Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

We gaan door in 2021 inschrijving GESLOTEN

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 61, 62, 63  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Goedemorgen aantal inschrijvingen: 36 en is nu gesloten voor nieuwe inschrijvingen.
Het is echt de bedoeling dat je actief mee doet en je gewicht invoert en regelmatig een berichtje post en of reageert op een bericht .

Helaas beginnen we met een vette - op de lijst maar jullie kenende zal dat snel in het groen veranderen.

Succes ga voor een gezonder gewicht is niet alleen mooier maar ook veel gezonder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 0:39    
Vrouw Weeggegevens   coby1948
Weegclubfan voor het leven

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Lightfeather schreef:
Hallo allemaal, wat is het weer een gezellig clubje zo.
Allereerst de beste wensen en een gezond en lichtgewicht Lachen 2021.
Na een hele tijd heb ik gisteren voor het eerst weer ingelogd en doe deze sprint graag weer mee.

Ik was heel stabiel onderin de 70kg voor zeer lange tijd en stelde me daar voor een tijdje tevreden mee omdat er veel speelde in mijn leven. Daarom ook de weegclub even los moeten laten.

Halverwege 2019 kijkoperatie gehad, ik heb interstitiële cystitis. Mijn blaasvlies laat los en de giftige stoffen in de urine geven dan niet-bacteriële ontstekingen, chronisch en ongeneeslijk en uiterst pijnlijk. Ik moet/mag elke week naar het ziekenhuis 16km verderop, heb geen eigen vervoer, en krijg dan een blaasspoeling waarmee ik het enigszins onder controle houd. Het kost veel tijd en energie en ik ben er meestal de dag erna nog wat van slag van.
Helaas doet elke vorm van beweging, ook zoiets als gewoon rechtop zitten er veel kwaad aan. Beweging was al een dingetje vanwege gewrichtsproblematiek dus tja ....

Sinds december 2019 holde mijn longfunctie ook achteruit. Ik wist al enkele jaren dat ik een grote breuk van het middenrif had. Door allerlei medicatie die ik in een jaar tijd vanuit de pijnpoli moest slikken en extra nieuwe zwaardere meds voor mijn longen ging de breuk steeds meer opspelen, vreselijk maagzuur met alle gevolgen van dien, zo is momenteel mijn hele slokdarm zwaar ontstoken. Eten, slapen, bewegen, allemaal problematisch en door de meds en extra prednison (pretnietzo)kwam ik ook snel veel in gewicht aan, de druk daarvan doet de middenrif breuk en mijn gewrichten bepaald geen goed.

2e helft 2020 met alle pijnmedicatie gestopt, het middel was vele malen erger dan de kwaal en inmiddels al van 89.6 naar 81.4 kg weten te dalen in de afgelopen periode. Op dit moment sta ik al een maand op een platformpje, ik kom er maar niet doorheen. Ik weet dat het soms wat tijd kost en ga gewoon door. Weinig gesmokkeld met de feestdagen.

Inmiddels was ik naar de MDL-arts gestuurd door mijn longarts want bij zoveel terugkomend maagzuur komt dit ook in de longen terecht en dat verklaard deels de verslechterende longfunctie en geeft blijvende schade, dat weefsel is daar veel te teer voor.
Diverse onderzoeken en in december een kijkoperatie verder blijkt dat mijn maag zich permanent in de borstkas heeft genesteld. Ik wist al wel dat ie er af en toe infloepte maar inmiddels floept hij niet meer terug, het gat in het middenrif is veel te groot. Zowel mijn maag als mijn hart en longen zitten dus permanent in de verdrukking en kunnen niet goed functioneren.
Gisteren bij de chirurg geweest en een spoedoperatie is goedgekeurd. Gaat evengoed nog even duren maar ivm complicaties tijdens deze op. is het dringend dat ik mijn gewicht nu verder terug omlaag krijg, maar dat mag ook niet te hard ineens omdat er toen ik eerder vrij vlot afviel enkele galstenen zijn ontstaan en dit wordt vooral door te snel ineens veel gewicht te verliezen veroorzaakt. Ik heb daar nu geen last van en wil dat graag zo houden, dus geen nieuwe of grotere stenen krijgen want heb geen zin in meer operaties. Er mag geen enkele druk meer op mijn middenrif komen dus elke minuscule bukbeweging of beweging naar voren toe, knellende dingen zoals mijn bh, of buikspieroefeningen moet ik vermijden. Dat laaste was al zo door mijn blaas en nek. Ook na de op. zal dat zo blijven vanwege druk op de hechtingen.
ja mensen, het schiet lekker op met mij, wat een gez..k. Rollende ogen

