Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Welk dieet is geschikt voor mij?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dynamite
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Het is weer eens zover... ik moet afvallen.
Dit heb ik al een aantal eerder succesvol gedaan, maar elke keer komt het er weer aan omdat ik in mijn oude gewoontes verval.
Echter... dit keer is het toch even anders want mijn gezondheid is aan het mee spelen. In het kort:

Ik ben 46 jaar, vrouw en reeds 3x eerder 30 kilo afgevallen
1x via Weight Watchers in een termijn van 2 jaar, dit werkte prima maar momenteel zit ik niet in de mogelijkheid om het geld uit te geven.
2x via het weg laten van koolhydraten
Dat was voor mij het mooiste wat er was, want het ging super snel (1x in 4 maanden 30 kg afgevallen, de tweede keer duurde het iets langer, 6 maanden).

Maar nu ik voor de 4e keer daar mee aan de slag ging bleek mijn lichaam het er niet mee eens. Het afvallen ging prima, maar mijn darmen protesteerde. Vezels en later medicatie van de huisarts hielpen niet. Weer normaal eten met volkoren brood en roggebrood zorgde ervoor dat de klachten verdwenen, maar ook de kilo's die ik kwijt was kwamen weer aan.

En om het compleet te maken, doordat ik mijn enkel heb gebroken ben ik inmiddels 5 kilo aangekomen de afgelopen 2 maanden.

Dat is toch wel de grens geweest vorige week en ik ben gestopt met snoepen (want ik weet echt wel dat het niet alleen komt doordat ik niet meer beweeg).

Nu aan het denken hoe nu verder... volgende week mag het gips er af en kan ik hopelijk weer wat zelf. Koken bijvoorbeeld... Nu ben ik afhankelijk van wat anderen mij voor zetten. En ik klaag niet hoor haha want ik ben gek op fast food... maar zo ga ik natuurlijk helemaal dicht groeien.

Maar wat is jullie ervaring met manieren om af te vallen waar bijvoorbeeld verminderd koolhydraten bij zitten, maar niet alles weg valt zodat mijn darmen op gang blijven.

Ik wil geen honger dieet volgen want dat hou ik toch niet vol.
En bewegen wil ik dolgraag! Ik stond voor mijn enkel breuk elke dag op de trampoline en fiets graag (al heb ik daar nu mijn enkel mee gebroken dus even geen fan haha). Maar geen idee wanneer ik weer kan gaan bewegen, na de gips periode is er nog een revalidatie periode van 6 tot 12 weken.

Ik moet echter voor die tijd aan de slag, want in december geopereerd en de arts zei je moet afvallen anders zie ik je over 3 a 4 jaar weer... en ik heb al een half jaar 'verspild' dus het moet gewoon NU!!!

Wie heeft ervaringen, tips, etc.
Ik weeg nu 120 kg en wil naar 80 a 90 (gezond BMI zou voor mij 69 zijn dus ben echt veel te zwaar).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 18:59    
Vrouw Weeggegevens   Lizanx
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Keto

Reageer met quote
Ik vind het lastig om zo 1-2-3 te zeggen welk dieet bij jou past. Van alle dieten val je af. Maar welke kun je volhouden? Ik kan je alleen mijn ervaringen vertellen. Weight Watchers en Herbalife werken prima maar zijn erg kostbaar. Sonja Bakker heeft makkelijk te volgen weekmenu’s maar ik vind dat het mijn honger niet stilt. En je houdt suikerdrang.

Ik ben zelf sinds een jaar KETO aan het volgen. Dat zijn heel weinig koolhydraten en veel vetten, zoals roomboter, spekjes, eieren, volle yoghurt, noten, vette kaas, slagroom, vlees. Het is een dieet voor diabetes patienten. Het voordeel is dat ik afval en de hele dag geen hongergevoel heb. Het nadeel is dat ik in het begin ook darmproblemen had, maar die waren na 3 weken voorbij. Omdat ik geen brood, pasta, rijst en aardappelen mag eten duurde het wel een halfjaar voordat ik het onder de knie had, maar nu ben ik helemaal om. Ik heb alternatieven gevonden. Oh ja, nog een voordeel, je hoeft geen calorien te tellen. Interesse? Kijk eens op de website van TheNewFood en bestel evt de Startgids.

Een variatie op KETO is GOK (grip op koolhydraten). Dat is bijna hetzelfde maar bij GOK mag je per dag 1 koolhydratenuurtje. MartinesKeuken heeft diverse GOK recepten.

Succes met je keuze! Laat je me weten waar je voor kiest?

Wat de vraag ook is ... het antwoord is altijd chocola!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 20:47    

Reageer met quote
Lizanks dat klinkt goed! Ik ga er morgen eens goed voor zitten om het te lezen. Want wellicht dat door het koolhydraat uurtje het vriendelijker is voor mijn buik.

Ik voel me zelf het fijnste bij verminderde koolhydraten om de reden die jij zegt, geen honger gevoel. Ik hou het echt niet vol als ik me slap en hongerig voel. Daar ken ik mezelf helaas te goed voor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 21:19    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Zou gewoon even een afspraak maken bij een dietiste, zit 3 uur in je basisverzekering.
Dan kijkt iemand met je mee, rekening houdend met wat jouw voorkeuren zijn, om een houdbare eetstijl te maken.
Van elk dieet val je af, maar de kunst blijft je eetstijl zo te veranderen dat het bij je gaat passen zodat het te doen is de rest van je leven.
Mij heeft de inzichten van Judith Beck, dieetoplossing, erg geholpen om vooral in de bovenkamer anders te denken over eten en heb ik kunnen oefenen met praktisch problemen omtrent eten in het dagelijkse leven.
En wat betreft de kosten? Niks, hield geld over door al dat minder gesnaai Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020 7:26    

Reageer met quote
Ik heb afgelopen week via Bol.com het basis boek Grip op Koolhydraten gekocht en in 1x uitgelezen. Het lijkt perfect bij me te passen, want koolhydraten er uit maar toch ook 1x per dag er in waardoor hopelijk alles blijft door gaan. Vandaag alles uit werken, ik heb er zin in! Dank jullie wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020 9:32    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Hallo, ik geloof niet in een dieet, omdat, zoals je zelf al zegt je al vaker 30 kilo bent afgevallen en het er daana weer bij komt. Ik heb hetzelfde gedaan als jou, minder koolhydraten, minder eten en elke keer het gewicht weer terug met gratis extra kilos.

Ik ben nu weer bezig sinds oktober, maar alleen maar door gezond te eten, dus niet minder koolhydraten, niet minder op mijn bord en af en toe gewoon chocola, koekjes, een taartje of een bakje chips. Ik ben al behoorlijk wat kwijt en het gaat nu gewoon geleidelijk, beetje bij beetje, en het is zo gemakkelijk vol te houden. omdat het geen dieet is en ik mezelf gewoon dingen toe laat. Heb ik zin in chocola, dan pak ik het ook gewoon ( en loop ik gewoon 10 minuten extra hard later).

Gewoon geen dieet maar gezond eten ( ik eet vegetarisch trouwens ivm slokdarm ziekte, dat gaat me beter af). Ik sport wel bijna elke dag, combinatie van kracht en cardio ( spinning, hardlopen). Volgens mij houden we het er alleen maar zo definitief af.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 mei 2020 13:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1