Auteur |
Bericht |
Hermie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 16-12-2006 Berichten: 4988 Dieet: Gezond eten (kcal tellen)
|
|
Minnie57 schreef: | Wij gebruiken Mc Cain.. ovenfriet.. dikke of fijne allebei goed.
Als ik nog eens bij AH kom, zal ik eens een blikje werpen!
Ik heb uit de vriezer dingen weggegooid nog van het lowcarb dieet. Avocado - amandelmeel... erg veel vet en dus ook veel calorieën |
McCain zit zout in en dat mag Gerrit niet. Is wel lekkere patat.
Ik vries wel erwten- en bruinebonensoep in , verder kook ik afgelpast, dat is een tik van mij die nu goed uitkomt,omdat ik voor Gerrit alles af moet wegen._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 19 mrt 2021 7:22 |
|
 |
|
 |
Dipinipi Moderator

Geregistreerd op: 6-11-2007 Berichten: 39137 Dieet: Weight Watchers en suikervrij Woonplaats: Giessen
|
|
ik kook ook redelijk afgepast
vorige week alleen wat meer *ragout* gemaakt en dat gewoon in de koeling gezet en gister opgemaakt
ik doe 1x per week boodschappen dus er gaat vooral vlees ed in_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 19 mrt 2021 9:13 |
|
 |
Minnie57 Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 12-12-2013 Berichten: 5333 Dieet: Weight Watchers Woonplaats: Gent
|
|
Precies zo bij ons: vlees en vis naar de vriezer. De meeste groenten vers en 1 keer per week naar de supermarkt , soms een 2e keer.
Vrijdag 82,5
Weer 200 g af.
Vandaag is het weer een test: L kwam van de bakker met croissants, Vlaamse boterkoeken én een 1 persoons appeltaartje.
Voor hem dan.
O: 1/2 croissant want 1 weegt wel 70 g! Een halve reken ik: 1 B, 1/2 V
En 30 g roggeverdommeke
Mm: IJslandse soep: wortel, broccoli, groene asperges, boontjes, prei , gele kerrie véél, 1 L water, kabeljauw blokjes, scampi en sojaroom. Was erg pikant, dus wat kokosmelk erbij.
In supermarkt taartje voor mij gekocht: citroenmeringuetaart.
Maar ja, dat heb ik in 6 stukjes van ongeveer 50 g moeten doen.
1 stukje is 180 cal!!! Heb er 2 P voor aangerekend en de rest is extra.
Dus dessertje was heerlijk stukje taart. De overige stukjes zitten al in vriezer!
16 u sinaasappel
Am: 2crackers 200 g sojayoghurt en 1F en nog 1 P over voor beleg op de ene cracker.. waarschijnlijk 20 g geitenkaas. De andere cracker verkruimel ik in de yoghurt.
Héhé.. en dan fingers crossed voor de weegschaal morgen._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 19 mrt 2021 14:53 |
|
 |

Geregistreerd op: 12-12-2013 Berichten: 5333 Dieet: Weight Watchers Woonplaats: Gent
|
|
oei een beetje laat met invullen!!
zaterdag 82,5
hehe: gelijk gebleven
O: 60g roggeverdommeke beetje verse geitenkaas met een verse vijg en 30 g gewoon rogge zuurdesembrood
mm: eendenborst met boontjes en champignons (voor L met gebakken witloof en een roomsausje met foie gras - heb ik een eetl van geproefd: lekker!)
16u sinaasappel
am: yoghurt met twee crackers
zondag 82.6
O: brood eitje tomaat en light jam
mm: kalfstong met champ en madeirasaus (heerlijk, op tv chefkok gezien die een tikje dragon in de saus deed: zaaaalig! Hij maakte wel een saus op basis van bloem en melk, no-way dus: gewoon passata op gebakken champ, en met bouillon en ui en look ingekookt en dàn 1/4 kofl gedroogde dragon. Fantastisch!)
16u 25g chocolade
en een klein bolletje ijs (echt klein)
AM: restje ijslandse soep en 250 g yoghurt
maandag 83 oeps (heb de tong niet gewogen besefte ik achteraf. Heb gewoon buikje vol gegeten! En tong tikt erg aan weet ik..)
O: 1 snede rozijnenbrood met wat smeerboter
MM: gebraden kip met gegrillde groente met een terriyaki sausje
mmmm!
16u 1 sinaas en een kleine banaan
AM: 2 crackers, 1 met sneetje rosbief en klein tomaatje, yoghurt
stukje amandelsinaas cake z suiker (zat nog in vriezer!)
dinsdag 82.6 top!
O: roggeverdommeke met smeerboter
MM: salade van Pascale : beetje kropsla, 30 g avocado (= 1V), 200 g doperwtjes (is 2 P), witte ui met mandoline, olijven, bladpeterselie en 90 g rundertartaar
17u na tuinwerk: 1 sinaasappel
AM: yoghurt met wat verse bosbessen, met een cracker erin verkruimeld, een 1 cracker met sneetje rosbief
na vier weken: - 2,5 kg
ben blij!_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 23 mrt 2021 17:44 |
|
 |
|
 |
Dipinipi Moderator

Geregistreerd op: 6-11-2007 Berichten: 39137 Dieet: Weight Watchers en suikervrij Woonplaats: Giessen
|
|
goed bezig
tong is toch mager?_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 23 mrt 2021 18:04 |
|
 |

|
|
180 cal per 100 g is vrij veel
Maar het ding is: het is zo lekker dat ik gewoon heel veel van eet..!_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 23 mrt 2021 22:24 |
|
 |
Dipinipi Moderator

|
|
het is niet echt veel maar meer dan kip ofzo
ik ben er niet zo gek op dus maak het nooit_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 23 mrt 2021 22:34 |
|
 |
|
 |

|
|
Het is een erg klassiek Belgisch gerecht. Het kwam vroeger veel op feestmaaltijden voor, met aardappelkroketjes.._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 23 mrt 2021 23:17 |
|
 |
Dipinipi Moderator

|
|
ik at het wel in Frankrijk...héél lang geleden, wel 40 jaar ofzo
toen zelf ook eens gemaakt_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 23 mrt 2021 23:21 |
|
 |

|
|
ja dat was toen “mode” !_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 24 mrt 2021 18:08 |
|
 |
|
|