Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

weer terug naar Weight Watchers met Minnie57

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 435, 436, 437  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Minnie57
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Applaus 81.8 kg ! - 600g

Met dank waarschijnlijk aan het stopzetten van vorig cholesterolprodukt en opnieuw vorig produkt. Ik denk dat ik de twee ga moeten afwisselen: van het ene hou ik vocht vast en van het andere word ik na een week teveel misselijk. Heel heel boos
De huisarts zei dat ik moest kiezen voor het "minste kwaad". Tja..

Hoi Guus! ja, ik had dat al gemerkt: als ik iets at met witte suiker, kreeg ik 's nachts duidelijk meer opvliegers. De laatste tijd, voor ik Cohen deed was het echt erg: ik at een stukje chocolade of dronk een kopje sterke koffie: WHAM !! "zweetaanval" kreunde ik dan en werd ook flink rood dan. Maar nu, met dank aan Cohen, word ik 's nachts niet meer wakker en ook overdag reageer ik niet meer zo fel op koffie. Of een slokje wijn nippen aan het glas van mijn man gaf ook opvliegers.. Wijn zijn ook kh natuurlijk.
En toen ik het vorig jaar vroeg aan mijn gynaecoloog, leunde die fijntjes glimlachend achteruit en zei: dat klopt!!
(en ik dacht: waarom zèg je dat dan niet eerder???) Idee

Misschien zegt niemand het omdat je toch wel echt heel streng geen-suiker moet zijn eer je het verschil pas merkt..
En alleen wij helden, die Cohen volgen doen dat!! Uitlachen

Dus ja, ik drink vooral decafeiné koffie (jullie heten het dekaffee denk ik, want toen we in Nederland waren een jaar of twee geleden en wij dekakoffie vroegen (in Belgie zeggen we zelfs : 2 dékatjes aub!) begrepen ze ons niet en zeiden dan uiteindelijk:
Ooo deekaffee!!

grappig hé!

O: Total yoghurt O% met frambozen en zaden en kaneel
MM: rundstartaartje met sla - 1/2 pompelmoes
16u: 1 kiwi
19u: waarschijnlijk vis uit doosje met witte koolsla. Maar deze keer een heel pak minder sla dan vorige keer, want de weegschaal kreunde weer even..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2014 11:16    

Reageer met quote
Gisteravond: 1 stronkje witloof, zwarte olijven, met 1 doosje tonijn in olie en 2 crackers. Ik heb de hele dag erge honger gehad. Ik denk nu dat het komt door de grote fruitslalade die ik at rond 16u ipv de kiwi. Nogal snel daarna begon mijn maag te rommelen.
's Avonds wat zwarte choc gegeten, nog een extra cracker met gorgonzola, en meloen.

tja vanochtend weer wat bij - ik weet niet precies meer hoeveel (ben nu op mijn werk) ik denk 300 g. Waarschijnlijk van al dat fruit en is het weer vocht vasthouden. pfff..

Vandaag :
O: 35 g zelfgemaakt brood met spelt, soja, haver en roggebloem. Het was een try-out, het bakken. De smaak is oké, het aantal kh is waanzinnig laag: 50 g = 16 g kh! Maar het is niet echt zoals we gewend zijn: het weegt extra zwaar, is eigenlijk niet gerezen, of toch erg weinig. Ik ga nu zien of het morgen iets uitmaakt op de weegschaal!Het spoort me ook aan om vandaag heel Cohen te eten!
Dus dat sneetje brood met Phila - de tomaten zijn op, maar er zitten bomvol vezels in het brood..
MM: kip met kaneel en appels uit de oven met walnoten
19u: 2 crackers met rosbeef en tomaatjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 mrt 2014 14:07    

Reageer met quote
Trouwens: vandaag voor het eerst buiten gegeten op de middag: heerlijk!! Daar wordt een mens vrolijk van!

Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 mrt 2014 14:08    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
een kleine schommelen kan van van alles komen...olijven en tonijn uit blik zijn zout!

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 13 mrt 2014 14:32    

Reageer met quote
hèhè opnieuw 81.7!! 500g eraf - idd Dini, waarschl door het vele zout en de suikers van het vele fruit..

Nu moet ik mijn kiezen opeen klemmen om mijn ticker zondag te mogen verschuiven!
Maar.. ik heb bezoek zaterdagavond, vrienden die komen eten;
ik zal light formule voor me uitzoeken..
Vandaag:
O: 2 crackers met phila met zalm in (heel lekker!) en daarbij 1 klein stronkje witloof

Tss haakjes: ik ben dus af ondanks dat ik 35 g van dat brood at bij mijn ontbijt! dit schept perspectieven nietwaar!! Dit weekend ga ik het brood (dat de hond voor 3/4opat btw) opnieuw maken, maar nu met minder water en méér gist.
Zo zal het hopelijk meer rijzen. Nu kleefde het geheel enorm aan het bakblik zo erg dat de kneedhaak onderaan losdraaide en de massa erboven bleef hangen. Maar: de smaak was prima! (vond mijn hond ook). Wat me ook opvalt: als onze hond koekjes eet waar tarwe inzit, dan krabt hij zich erg. Bij dit brood was het dus ook niet het geval! Missch een tip voor hondenliefhebbers.

