Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Weer gezond/vegetarisch koken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Allebei gekocht! En de bitterballen ook maar.
En hummus van pompoen. Ook benieuwd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018 17:03    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
De hoemoes van AH is heel lekker. Ik neem vaak de pittige. Of de spread van zoete aardappel. smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2018 9:01    

Reageer met quote
Zoals beloofd:
Gisteren de lasagne van pompoen gemaakt. Was heel erg lekker!
Ik begin altijd met een laagje tomatensaus (tomatenblokjes, ui, Italiaanse kruiden, look, beetje groentebouillon, paprika, chili, peper, beetje sojaroom light -> gekookt en fijn gemixt)
Laagje pompoen. Laagje saus. Beetje gemalen kaas.
Herhalen tot de schotel vol is en eindigen met kaas.
30 minuten op 190°C in de oven.

Meestal maak ik die lasagne met courgette, ook zeer goed. Met pompoen was de smaak iets zoeter, iets steviger van beet ook. En minder vocht. Courgette laat ik trouwens ook altijd uitlekken tussen keukenpapier, maar geeft toch meer vocht af.
Ik denk dat dit ook wel lekker is met een straffere kaassoort, maar zelf ben ik geen "straffe-kazen-fan". Dan heb je wel wat contrast met het zoete van de pompoen.
Zo 1 pakje pompoen is goed voor 2 schalen lasagne. Dus ik heb nog over. (man eet gewone pastavellen)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018 7:22    
Vrouw Weeggegevens   Racekipje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik haak bij jullie aan.
Tijd hier niet geweest maar er moet hoognodig weer wat af.
De weegschaal is weer over de 80 heen gegaan en dat is niet de bedoeling.
Ik ben niet volledig vegetariër .
Flexetariër heet dat geloof ik.
Ik eet een aantal dagen vegetarisch en 1 a 2 dagen in de week wel vlees.
Sowieso nooit varkensvlees. (vind ik echt niet lekker)
Vind het nog lastig om vlees volledig te laten staan.
Wie weet gaan niet alleen de kilo’s eraf met dit sprintje maar ook het vlees volledig Lachen
Oh ja, en ik eet ook geen koemelkproducten omdat mijn eczeem telkens weer op komt zetten als ik dat eet.
Zonder dat blijft m'n huid veel rustiger.

.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018 8:22    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Tjonge, ik had helemaal niet door dat hier inmiddels enthousiast werd gepost!

Om aan te haken bij wat ik voorbij zag komen:

Ik heb afgelopen week ge-wel-dig-e curry gemaakt. Van pompoen, wortel, kikkererwten, rooktofu, kokosmelk (let op: die heeft veel calorieen, je kan beter de light-versie nemen), beetje citroensap, beetje stevia (iets anders zoets kan ook), beetje shoyu (of andere sojasaus), beetje sambal, beetje tomatenpuree en nog wat kruidjes (ik geloof koriander, komijn, kerrie, gember). Rijst erbij, in mijn geval rijst gemaakt van rode linzen en kikkererwten en doperwten, verkopen ze bij de AH.

Als ik bij de AH kom sla ik in: Choco humus (die valt erg mee qua calorieen/suikers/vet en is heel lekker), No Fairytale groentewraps (met wortel, biet of paprika), Vivera smeerworst of pate van de Vegetarische Slager of boterhamworst van de Vegetarische Slager, bloemkoolrijst/broccolirijst/courgettespagetti, Alpro Go On sojakwark, en een boel vleesvervangers.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018 11:41    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Bedankt voor het testen van de pompoenvellen Whis. Dus die namen wel goed vocht op? Anders wordt het zo'n kledderboel he? Begin jij met saus om e.e.a. beter uit de schaal te krijgen? Lach

Ik zit al de hele dag na te denken over wat ik moet eten. Heb nog lekkere tomaten/groentesoep staan, maar daar moet nog iets bij om er een volledige maaltijd van te maken, maar wat? Verward Iemand een idee? Kan een kleiner hapje zijn, want er is nog ruim soep over. Uitlachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018 14:08    

Reageer met quote
ja, inderdaad. Anders plakt dat zo aan de bodem. Pasta toch. Bij pompoen weet ik het eigenlijk niet. Speel op veilig.

Bij de soep? Waarschijnlijk al te laat: een donkere boterham met kaas smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2018 18:43    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Welkom Racekipje!

Maira schreef:

Ik heb afgelopen week ge-wel-dig-e curry gemaakt. Van pompoen, wortel, kikkererwten, rooktofu, kokosmelk (let op: die heeft veel calorieen, je kan beter de light-versie nemen), beetje citroensap, beetje stevia (iets anders zoets kan ook), beetje shoyu (of andere sojasaus), beetje sambal, beetje tomatenpuree en nog wat kruidjes (ik geloof koriander, komijn, kerrie, gember). Rijst erbij, in mijn geval rijst gemaakt van rode linzen en kikkererwten en doperwten, verkopen ze bij de AH.

Dank voor het recept!

Wij gaan onder meer naar de AH voor de plantaardige 'melk' ; (amandel- en sojamelk).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2018 17:29    

Reageer met quote
Die curry klinkt als.... smullen smullen smullen
Light kokosmelk heb ik nog niet gezien... Nieuwe zoektocht Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2018 17:56    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Weet er iemand misschien een leuk veganistisch recept met boerenkool (of spinazie of andijvie, het gaat om bladgroente)?
Ik wil meer bladgroente gaan eten maar zoek naar wat andere dan de gebruikelijke recepten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 okt 2018 12:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 6 van 11