Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Voortgang afslanken gwijma

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   gwijma
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-8-2012
Berichten: 148
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Friesland


  Reageer met quote
Zopas besloten om toch maar een soort "dagboekje" bij te houden.
Op25 augustus besloten maar weer eens een tijdje wat aan de lijn te gaan doen, want opeens gaf de weegschaal 69 kg aan. Vier jaar geleden was ik van 74 kg naar 62 kg gegaan, maar in de afgelopen vier jaar is daar zo langzamerhand dus weer wat bij gekomen. Hoogste tijd om er weer wat aan te doen. Ik weet inmiddels dat 62 kg aan de lichte kant is en moet er heel veel moeite voor doen om op dat gewicht te blijven. Nu dus besloten, dat een streefgewicht van 64 g mooi zou zijn.
Op 27 augustus dus begonnen en toen gaf de weegschaal al (of nog maar) 67,7 kg aan. Een mooi resultaat nog voordat ik "officieel" was begonnen. Ik had het tijdschrift van Sonja Bakker er maar weer bijgezocht en ben begonnen bij week 1. Hier en daar varieer ik wat. En tot nu toe moet ik zeggen, dat het me meevalt. Een enkele keer komt het voor, dat ik wat een hongergevoel heb, maar met veel water drinken en zo nu en dan een extra appeltje is het prima te doen.

Vandaag gaf de weegschaal zelfs nog maar 66,3 kg aan, dus het gaat prima.

Vanmorgen begonnen met 2 crackers (light pindakaas en light roomkaas) met glaasje Cool Best light. Nu bezig met een Sultana koekje en kopje kruidenthee. Als lunch twee volkoren boterhammen (1x kipfilet, 1x light salami), tussendoor vanmiddag een lekker stuk meloen en dan vanavond aardappelen met bloemkool en een stukje kipfilet + beetje yoghurt.

Tot zover mijn eerste voortgangsrapportje Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 sep 2012 9:03    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 50537
Dieet: Gezond eten met minder KH
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Hallo gwijma,

titel aangepast nu staat de link van je dagboek in je profiel,

succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 06 sep 2012 9:21    
Vrouw Weeggegevens   gwijma
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-8-2012
Berichten: 148
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Friesland


  Reageer met quote
Zo, de tweede dag van het dagboek.
Wat staat er op het menu vandaag:
O: 2 plakken ontbijtkoek, glas melk
T: banaan
L: 1 volkoren boterham met kipfilet, 1 glas melk
T: 1 appel ( en als het vandaag moeilijk wordt nog een extra appel)
D: stoomaardappeltjes uit de magnetron, sla, komkommer, kipfilet, yoghurt

Vanmorgen nog een paar lekkere recepten gevonden in het blad van de C1000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012 8:35    
Vrouw Weeggegevens   gwijma
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-8-2012
Berichten: 148
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Friesland


  Reageer met quote
Gisteren weer een goede "lijndag" gehad. Om de calorieen te verbranden 12 km gefietst en lekker in de tuin bezig geweest.
O: 2 volkoren crackers (1x pindakaas light, 1x vruchtenhagel)
T: Sultana koekje
L: volkorenbol met filet americain, glas optimel
T: appel
D: gebakken pesto aardappeltjes, ijsbergsla, tilapia, yoghurt met pure chocolade flakes
T: zakje snack-a-jack, glas crystal clear

Nog stees niet echt een moeilijk moment gehad.
Misschien komt dat vandaag, want we gaan met de familie bbq-en. Maar ik ga een lekker slanke Sonja-Bakker salade maken en heb me voorgenomen weinig op de bbq te gaan bakken. We zullen zien of het lukt Lach .

