Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Voorstellen Workinprogress

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   workinprogress
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi allemaal! Ik ben Lisanne, 22 jaar oud, en helaas veeeeel te zwaar. Momenteel ben ik werkzaam als leerling verpleegkundige in een academisch ziekenhuis. Hiervan hoop ik eind juni mijn diploma te mogen ontvangen.

Gisteren ben ik teruggekomen van vakantie en ik heb eindelijk 'de knop' weer om, om mezelf een gezonde levensstijl aan te leren.
Ik wilde eigenlijk komende maandag pas beginnen, aangezien er voor dit weekend nog veel ongezonde dingen op het programma staan (etentjes, borrelen ed.) maar ik dacht, laat ik dit forum in ieder geval vast eens doorspitten en alles wat in de dagen tot maandag wél goed gaat is mooi meegenomen.

4 jaar geleden stond ik op hetzelfde punt als nu, een jonge meid die helaas zowel psychisch als lichamelijk aanleg heeft om wat kilo's teveel met zich mee te dragen.
Toendertijd ben ik door middel van gezond eten en veel sporten afgevallen tot zo'n 72kg. Helaas in de jaren daarna door emotie-eten, eten bij verveling en te weinig sporten weer veel kilo's aangekomen waardoor de teller nu weer op 90 kilo staat.

In de afgelopen periode ben ik veel aan de slag geweest met het psychische aspect rondom dit eetgedrag, waardoor ik hoop dat ik het eten-om-het-eten achterwege kan laten en me puur kan richten op gezonde voeding om mijn lichaam te voeden, niet onnodig te vullen.

Mijn doel voor het komende jaar is om door middel van gezond eten en voldoende sporten op een gestaag tempo de 70 kilo te behalen, en het liefst nog iets daar onder. Met 67 kilo zou ik ontzettend blij zijn.
Mijn voornemen hierbij is om hier op de weegclub een dagboekje bij te houden, waar ik hopelijk reacties en tips op mag ontvangen. Mijn laatste afvalpoging is al enkele jaren geleden dus wat dat betreft moet ik er echt even weer in komen.

Groetjes, Lisanne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2016 11:15    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Lisanne, van harte welkom bij de weegclub.
De bekende valkuil hè, bindaredondat. Maar je bent weer goed op weg, beginnen is immers de moeilijkste stap.
Wees niet te streng voor jezelf en schrijven helpt!

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

Odette, Ellen,
Dini, Karin

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2016 11:18    
Vrouw Weeggegevens   workinprogress

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Kaatje!

Dankjewel voor je bericht! Ik heb inmiddels een dagboekje aangemaakt, nu maar verder op het forum neuzen Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2016 11:28    
Vrouw   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Daar kun je lekker veel afleiding mee vinden! Erg blij Er is genoeg te lezen hier...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2016 11:30    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
welkom Lisanne,goed om alvast te beginnen...wat er niet aankomt hoeft er ook niet af
pasen/kerst/vakanties...er is altijd wel wat...een beetje minder en bewuster wil niet zeggen dat je het minder gezellig hebt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2016 14:08    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hoi Lisanne, welkom op dit forum.
De eerste stap heb je al gezet en er zijn hier veel mede-lijners die je willen helpen om de volgende stappen ook te kunnen maken.
Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2016 19:55    
Vrouw Weeggegevens   musjemus
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezonder eten

Reageer met quote
hoihoi,
ik wil je ook succes komen wensen.
ik ben aan de gezonde toer met in het weekend wat lekkers..
je zit hier zeker goed met al die lieve medelijnsters ze geven je veel steun maar ook gezellige babbels.
fijne en gezellige paasdagen.
groetjes musje

take time to do what makes your soul happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2016 22:25    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Welkom Lisanne, goed dat je toch weer een gooi naar een gezonder gewicht wilt doen, zet hem op! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 26 mrt 2016 1:49    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hallo Lisanne, welkom bij weegclub.

Ik ga gauw dat dagboekje van je opzoeken en kijken of ik je van advies kan dienen.

Succes met je missie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 28 mrt 2016 18:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1