MM: zeetong met gemarineerde rode paprika en spinazie met wat sojaroom, 1/2 pompelmoes
19u: garnaaltjes met avocado en 2 crackers

Zo, tot later!
Minnie
Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mrt 2014 12:01    
Moderator

Reageer met quote
ja dat biedt zeker perspectief Erg blij
hier ook zo hoor,ik val dan wel niet veel meer af maar ik ben wel slanker

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 14 mrt 2014 13:46    

Reageer met quote
Huil huil 82.6 kg , dus +900g

gisteren toch echt wel mijn best gedaan:
O: 2 crackers met pila
MM: tomatensoep met balletjes (verse zelfgemaakt) en 2 crackers
16u : 1 kiwi
AM (vriendenetentje thuis): tomatensoep met balletjes
côte à l'os (ribstuk van rund) met frietjes (niet voor mij) en zelfgemaakte (ben i ktrots op!) béarnaise (helaas niet voor mij) maar wel een mooie grote groene gemengde salade met vinaigrette en daarna carpaccio van ananas met aardbeien en bolletje Icy ijs. dan koffie/thee met een drietal koekjes weliswaar van Céréal (zonder suiker maar met maltitol)

Alleen water en bij het aperitief wèl handjevol chips, maar geen alcohol, wel schweppes zero agrume

Dus al bij al vond ik dat het heel erg oké was.
En helaas vanochtend : zo erg!!

Ik was vanochtend heel boos - mijn man vond het ook erg voor me en steunde me in de beslissing om als ontbijt volkorenroggebrood te eten. Ik was het ècht beu. Het heeft me erg gesmaakt: met kaas, en met honing.
Deze middag:
lowcarb 60 g pasta met venusschelpjes, verse kruiden look en beetje ingekookte witte wijn, met daarvoor nog een kom tomatensoep (rest van gisteren)
Ik ben nog steeds boos en ben nu een chocoladecakeje aan het bakken zonder suiker (tagatose en beetje agavesiroop) en zonder bloem.
Daar ga ik wat van eten met flink wat thee en als ik later nog honger heb, neem ik een total yoghurt 0% met wat framboosjes en zaden.
Morgen neem ik dan de draad weer op, dat weet ik nu al.

Toen ik 10 j geleden 25kg af kocht ik een witte zomerbroek en die stond me natuurlijk super. een paar jaar later, was ik bijgekomen en kocht ik een andere. Met dit dieet was/ben ik van plan om ervoor te zorgen dat ik weer in die 2e broek kan. Ik merkte de laatste dagen ook dat mijn broeken veel losser zitten. Dus ik paste die gisteren toen ik nog 81.7 woog, maar ik kreeg ze totaal niet dicht. Dat was toch wel een opdoffer. Rollende ogen
Maar dus.. morgen weer in het gareel!

gelukkig dat dit forum er is en ik zo eens mijn ergernis kwijt kan, zodat mijn man dit gezeur niet moet horen. Lachen

ja daar belt mijn oudste zoon, of we met hem uit eten gana vanavond! Tss.. ik wou niet moeilijk doen en zei dus ja.
Zal de verstandige keuzes maken: alleen wat groente en wat vis dus.

Zijn jullie mijn geschrijfsels nog niet moe??

Cool Cool
Minnie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2014 19:02    
Moderator

Reageer met quote
Nee hoor ik ben het zeker niet moe,schrijf maar lekker van je af

wegen na een dagje anders/meer...niet doen,is gewoon vocht maar weet de wegert veel Rollende ogen aai

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 17 mrt 2014 0:19    

Reageer met quote
oo bedankt voor je lieve woorden!
Ik denk erover om een andere dag te nemen dan zondag als weegdag: het is te deprimerend zondagochtend..

Misschien is zaterdagochtend beter.

Vanochtend helaas : 83.1 kg, de natrap of de naweeën van het weekend. Ben dus + 1.4 kg uit kwaadheid eigenlijk. Gemeen

Maar goed, vandaag is het weer een nieuwe dag:
O: 2 crackers met phila natuur en 6 mooie aardbeien
MM: gebraden kip met schorseneren in de oven met béétje sojaroom
19u: 2 crackers met koude kip en 1 tomaat

en nu zet ik de ticker op het gewicht van zaterdagochtend.

Minnie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mrt 2014 12:23    
Moderator

Reageer met quote
gewoon veel drinken dan spoel je het er zo uit

ik ben op vrijdag gaan wegen,meestal ben ik zaterdags nog wat lichter maar maandags weer wat erbij...geeft niet meestal weet je waar het van komt

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 17 mrt 2014 12:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 435, 436, 437  Volgende
Pagina 19 van 437