Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

We gaan door in 2021 inschrijving GESLOTEN

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 28, 29, 30  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   shakena
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Doe graag mee,
Alleen word het deze week nog even niet.
Normaal sport ik thuis 3 a 4 p weer
Maar ben de nacht van 1 / 2 januari
Hier thuis in de hal gevallen. Kreeg een black out.
Nu behoorlijk blauw en pijnlijke plekken.
H arts denk dat ij een dalen van mn bloeddruk heb gehad.
Er is nu 1 bloeddruk tbl er af gehaald
Volgende week weer bloedprikken.
Lopen is nu pijnlijk hoop volgende week weer wat te kunnen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021 11:57    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Doe ook weer mee.
Nog niet alle Kerst ponden eraf dus weer even pas op de plaats Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021 12:31    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Hallo allemaal, wat is het weer een gezellig clubje zo.
Allereerst de beste wensen en een gezond en lichtgewicht Lachen 2021.
Na een hele tijd heb ik gisteren voor het eerst weer ingelogd en doe deze sprint graag weer mee.

Ik was heel stabiel onderin de 70kg voor zeer lange tijd en stelde me daar voor een tijdje tevreden mee omdat er veel speelde in mijn leven. Daarom ook de weegclub even los moeten laten.

Halverwege 2019 kijkoperatie gehad, ik heb interstitiële cystitis. Mijn blaasvlies laat los en de giftige stoffen in de urine geven dan niet-bacteriële ontstekingen, chronisch en ongeneeslijk en uiterst pijnlijk. Ik moet/mag elke week naar het ziekenhuis 16km verderop, heb geen eigen vervoer, en krijg dan een blaasspoeling waarmee ik het enigszins onder controle houd. Het kost veel tijd en energie en ik ben er meestal de dag erna nog wat van slag van.
Helaas doet elke vorm van beweging, ook zoiets als gewoon rechtop zitten er veel kwaad aan. Beweging was al een dingetje vanwege gewrichtsproblematiek dus tja ....

Sinds december 2019 holde mijn longfunctie ook achteruit. Ik wist al enkele jaren dat ik een grote breuk van het middenrif had. Door allerlei medicatie die ik in een jaar tijd vanuit de pijnpoli moest slikken en extra nieuwe zwaardere meds voor mijn longen ging de breuk steeds meer opspelen, vreselijk maagzuur met alle gevolgen van dien, zo is momenteel mijn hele slokdarm zwaar ontstoken. Eten, slapen, bewegen, allemaal problematisch en door de meds en extra prednison (pretnietzo)kwam ik ook snel veel in gewicht aan, de druk daarvan doet de middenrif breuk en mijn gewrichten bepaald geen goed.

2e helft 2020 met alle pijnmedicatie gestopt, het middel was vele malen erger dan de kwaal en inmiddels al van 89.6 naar 81.4 kg weten te dalen in de afgelopen periode. Op dit moment sta ik al een maand op een platformpje, ik kom er maar niet doorheen. Ik weet dat het soms wat tijd kost en ga gewoon door. Weinig gesmokkeld met de feestdagen.

Inmiddels was ik naar de MDL-arts gestuurd door mijn longarts want bij zoveel terugkomend maagzuur komt dit ook in de longen terecht en dat verklaard deels de verslechterende longfunctie en geeft blijvende schade, dat weefsel is daar veel te teer voor.
Diverse onderzoeken en in december een kijkoperatie verder blijkt dat mijn maag zich permanent in de borstkas heeft genesteld. Ik wist al wel dat ie er af en toe infloepte maar inmiddels floept hij niet meer terug, het gat in het middenrif is veel te groot. Zowel mijn maag als mijn hart en longen zitten dus permanent in de verdrukking en kunnen niet goed functioneren.
Gisteren bij de chirurg geweest en een spoedoperatie is goedgekeurd. Gaat evengoed nog even duren maar ivm complicaties tijdens deze op. is het dringend dat ik mijn gewicht nu verder terug omlaag krijg, maar dat mag ook niet te hard ineens omdat er toen ik eerder vrij vlot afviel enkele galstenen zijn ontstaan en dit wordt vooral door te snel ineens veel gewicht te verliezen veroorzaakt. Ik heb daar nu geen last van en wil dat graag zo houden, dus geen nieuwe of grotere stenen krijgen want heb geen zin in meer operaties. Er mag geen enkele druk meer op mijn middenrif komen dus elke minuscule bukbeweging of beweging naar voren toe, knellende dingen zoals mijn bh, of buikspieroefeningen moet ik vermijden. Dat laaste was al zo door mijn blaas en nek. Ook na de op. zal dat zo blijven vanwege druk op de hechtingen.
ja mensen, het schiet lekker op met mij, wat een gez..k. Rollende ogen

Afijn, Atkins is het enige wat me helpt afvallen en doe ik nog altijd trouw. De uitdaging is: om van het plateau af te komen moet ik volledig keto gaan, maar dan val ik vaak ineens hard af, te hard wellicht. Als ik niet in ketose ga val ik niet snel genoeg af om veilig geopereerd te worden.
Bovendien krijg ik dan meer cravings en ik heb al genoeg op mijn bordje.

