Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Whole Food Plant Based (2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Nou Kordiya, jouw ervaringsverhaal behoedt mij me aan te melden voor een afvalprogramma waar ik me totaal misplaatst ga voelen, dank je wel! Dag niet-zo-CooL!

Lunafloor, kaas vind ik ook nog steeds het allermoeilijkste om van af te blijven. Ik doe wel eens invalwerk in de zorg, en als ik dan voor mijn cliënten kaas sta te schaven.... oeeeeeehhhhhh dan heb ik het zo moeilijk! Soms zwicht ik nog wel eens. Inderdaad Kordiya, er schijnen stoffen in te zitten die een verslavend effect hebben. Ik geloof dat direct. Heel soms koop ik veganistische kaas, en dan het liefst een soort die gemaakt is van gefermenteerde cashewnoten (dat klinkt een stuk gezonder dan vegan kaas op basis van kokosolie). Vorige week de nieuwe vegan supermakrt van Arnhem bezocht, en ik kwam onder meer buiten met een vegan rookkaas die verrrrukkkkellllijk was. En dus niet echt een lang leven beschoren was ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 jun 2021 21:02    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Ummm tja. Ik vroeg me af of het wel okay was om zo negatief over Cool te zijn maar aan de andere kant, het is wel mijn ervaring geweest... Misschien had ik wel iets aan de groep kunnen hebben als het geen corona was geweest, iets van saamhorigheid... Maar het kostte me gewoon veel tijd en energie zonder dat ik kon zien dat ik er veel mee opschoot.

Ik ben ook veel te dol op de vegan kaas... Helaas. Dat rijmt. Mijn man wil niet zonder. Als het aan mij lag had ik het liever niet steeds in huis...

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 jun 2021 21:10    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Gelukkig ben ik niet de enige die het dus moeilijk heeft met kaas.

Sinds 15 juni geen kaas meer gegeten. Erg blij

Ik wil vragen of mijn bloed over 3 maanden opnieuw getest kan worden op 1 waarde.

Van vet eten houdt ik niet. Ben benieuwd wat het schrappen van alleen kaas doet met 1 waarde.

Een heel fijn weekend!!!.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2021 14:18    

Reageer met quote
Goed bezig met de kaas mijden Lunafloor!

Ik ben ook benieuwd wat dit met jouw bloedwaarde gaat doen - gaat het om de cholesterol?

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 jun 2021 9:26    

Reageer met quote
@Kordya; Ik schreef wel dat ik alleen de kaas eruit ging laten maar dat kan helemaal niet.
Het grappige is dat ik altijd zeg dat dat voedingsonderzoeken juist zo moeilijk maakt.
En nu schreef ik het zelf.

Waarom kan het niet? Op het moment dat je een voedingsmiddel uit de voeding weg laat, krijg je een verschuiving.

Alles dat in kaas zit kan een reactie veroorzaken. Als ik, in mijn geval de kaas laat staan, laat ik niet alleen de vetten uit de kaas staan maar ook de kcal en vetten en eiwitten.(En de vitamines en mineralen en kleurstoffen}.

Als ik die niet vervang is mijn voeding dus niet meer hetzelfde.
Als ik die wel vervang door andere voedingsmiddelen ook niet helemaal.
Natuurljk kan ik zorgen dat die vrijwel gelijk wordt maar waarom zou ik.

Met het weglaten van de kaas wordt mijn voeding kcal armer, zo lang ik niet onbewust meer ga eten.
Doordat ik iets gekrompen ben, is mijn BMI hoger geworden.

Als ik afval wordt de waarde ( het gaat om tryglyceriden) waarschijnlijk ook al iets lager. Ik wil hem namelijk zo laag mogelijk zien te krijgen. Mijn cholesterol ratio was overigens goed.
En mijn HDL is ook altijd erg hoog (dat is goed).

Een heel fijn weekend allemaal. Ps. weer geen kaas gegeten. BLIJ.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 jun 2021 10:41    

Reageer met quote
Applaus Applaus Applaus Goed gedaan met het mijden van kaas, Lunafloor! Gaat het nog steeds goed?

Goede inzichten wat betreft de verschuivingen... Alles hangt ook inderdaad met alles samen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2021 9:43    

Reageer met quote
ja, ja nog steeds geen kaas aangeraakt. Het gaat goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2021 20:08    

Reageer met quote

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2021 20:08    

Reageer met quote
Lunafloor schreef:

Erg blij Compliment!

*

Ik ben op het moment weer stukjes aan het herlezen in 'The End of Dieting' van Dr. Fuhrman. Blijft toch motiverend om te lezen hoeveel goed het kan doen om WFPB te eten.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 jul 2021 10:07    

Reageer met quote
Dank je Kordiya voor het compliment. Ben ik blij mee.
Kaas liet ik uiteindelijk heel wat gemakkelijker staan dan zoet.
(zoet nu al sinds 1 januari 2008)

Ik vind het nu gewoon leuk omdat ik wil weten wat het met mijn triglyceriden doet,
Puur nieuwsgierigheid dus en dat werkt.

Ooit heb ik 3 weken modifast gedaan. Ook vanwege nieuwsgierigheid. Modifast was een nieuw product.
Niet omdat ik wilde afvallen.

Het was een weddenschap met een collega die het bij iemand wilde inzetten.

Ik heb het boek :"the obesity code" van Fung maar niet die jij hebt. Eerlijk gezegd al weer heel lang geleden gelezen.

Dat boek dat jij hebt is vast ook interessant.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 jul 2021 6:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 6 van 8