Verder vandaag:
O: 250 gram magere vruchtenkwark (die van de Lidl, maar zag aan het aantal calorieen dat ik beter die van Optimel kan nemen Sip ), glas cool best light
T: rijstwijfel met chocoladerandje
L: 2 volkorenboterhammen (1x Philladelphia zalm/dill light, 1x pindakaas light), glas optimel
Verder maar geen tussendoortjes meer ivm bbq.
Ben benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2012 8:11    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 50537
Dieet: Gezond eten met minder KH
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Altijd spannend het weegmoment, succes met de BBQ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2012 11:04    
Vrouw Weeggegevens   gwijma
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-8-2012
Berichten: 148
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Friesland


  Reageer met quote
Hmmmm, vanmorgen op de weegschaal gestaan: 66,9 kg. Valt niet echt tegen. Boosdoener zal dan toch wel de bbq van gisteren zijn geweest. Toch niet echt veel gegeten, alleen salade van Sonja Bakker, wat scampi's (met wat knoflooksaus), vegaballetjes en drinken (2x Wiekse witte zonder alcohol en 1x rose biertje met alcohol).

Vandaag dus maar strikt aan het menu houden:
O: 2x beschuit (1x met 30+ kaas, 1x met vruchtenhagel, glas optimel
T: banaan
L: 1 volkoren boterham met kipfilet, meloen
T: kopje opkikker kip
D: gekookte aardappel, groente, stukje kipfilet, beetje yoghurt met kellogs flakes pure chocolade (hoort er eigenlijk niet bij, maar geniet hier echt van - dan dus maar geen tussendoortje op de avond)

Misschien vanavond nog even hardlopen of op de crosstrainer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2012 14:47    
Vrouw Weeggegevens   gwijma
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-8-2012
Berichten: 148
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Friesland


  Reageer met quote
Hardlopen/cross trainer is niet meer gelukt gisteravond. Moest nodig met de thuisadministratie bezig. De post stapelde zich behoorlijk op Sip .
Vandaag als beweging paardrijden - ja, niet alleen het paard spant zich dan in.....

O: 2 volkoren crackers (1x vruchtenhagel, 1x pindakaas light)
T: 250 gr vruchtenyoghurt
L: 1x volkoren cracker met Philladelphia light, 1x volkoren boterham met salami light
T: meloen
D: aardappelen, groente, rundergehakt, yoghurt met kellogs flakes chocolade puur

Morgen weer weegdag; ben benieuwd Vraag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 sep 2012 13:04    
Vrouw Weeggegevens   gwijma
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-8-2012
Berichten: 148
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Friesland


  Reageer met quote
Gisteren weer een goede dag gehad:
O: 250 gr magere yoghurt met appel en kellogs flakes pure chocolade
T: banaan
L: 1x volkoren boterham kipfilet, 1x volkoren cracker philladelphia
T: 1x koffie mocca, 250 gr kwark optimel
D: gekookte aardappelen, worteltjes, stukje rundergehakt, beetje vruchten yoghurt

Vandaag:
O: 2 volkoren crackers (1x kaas 30+, 1x pindakaas light), 1 glas cool best light
T: appel
L: 2x volkoren boterham (1x kipfilet, 1x salami light)
T: 250 gram kwark optimel, 1x koffie mocca
D: gekookte aardappelen, groente, stukje runder gehakt, yoghurt met kellogs flakes pure chocolade
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 8:23    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 50537
Dieet: Gezond eten met minder KH
Woonplaats: Amersfoort


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 11:28    
Vrouw Weeggegevens   gwijma
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-8-2012
Berichten: 148
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Friesland


  Reageer met quote
Vanmiddag als extra tussendoortjes nog wat stukjes meloen/ananas gehad. Was over van de lunch op het werk, dus zonde om weg te gooien. Bovendien een lekker gezond tussendoortje (er was ook nog oranjekoek, nootjes, snickers/mars ijsjes, maar die heb ik lekker voorbij laten gaan Lach.

Zo, vanavond maar weer eens een stuk gaan hardlopen.
5,8 km in 41 minuten zonder te wandelen. Volgens de app 369 kcal, maar eerste 500 mtr heeft de app niet meegeteld Sip.
Ging dus lekker.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 19:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 1 van 14