Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

weer terug naar Weight Watchers met Minnie57

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 435, 436, 437  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Minnie57
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Raar! Ik had net een tekstje gezet en blijkbaar niet goed bevestigd want...verdwenen!

Bij een dagboek hoort ook dat je noteert wat je eet.
Hier gaat-ie:

O: 60 g brood met 10 g benecol light en light (zelfgemaakte) jam
MM: 120 g gebraden kip met rode kool en appel, 1/2 pompelmoes
16u: 1 kiwi, 1 sinaas
AM: 2 vezelcrackers (nog van het GOK dieet) en 40 g light kaas, met 2 yoghourt 0% vet en 0% suiker.

en verder over de gehele dag 2 l water.

ziezo:
Minnie
Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 09 jan 2014 20:08    

Reageer met quote
Vanochtend was er weer een beetje af.
Voorlopig gaat het heel goed. Morgen weegdag: spannend!!
Morgenmiddag uit eten met schoonzus, gelukkig zei ze zelf dat ze niet veel ging eten, want morgenavond gaat ze weer uit eten! prima voor mij dus!

vandaag:
O: 60 g brood met 10 g benecol light en light ananas jam
MM: 120 g (koude) gebraden kip met rode kool en appel, 1/2 pompelmoes
16u: 1 kiwi, 1 sinaas
AM: 2 vezelcrackers (nog van het GOK dieet) en 40 g light kaas

en verder over de gehele dag 2 l water.

Ik weet het: haast precies hetzelfde al gisteren! maar dat komt omdat ik ma-di-do-vrij werk tussen 13 en 22u. Overige dagen vrij. En het is makkelijker plannen op een werkdag. vind ik toch

Minnie
PS ik hoop dat Dinipini eventjes meeleest
Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2014 19:33    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
present Erg blij

ik ga met je meelezen hoor
mooi menu,lekker ook,ik heb toevallig ook net rode kool op,mmmm
je mag best 2 dagen hetzelfde eten als dat zoj uitkomt

zorg dat je je vetten binnen krijgt en verder van alles voldoende volgens de Weight Watchers normen dan zit je goed Uitlachen

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2014 19:58    
Moderator

Reageer met quote
Minnie57 schreef:
Zo. Die week van oudejaar is voorbij, en dus ook ons reisje in Frankrijk. Gelukkig was ik niet veel bijgekomen, zo maar een tweehonderd grammetjes. zaterdag 4 januari (84.1 kg) ben ik dan begonnen met het wat ik heet: "oeroude Weight Watchers programma".
Het is dat programma dat ik 20 g geleden volgde en ik was toen 17 kg kwijt. Alle andere dieetpogingen later gaven geen enkel belangrijk resultaat, behalve het proteînedieet waardoor ik 25 kg af was (toen was ik super dun!! 68 kg, echt griezelig voor mijn gestalte toch), dat was in 2004. Nu, tien jaar later is er 15 kg terug bij. Gelukkig niet àlles, maar toch..
Ik hoef geen 68 kg te wegen, hoewel de BMI zegt dat dat het gezonde gewicht is. Ik ben uiterst tevreden als ik 74 kg haal, dat is 10 kg minder dan nu. Moet lukken! Toch?

Het oeroude programma is :
3 broodporties, 6 proteïneporties, 2 melk, 3 vet, 2 groente en 3 fruit. Goed strak, geen nonsens. Ik heb helaas niks geen boekjes meer van in die periode, maar ik herinner me er wel een aantal dingen van. Per dag: 50 extracal, of tijdens het weekend 300 extracal. En max 4 porties volle kaas per week, en 8 (geloof ik) porties varkens of lamsvlees (eet ik toch niet).
Ik telde het aantal calorieën per dag en dat is zo'n 1200 ongeveer, dus best niet veel.
De latere points (flexi of pro) programma's werken niet bij me. Dan eet ik denk ik gewoon teveel als het gaat over die "verzadigende" producten waar je niet veel points voor moet aanrekenen.
Maar goed: ik probeer erin te vliegen!

