Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

We gaan door in 2021 inschrijving GESLOTEN

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 61, 62, 63  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   hhh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder calorieën en gezond eten

Reageer met quote
Hier is gisteren overdag bijna niets gevallen. Het begon pas in de avondschemering. Vannacht heeft het geregend.
Ik zit weer in het ritme, het gaat lekker. Het gaat me niet snel genoeg, maar ik weet ook dat ik soms (bij gelijk eetgedrag) 2 weken helemaal niets afval en dat het dan opeens heel snel gaat.
Daar moet ik dan maar in geloven, positief doorgaan en gewoon lekker en gezond blijven eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 9:25    
Vrouw Weeggegevens   coby1948
Weegclubfan voor het leven

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Goede morgen ik kom even langs om jullie een hele fijne dag te wensen. Er is hier wel wat sneeuw gevallen het was een mooi gezicht maar jammer alles is weer weg..
succes voor deze week, lieve groetjes Coby

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 9:43    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goedemorgen! Hier hebben onze kinderen de hele middag buiten gespeeld in de sneeuw tot de jongste thuis kwam met een bloedneus door een sneeuwbal. Toen had hij geen zin meer. Na het avondeten ben ik met de kinderen naar buiten gegaan, buurkinderen mee gevraagd en met een groepje een stukje gewandeld, ondertussen deden hun een sneeuwballengevecht en had ik ijskoude tenen haha maar genoten! Daarna filmavond gehouden en heb ik expres dingen op tafel gezet waar ik zelf niet echt van hou (ik probeer alleen dingen te eten wat ik echt lekker vind) maar toch heb ik ervan gegeten Rollende ogen
Ach, maak me er niet druk om. Ben nog steeds positief en voel me goed. Erg blij
100 gram erbij vanmorgen, valt mee! Op naar een nieuwe week.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 10:15    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Goedemorgen hieronder volgt het resultaat van de afgelopen week (Wk.2):

Deze deelnemers zijn de afgelopen week het meeste kilo's afgevallen:
Scam (6.70kg.), Dionbi (2.10kg.), Svenna (1.90kg.), D01 (1.60kg.) en Kaia (1.50kg.)

en deze deelnemers zijn procentueel het meeste afgevallen:
Scam (5.0%), Svenna (2.3%), D01 (2.3%), Dionbi (2.1%), Kaia (1.9%), madelief22 (1.6%), shakena (1.4%), Maandans (1.2%), vlinderrr (1.1%) en Lightfeather (1.0%).

De namen van de deelnemers die vergeten zijn hun gewicht door te geven zijn :
Enise, micha1, Pasgraat en Susannn

en de namen van de deelnemers hebben vorige week vergeten te posten in dit draadje zijn:
Deugenietje, Dymphie, Enise, Maandans, madelief22, micha1, Pasgraat, silmar, Susannn en Svenna
Deelnemers die meer als 2 weken niks hebben gepost worden vandaag verwijderd

Deze deelnemers zijn in deze periode het meeste kilo's afgevallen zijn:
Kaia (3.00kg.), vlinderrr (2.70kg.), Dionbi (1.40kg.), Eliza60 (0.90kg.), madelief22 (0.70kg.), weervrouw (0.60kg.), Kaatje77 (0.60kg.), Elisabeth01 (0.40kg.), M40 (0.40kg.), Anneke69 (0.30kg.) en Duffy (0.30kg.)

en deze deelnemers zijn procentueel het meeste afgevallen in de gehele sprintperiode:
Kaia (3.7%), vlinderrr (2.7%), Dionbi (1.4%), Eliza60 (1.4%), madelief22 (1.0%), Kaatje77 (0.7%), weervrouw (0.7%), Elisabeth01 (0.7%), M40 (0.5%) en Anneke69 (0.4%)

Succes wees lief voor je lijf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 10:58    
Vrouw Weeggegevens   Scam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Nieuw begin van de week Cool
Grote beker thee naast me. Blij dat de sneeuwtroep weer weg is.
Vanmorgen lekker wezen lopen met de woef.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 11:15    
Vrouw Weeggegevens   hhh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder calorieën en gezond eten

Reageer met quote
Ik volg de site van kassa op facebook. Een privegroep, gericht op een gezonder leefstijl. Ik heb er veel steun aan. De tips zijn heel stimulerend. Hieronder plak ik een tip die ik heb gekopieerd. Het is een lang bericht, maar het geeft mijn vleugeltjes en vertrouwen dat het me gaat lukken.

