balsamique-aux-dattes.html

En deze vijgazijn heeft echt veel minder suikers, maar is nu niet op voorraad (en wat prijziger): https://www.oilvinegar.nl/vincotto-vijg-250ml-56914.html


Hartelijk dank voor het noemen van de ingrediënten! ja, 71 g suiker is wel veel... Hoeveel van die azijn doe jij over één groot bord salade?
Ik vermoed dat de vruchtenazijn zo lekker is omdat er veel suikers in zitten... Voor mij minder geschikt, jammer. Heb gekeken naar de andere minder zoete azijn die je noemt maar dan moet ik weer heel veel andere dingen ook bestellen wil ik de bijna 5 euro aan bezorgkosten vermijden...
Misschien maar eens even over nadenken.

_________________

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 apr 2021 10:13    
Vrouw Weeggegevens   smurfin1979
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 16-5-2010
Berichten: 697
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Sorry dames, ik volg hier niet goed meer mee met jullie. Schaam Schaam Schaam Schaam

heb een paar dingen opgepikt wat ik hier gelezen heb. Zo eet ik nu ook bonen, linzen en humus (gisteren voor het eerst zelf gemaakt). Maar de rest is voor mij (nog) een stap te ver.

_________________
Dagdoel: 10 000 stappen, gezond eten, geen alcohol (op weekdagen).

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 apr 2021 7:02    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-6-2020
Berichten: 3042
Dieet: vegetarisch gezond eten


  Reageer met quote
smurfin1979 schreef:
Sorry dames, ik volg hier niet goed meer mee met jullie. Schaam Schaam Schaam Schaam

heb een paar dingen opgepikt wat ik hier gelezen heb. Zo eet ik nu ook bonen, linzen en humus (gisteren voor het eerst zelf gemaakt). Maar de rest is voor mij (nog) een stap te ver.


Wat goed dat je nu meer bonen, linzen en zelfs zelfgemaakte hummus eet! Dat draagt beslist bij aan je gezondheid.
Ik verwacht niet dat je hier vaak iets neerzet hoor. Dit is een vrij 'gespecialiseerd' sprintje...

_________________

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 apr 2021 8:57    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 23-12-2015
Berichten: 174
Dieet: puur en onbewerkt


  Reageer met quote
Ik ben hier de draad even helemaal kwijt sinds een week. Naast mijn gewone baan werk ik de komende weken als freelancer thuis aan een schrijfklus. Eigenlijk teveel werk voor een korte periode, ik ben moe en gestrest. Ik snaai aan een stuk door, net of ik niet de mentale ruimte en energie heb om mezelf in het gareel te houden. Ik snap al die mensen met hun coronakilo´s van het thuiswerken ineens heel goed. Ik zei steeds sussend ´Joh het is even een dagje omdat ik ongesteld moet worden´, maar dat zet ook maar niet door (al bijna een week zeurende kramp).

En tot zover de klaagzang, wat gaan we er nu aan doen?
1. Zorgen dat ik zo min mogelijk verleidingen in huis heb, want zelfs een zak dadels of een pot pindakaas werk ik zo weg.
2. Even iets minder streng voor mezelf zijn. Tussen ontbijt en lunch 1 wfpb tussendoortje, tussen lunch en avondeten ook 1 wfpb tussendoortje. 1 a 2 koppen 'echte' koffie vermengd met caffeinevrije. Na de deadline wil ik een maand terug naar de basis.
3. Blijven zorgen dat er altijd gezonde opties grijpklaar staan, met name salades/gesneden rauwkost.

Hoe gaat het bij jullie?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 apr 2021 7:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 9 van 10