De weegclub is nu dit allemaal speelt een uitkomst voor mij. En dit sprintje komt voor mij als geroepen.
Nu iedereen weer op de hoogte is van mijn belevenissen en wetenswaardigheden wens ik allen hier veel suc6. Fijne dag en smakelijk eten. Mr. Green

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021 14:53    
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
@Shakena: oei, dat klinkt niet best. Gaat het nu wel weer beter met je bloeddruk?

@Lightfeather: wat een verhaal joh, heel fijn dat de spoedoperatie nu is goedgekeurd!

Ik vond groepslessen echt zo tof altijd! Kan het nu niet meer aan (te gevoelig voor prikkels), maar de opzwepende muziek, het ritme en dan jezelf nog niet een stapje verder pushen... heerlijk. Voor mij was het een van de weinig momenten dat ik mijn hoofd ook even uit kon zetten. Dat lukt me niet makkelijk, maar wel tijdens de bodypump! Sport

Mijn weegschaal zakte vanochtend voor het eerst in meer dan een jaar onder de 90. Groen hokje: here I come!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021 16:59    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Jeetje, lightfeather, je krijgt behoorlijk war voor de kiezen.
Hopelijk word je snel geopereerd en brengt het je verlichting in je klachten.

Ik noteer deze week een plus. Zal nog wel wat kerst/oud-en-nieuw schade zijn. Hopelijk volgende week weer een min.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021 17:27    
Vrouw Weeggegevens   Annet
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Low carb

Reageer met quote
@Lightfeather, wat naar voor je, je gezondheidsklachten en pijn . Gelukkig is je spoedoperatie goedgekeurd en hopelijk heb je dan minder klachten. Sterkte!
@ Shakena, dat was vast schrikken. Hopelijk is je bloeddruk snel weer goed.

Met een aantal van ons gaat het afvallen erg goed , anderen moeten er nog inkomen, zo na de feestdagen.
Mijn weegdag is zondag dus zelf heb nog geen weekresultaat. Houd me aan mijn eetplan dus uiteindelijk zal dat tot gewichtsverlies leiden maar geen idee of dit deze week zal zijn Lach . Nog even afwachten dus.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021 18:00    
Vrouw Weeggegevens   hhh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder calorieën en gezond eten

Reageer met quote
Lightfeather,, wat een verhaal. Knap dat je genoeg energie en kracht hebt om met je gewicht bezig te zijn. Succes! Fijn dat dit sprintje weer op je pad is gekomen en hopelijk helpt het.

Hier gaat het weer beter. Het duurde lang voordat ik de draad weer kon oppakken, maar ik zit weer op de rails! De 1e kerstkilo is eraf en ik focus me nu ook op meer beweging.

De norm is 150 minuten per week intensief bewegen, maar het duurt wel een paar weken voordat ik dat niveau haal. (ik heb een stepapparaat, waar ik na 1 minuut al verzuur in mijn benen) Ik zit nu op 70 minuten per week en step 10 minuten per dag. Dat ga ik langzaam opvoeren tot 20 minuten per dag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021 18:03    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Lightfeather@ Afijn, Atkins is het enige wat me helpt afvallen en doe ik nog altijd trouw. De uitdaging is: om van het plateau af te komen moet ik volledig keto gaan, maar dan val ik vaak ineens hard af, te hard wellicht. Als ik niet in ketose ga val ik niet snel genoeg af om veilig geopereerd te worden.

Het wil nog al eens helpen als je een paar dagen alle kaas room en yogert laat staan maar dat wist je misschien al. Succes en sterkte de komende tijd

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021 19:06    
Vrouw Weeggegevens   shakena
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@Duffie,
Nu 1 tbl er af gehaald.
Vandaag gaat het iets beter.
As maandag niet maar die week er op weer bloedprikken ,dan die dinsdag de uitslag en gelijk bloeddruk laten meten.
Afwachten maar
Dank je wel voor je interesse

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021 20:37    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Welkom allemaal nog net op tijd morgen sluit de inschrijving van deze sprint.
Nu nog ff met zn. allen wat kilo minder invoeren zodat we in het groen komen en uit het rood.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2021 21:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 28, 29, 30  Volgende
Pagina 11 van 30