Afijn, Atkins is het enige wat me helpt afvallen en doe ik nog altijd trouw. De uitdaging is: om van het plateau af te komen moet ik volledig keto gaan, maar dan val ik vaak ineens hard af, te hard wellicht. Als ik niet in ketose ga val ik niet snel genoeg af om veilig geopereerd te worden.
Bovendien krijg ik dan meer cravings en ik heb al genoeg op mijn bordje.

De weegclub is nu dit allemaal speelt een uitkomst voor mij. En dit sprintje komt voor mij als geroepen.
Nu iedereen weer op de hoogte is van mijn belevenissen en wetenswaardigheden wens ik allen hier veel suc6. Fijne dag en smakelijk eten. Mr. Green

dat mijn maag zich permanent in de borstkas heeft genesteld. Ik wist al wel dat ie er af en toe infloepte maar inmiddels floept hij niet meer terug, het gat in het middenrif is veel te groot. Zowel mijn maag als mijn hart en longen zitten dus permanent in de verdrukking en kunnen niet goed functioneren.
Gisteren bij de chirurg geweest en een spoedoperatie is goedgekeurd.

Deze operatie heb ik vorig jaar ook gehad, m,n maag zat bijna geheel in de slokdarm ik kon helemaal niet meer eten en viel bijna 1 kilo per dag af dus ben ook met spoed geopereerd,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 4:29    
Vrouw Weeggegevens   Hwin
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Lightfeather: sterkte, ik hoop dat je snel geopereerd kunt worden! Klinkt heftig allemaal, ik had er nog nooit van gehoord, dat je maag in je borstkas kan gaan. Brrr

Shakena: hopelijk voel je je snel beter. Wat eng dat je zomaar onderuit gegaan bent.

Coby: voor jou ook sterkte met het herstellen van corona. Wat een nare ziekte is het. Ik ben blij dat het vaccineren begonnen is, hopelijk zijn we er dan vanaf.

Duffy: gefeliciteerd, lekker hoor weer een 8 aan het begin!!

Ellen: ik ga m'n best doen voor een groen vakje! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 7:43    
Vrouw Weeggegevens   Eliza60
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Zieken beterschap allemaal. Maar hoe gaat het met afvallen ?
Daar zijn we toch voor hier ?

Ik ga dagen heel goed en dan ineens een dag bulderen alles eet ik dan heel snel op . Zo blijf ik wel stabiel .

Buiten vanmorgen heerlijk gelopen de rijp bevroren en Hondje vond het leuk.

Vandaag hoop ik en betere dag te hebben begonnen met 2 mandarijnen wel hele grote .

Diner een wrap met rundergehakt tomaten ui en sla.

fijn weekend

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 8:42    
Vrouw Weeggegevens   Scam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Groene vakje komt er zeker aan...
Sport me suf en drink me echt een waterballon.
Doel was om de kerst en Nieuwjaars kilo's er weer vlot af te krijgen zonder te krashen.
Blijf het lastig vinden om al het eten af te wegen. Maar merk zoveel verschil. Hou alleen veel eten (porties) over die dan weer in de vriezer belanden. Zeker verse spullen meet ik nu allemaal gelijk af en verdwijnen dan in bakjes en zakjes in de vriezer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 9:20    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond eten met Weight Watchers

Reageer met quote
Ik doe erg mijn best om woensdag een groen vakje te hebben... nu de weegschaal nog zo ver krijgen ;-)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 9:42    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Goedemiddag,

Vandaag de dag begonnen met een warm ontbijt. Wel iets meer kh maar de milt en maag zijn gelijk goed opgewarmd dus kunnen aan de bak. Erg blij

ja Duffy ik ben er blij mee. Gisteren kreeg ik al mijn afspraak voor een intake bij anesthesie dus de vaart komt er eindelijk in. Evengoed gaat het nog even duren dus geeft mij de kans mezelf goed voor te bereiden.
Online zijn ook wel dat soort lessen te vinden Duffy dan kun je het alleen in je huiskamer doen maar hebt wel die sfeer of overprikkelt dat ook?
Gefeliciteerd met je <90, da's een mooie prestatie. Applaus Kampioen