Ik ga strakjes nog proberen om een sticker te planten hieronder, maar ik weet uit het verleden dat ik daar erg mee sukkel.
Zaterdag weegdag! ben benieuwd (voorlopig ziet het er erg goed uit)

dàààg iedereen!
Cool
Minnie

idd een goed programma,ik ben daar ook heel goed mee afgevallen,je leert je te beheersen en keuzes te maken

rundvlles/varkensvlees/eieren hebben allemaal een beperking,ik heb de boekjes nog wel ergens dus kan de hoeveelheden en bijzonderheden wel voor je opzoeken als je wilt

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2014 20:13    
Moderator

Reageer met quote
6 eiwit
5 koolh
2 melk
4 groente
2 fruit
3 vet
3 extra...zelf te bepalen
6 water
100 caloriën keuze per dag

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2014 20:15    
Vrouw Weeggegevens   Swinta
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: eiwitdieet van Hippro

Reageer met quote
Hoi Minnie, ik heb dit oude programma ook nog gevolgd. Het werkte echt heel goed!
Weet jij hoeveel gram per hokje je mag? Dus hoeveel gram eiwit was 1 hokje? Ik weet dat dit niet zoveel was, want heb toentertijd alles afgewogen. De vetten weet ik nog wel, dat is 1 theelepel per hokje. Maar de rest....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2014 20:29    
Moderator

Reageer met quote
vlees 30 gram
witbrood 25 gr
volkorenbrood 30 gr
idem met rijst en pasta,volkoren mag je iets meer van
groente 100 gr

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 10 jan 2014 20:47    

Reageer met quote
hoihoihoi!

vandaag ben ik 1 week bezig en ik ben...... 1.6 kg af!!
super gewoon! Ik wou de ticker aanpassen maar blijkbaar kan dat maar 1 keer per week en ik had hem al gewijzigd omdat ik al wat af was. Jammer Rollende ogen Als ik dàt had geweten had ik gewacht tot nu.

Nu ja, dan wacht ik maar tot volgende week zaterdag.

En Dinipini, het programma dat ik volg (en me nog herinner van toen) is toch anders hoor..
3 broodporties per dag. 1 B = +/- 70 cal: 30 g brood (gelijk welk), of 100 g aardappelen (gekookt). Rijst, couscous of pasta ongekookt: 20 g = 1 B.
6 proteïneporties per dag:1 P = +/- 70 cal: 30 g mager vlees, of 30 g light kazen of 20 g volle kazen. Volle kaas of vet vlees (varkens, lam etc) mag je per week max 4 porties!
2 melkporties :1M= +/- 75 cal: 250 g magere melk of 125 g yoghourt 0% of 125 g volle melk enz..
3 Fruitporties: 1 F = +/- 60 cal: 1 appel, 1 peer, 1 halve grote banaan etc
2 Vetporties: 1 V= 80 cal: 1 kofl boter of olie, of 2 kofl light smeerboter etc
Groentenporties : 1 G = 125 g gelijk welke groenten zonder vet uiteraard. Maar de groenten hoef je niet te wegen: je mag ervan eten zoveel je wil. Maar minimum wel 250 g per dag.

per dag 50 cal extra te besteden en tijdens het weekend mag je 250 extra cal nemen.
De held die die extra's niet neemt slankt sneller af, maar houdt het misschien niet zo lang vol!

Maar ja, toen veranderde Weight Watchers nogal vaak van programma, dus ja. Ik zie dat jij zomaar even 5 broodporties hebt. Als ik dàt zou volgen word ik kogelrond! Lachen Ik zwel gewoon op van teveel koolhydraten!

Dus Swinta: aan jou de keus welk programma je volgen wil.
Ik haat aardappelen en ben niet dol op rijst of pasta, dus ik verkies mijn programmaatje maar..

Vandaag: 60 g brood gegeten met light smeersel en jam 1 kiwi
MM: (resto) stuk rundvlees (ik schat 120 g) gebakken met een bergje warme groentjes en daarna een cappucino! Ik heb geen idee hoeveel die koffie aan calorieën bevat.. Vraag Ik schat (hoop) op 50 cal!!
17u: 150 g in microwave gestoofde peer en appel met kaneel = 1 F
AM: 100 g garnalen (2P) met tomaat en komkommer en 1 1/2 kofl mayo en 30 g brood + 1/2 banaan

prettig weekend iedereen!
Minnie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 jan 2014 19:41    
Moderator

Reageer met quote
dat zal dan een voorganger geweest zijn,weet je ook van wanneer dat programma is?ze lijken wel op elkaar

4-6 zetmeelporties
je mag er dus ook 4 ,ik nam er 5 Erg blij
smorgens 2 beschuiten=1
smiddags 2 boterhammen =2
savonds 120 gr gekookte pasta of rijst =2
of 200 gr aardappelen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 11 jan 2014 20:03    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Minnie vanaf zondag mag je weer je weegegevens invoeren de week loopt van zondag t/m zaterdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 11 jan 2014 20:50    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 435, 436, 437  Volgende
Pagina 2 van 437