Onderwerp menu

Forum: Overige
Subforum: Info: Vastendieet
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Vragen en opmerkingen over het Vastendieet

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
https://www.weegclub.nl/forum/5-2-vastendieet-vervolg-t48096-270.html
Je kunt hier even lezen wat de ervaringen zijn.

Ik heb het zelf 6 weken gedaan en ben daarna overgestapt op 6:1 dus een dag vasten per week. Dan eet ik slechts 1 maaltijd en het is de dag dat ik ook sport. Ik doe dit sinds half augustus vorig jaar en heb er nog nooit problemen van ondervonden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 nov 2014 1:27    
Vrouw Weeggegevens   IngeV
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik denk dat 4-3 niet goed zal werken. Dan gaat je lichaam alles weer omzetten in vet omdat het denkt dat er sprake is van schaarste. Dan zou je daardoor juist aankomen.
Ik ga denk Ik 6-1 proberen omdat mijn weekschema maakt dat ik Door de week hooguit 1x kan vasten. Dan kan ik er altijd in het weekend een dagje bij doen als ik niets bijzonders heb. Maar ik ga eerst eens dagboekjes zoeken en lezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014 22:37    
Vrouw Weeggegevens   Vega
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 5:2 vegetarisch

Reageer met quote
Ik vind het zelf te zwaar, maar 4:3 kan prima hoor. Je lichaam gaat dan echt niet 'alles' omzetten in vet. Eerder het omgekeerde. Tot nu toe laten onderzoeken naar onder meer 5:2 zien dat je op die dagen juist vet verbrandt.

Je vetcellen vormen de voorraadkast waar je lichaam van 'eet' als het geen voedsel krijgt. Pas als je langdurig veel te weinig eet, wordt je metabolisme iets trager (een groot onderzoek uit de jaren '50 liet zien dat die afname niet meer dan 10% bedraagt).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014 7:37    

Reageer met quote
Of een onderzoek van 65 jaar oud nog relevant is is nog maar de vraag Vega. Erg blij En 'slechts' 10% lijkt misschien niet veel, maar op een dagelijkse kcal. inname van gemiddeld 2000 scheelt het wel 200 kcal. Dat betekent dat je er nog maar 1800 kunt innemen om op gewicht te blijven en dus wordt afvallen een stuk lastiger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014 9:01    
Vrouw Weeggegevens   Safiya
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik ben sinds een paar weken met het 5:2 dieet bezig en het bevalt me zo goed dat ik denk aan een overstap naar 4:3 voor een nog beter resultaat.
Ik voel me er super bij en dat is voor het eerst met dieten voor mij!! Top dieet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015 10:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Safiya,

Wat eet jij zoal op je vastendagen? Ik vind het altijd moeilijk om iets te verzinnen van in totaal 500 kcal waar ik de hele dag mee kan doen. Ik doe vooralsnog 6:1 omdat ik maar 1 dag in de week heb waarop ik het zo doen kan. Op de andere dagen moet ik me echt goed kunnen concentreren en dat gaat niet met maar 500 kcal Lach. Succes met de 4:3!

Groetjes,

Inge

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015 16:19    

Reageer met quote
Hoi Inge,
In het begin plande ik mijn vastendagen in op dagen dat ik 'weinig' te doen had (zoals een zondag). Nu merk ik dat afleiding juist heel fijn is, dus vast ik expres op de lange dagen waarin ik naar school ga, moet lesgeven en sporten. Dan voel ik juist totaal geen honger meer.
Ik eet 's ochtends havermout met magere melk en Stevia als zoetmiddel, en een appel/banaan. Dan eet ik pas laat in de avond opnieuw (zodat ik ook daadwerkelijk een langere periode van vasten heb). In de avond eet ik een kleine salade van sla, tomaat en komkommer, en een gekookt ei op een cracker met nog wat drinkbouillon erbij.
Dat het geen volwaardige maaltijd is klopt, maar ik haal al mijn voedingsstoffen uit mijn grotere maaltijden op de 'gewone' dagen en voor mij is het op deze manier heel goed vol te houden! Ook 4:3. Nu kom ik zelfs niet aan als ik de andere 4 dagen naast gezonde maaltijden ook wat zondig... ik val juist als een speer af ineens (deze week al 1,5 kg, ik ga het morgen invoeren op de site)!
Als je veel last hebt van honger kun je een ei ook 's ochtends doen, dit helpt tegen honger.
Verder maak ik nu ook tentamens en dergelijke prima op mijn vastendagen dus ik denk dat het idee van concentratieproblemen na een paar keer vasten wel weggaat. Ik heb al mijn energie, concentratie en dergelijke nog volop op 500kcal dus ik raad je aan het eens te proberen, ik denk dat het bijzonder meevalt!
Veel succes met het dieet:)
Groejes van Saaf

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015 16:31    

Reageer met quote
IngeV schreef:
Hoi Safiya,

Wat eet jij zoal op je vastendagen? Ik vind het altijd moeilijk om iets te verzinnen van in totaal 500 kcal waar ik de hele dag mee kan doen. Ik doe vooralsnog 6:1 omdat ik maar 1 dag in de week heb waarop ik het zo doen kan. Op de andere dagen moet ik me echt goed kunnen concentreren en dat gaat niet met maar 500 kcal Lach

Ik heb die ervaring ook absoluut niet, de hele 'insteek' is nou juist dat je eraan went, dat het hongergevoel in golven komt en dus ook weer verdwijnt. Dat is meer een 'mindset'. Als jij jezelf 'wijsmaakt' dat het niet kan dan lukt het ook niet. Lachen

Maar 6:1 is ook prima hoor, ik heb 6 weken lang 5:2 gedaan en ben daarna overgestapt naar 1 dag vasten, dat doe ik nu alweer anderhalf jaar. En ik sport ook op mijn vastendag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jan 2015 18:34    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel Safiya en Kaatje. Dat levert weer wat inspiratie op. Ik denk dat als ik wat wen dat het dan op kantoordagen ook wel kan lukken, maar vooralsnog hou ik t even op een thuisdag. Het is waar dat het hongergevoel went. Het komt in golven. Het grappige is dat ik s avonds veel minder last heb dan s ochtends. 1,5 kilo in 1 week is echt fantastisch zeg. Ga zo door! Ik heb ook een sprintje gestart als jullie geïnteresseerd zijn. En er is een draadje voor menuutjes voor vastendagen (wellicht ook wat voor jou Safiya). Groetjes, Inge

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015 0:48    

Reageer met quote
Inderdaad wel goed om voor jezelf te kijken wat voor nu lukt, en haalbare doelen te stellen. Je gaat het vast op en gegeven moment toch wel doen, als je langzamerhand naar meer resultaat gaat verlangen denk ik zo...
Pff ja het is veel wat ik afval ineens, ben er toch een beetje bang voor haha Schaam Schaam maar aan de andere kant, ik werk er hard voor dus mag tevreden zijn.
Succes ermee!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015 0:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7