HoiDionbi. Soms is het leven een uitdaging. Ik hou vol en duim dat ik snel geholpen word. Het is niet fijn dat zowel de maag als het hart en de longen bekneld zitten in een te kleine ruimte in de borstkast. Ze functioneren zo geen van drieën optimaal maar het zal goedkomen.
Jammer van de plus mop maar volgende week nieuwe kansen toch!

Dank je wel Anne, het komt vast en zeker goed. Het zal alleen veel tijd kosten. Goed van je dat je jezelf aan je eetpatroon houdt. Dat moet tot de beoogde resultaten leiden.

hhh 1 van de uitdagingen is juist dat ik nauwelijks de energie en kracht heb om mijn bed uit te komen, maar ik heb geen keus. Geestelijk/emotioneel kan en wil ik gewoon door en met minder gewicht is de operatie veiliger dus hoe meer ik voordien kwijt ben des te beter zal het resultaat en herstel straks zijn. Ik hou dus stug vol.
Wat fijn dat je weer op gang bent gekomen hhh. Lekker hoor dat je zoveel beweegt dat zal je helpen bij het afvallen.

Dank je wel Jpee. Het is alweer even geleden dat we elkaar spraken. Gaat het goed met je?
Mij helpt het soms als ik enkele shakedagen of vette vis inplan. Gisteravond dan ook rauwkost met makreel gegeten. Hopelijk geeft dat mijn lijf net dat zetje dat ik nodig heb. Vanmiddag heb ik dat ook ingepland want heb nog over.

Shakena ik hoop dat je volge week positieve uitslagen krijgt.

Bedankt voor het opzetten van dit sprintje Ellen.
Fijn dat we nog net op tijd erbij konden. Ik ga mijn best doen om een groen vakje te krijgen. Rollende ogen

Coby dat zal ook pijnlijk zijn geweest. Bij mij zit alles in mijn borstkas gepropt. Is de operatie je meegevallen? De chirurg zei dat hij nogal zwaar is en dat het herstel zo'n 6 maanden kan duren en het nooit meer wordt zoals het was, dat je vaak niet meer goed kunt slikken erna. Maar goed dat lukt nu ook nauwelijks.
Ik kan nog wel piepkleine beetjes eten maar dat zit me dan ook gelijk in de weg. Mijn lijf is gelijk op de spaarstand gegaan. Afvallen als je dat graag wilt is fijn maar niet op die manier he. Ben je helemaal hersteld?

Dank je wel Hwin

Eliza heerlijk hoor zo met je hondje op pad. Eet je welvoldoende op de momenten dat je voelt dat het goed gaat? Dat zou een reden kunnen zijn dat je op een later moment compenseert.

Dat doe je goed Scam
Ik kook ook voor meer dagen en vries het in. Makkelijk als je een zware dag of tijdnood hebt. Dan kun je het koken eens overslaan en is ook goedkoper.

Whis gewoon een andere schaal halen en deze wegdoen als hij niet gehoorzaamd. ohhh

Fijne dag iedereen, ik ga snel even naar buiten nu de zon nog schijnt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 13:30    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond eten met Weight Watchers

Reageer met quote
Lightfeather schreef:

Whis gewoon een andere schaal halen en deze wegdoen als hij niet gehoorzaamd. ohhh

Lachen Grap
(heb er eerlijk gezegd wel al aan gedacht!)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 13:38    
Vrouw Weeggegevens   D01

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Ellen schreef:
G
Helaas beginnen we met een vette - op de lijst maar jullie kenende zal dat snel in het groen veranderen.

Succes ga voor een gezonder gewicht is niet alleen mooier maar ook veel gezonder

mag nog niet invoeren morgen pas

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 14:14    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
deze week een -600 gram
niet veel maar ja het gaat er meestal sneller aan dan er af Lachen
zit wel weer in een goed ritme en laat de zoetigheid en wijn staan

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 17:07    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 61, 62, 63  Volgende
Pagina 12 van 63