Jowan Polderdijk
Tip:
Mocht je moeite ervaren jezelf te blijven motiveren of de dicipline te houden om veranderingen die je hebt doorgevoerd in je leefstijl vol te houden, dan kan het helpen om een lange termijn doel voor jezelf te stellen.
Veel mensen staren zich blind op de weegschaal. Staan er wekelijk of soms zelfs dagelijks op. Dat kan heel erg demotiverend werken.
Helemaal wanneer je net begint met bewegen na een tijd van minimale beweging kweek je al snel spieren. Je ziet ze niet direct maar ze zijn er echt. Spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel. Na een paar weken bewegen moet je dan ook niet gek kijken dat je op een reguliere weegschaal zelfs zwaarder weegt dan toen je begon. Alleen op een speciale weegschaal die nu eenmaal niet iedereen heeft of kan veroorloven zie je dat je vet kwijt bent en er spieren voor terug kreeg.
Daarom is het vaak een betere motivatie om een lange termijn doel te hebben ipv je op de weegschaal te focussen.
In mijn eigen geval stelde ik mij als doel om na 3 jaar inzet de Flørli trappen in Noorwegen te beklimmen. De langste handgebouwde houten trap ter wereld. 4444 treden omhoog.
Toen ik dit doel stelde woog ik 180kg. Reed ik met de auto naar een nabij gelegen park waar ik 400 meter om het hoofdveld kon lopen om vervolgens met hartkloppingen in de auto te ploffen om eenmaal thuis de rest van de dag bij te komen.
In die tijd was op een weegschaal staan absoluut een teleurstelling, telkens weer. De trap op hier naar m'n woning was niet eens in één keer te doen. Wanneer de lift weer eens storing had bij thuiskomst deed ik de derde etage met 4 pauzes. Laat staan dat ik de langste houten trap ter wereld zou beklimmen.
Ik maakte er een doel van. Plaatste de foto van de Flørli trappen als achtergrond op m'n telefoon en liet de weegschaal in eerste instantie even achterwege.
Nu 2 jaar en bijna 60kg verder / lichter stap ik hooguit eens per maand nog op een schaal. Het totaalgewicht interesseert mij al niet meer.
Tuurlijk, het is leuk te kunnen zeggen dat ik bijna 60kg lichter ben. Dat is voor de meeste mensen duidelijker dan over visceraal vet te spreken, botmassa, spiermassa, lichaamswater, BMI.
We zijn gewoon gewend geraakt aan getallen.
Volgend jaar (moge Covid genadig zijn) reis ik af naar Noorwegen om de Flørli trappen te beklimmen. Of ik tegen die tijd nu 100 of 120 kilo weeg zal mij om het even zijn. Wanneer ik de top bereik heb ik mijn doel behaald en weet ik dat ik het lichaam en de conditie heb weten te creëren om dit te kunnen. Dat is een doel dat je voor je leven bijblijft en altijd blijft motiveren en zoveel meer omvattende dan een paar cijfertjes op een schaal.
Zo kan iedereen zich wel een doel op maat bedenken. Iedereen heeft wel iets wat hij / zij graag nog zou willen doen of meemaken maar dit nu omwille gewicht of conditie niet voor mogelijk houdt. Geef jezelf gerust 3 of 5 jaar de tijd. Het gaat tenslotte om een leefstijl verandering en niet om een snel resultaat

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 12:10    
Vrouw Weeggegevens   Annet
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Low carb

Reageer met quote
Wat gaat iedereen goed.
Deze week was er voor mij 4 ons af. Langzaam maar zeker, zullen we maar zeggen.
Vul mijn eetplan in op de eetmeter en hou me daar aan. Moet sowieso eten vooruit plannen omdat ik vanwege Corona maximaal 2 keer per week boodschappen doe. Erg blij
Succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 12:19    
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
@hhh Ik kijk wel eens naar TLC daar zijn mensen die heel veel wegen en een levensgevaarlijke leven lijden en toch blijven door eten.
Ze willen een maagverkleining maar dat is niet de oplossing ze worden bijna altijd naar een psycholoog doorgestuurd voor hulp.

Wij gebruiken ons lijf soms als vuilnisbak soms na de maaltijd zo van zonde om weg te gooien of na een feestje en zijn erna kilootjes zwaarder ik probeer dat niet meer te doen als er eten over is meteen in een bakje en de vriezer in.
Na een verjaardag of feestje geef ik alles wat ik niet wil eten mee aan kids , en wat niemand wil gooi ik weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 12:27    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond eten met Weight Watchers

Reageer met quote
Ik verwerk restjes meestal tot een lunch om mee te nemen naar het werk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 13:24    
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
whis schreef:
Ik verwerk restjes meestal tot een lunch om mee te nemen naar het werk.

ja ik soms ook goede oplossing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2021 14:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 61, 62, 63  Volgende
Pagina 24 van 63