Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Voorjaars-schoonmaak!

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Letterlijk een voorjaars-schoonmaak!
Dit sprintje helpt om de motivatie te vergroten om het huis aan kant te houden.
Schoonmaken = lichaamsbeweging!

Driedubbele beloning: huis aan kant, meer caloriën verbrand en een opgeruimd gevoel! Erg blij

Hoe werkt het? Elke 15 minuten die je besteedt aan huishoudelijke taken is 1 punt. Je kunt als doel nemen om per dag x minuten aan je huishouden te besteden, of per week een x aantal minuten.

Houd bij hoeveel minuten per dag je besteedt aan je huishouden en plaats minimaal 1x per week maar liefst vaker een berichtje waarin je je punten meldt.
Als je wilt kun je er een beloning aan verbinden wanneer je een tevoren gesteld doel van een bepaald aantal punten haalt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2018 20:07    
Vrouw Weeggegevens   LiesbethM
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten 8 augustus 2017 Gastric Sleeve operatie

Reageer met quote
Doe ik mee Nicky!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 11:51    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Leuk! Welkom!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 12:35    

Reageer met quote
Ik heb voor vandaag de huishoudelijke taken er weer op zitten.
2 wassen gedraaid en wat in de droger kan gedroogd en alles opgeruimd. Ook een pan soep gemaakt. Het staande snijden van 1kg prei vind ik toch best wel topsport voor mij Uitlachen
Maar in totaal reken ik er 1 pt voor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 12:40    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
ja, lang staan is voor mij ook een probleem.

Vandaag heb ik gestofzuigd en de kooi van mijn knaagdieren verschoond.

En natuurlijk de keuken opgeruimd en de vaat gedaan, ik weet eigenlijk niet of ik dat mee wil tellen... Hmm ik ga het denk ik wel noemen maar niet meetellen. Dat soort taken kom je nu eenmaal echt niet onderuit. (al probeer ik het soms wel! Lachen Eerlijk gezegd vroeg ik me vanmorgen af waar ik in godsnaam aan ben begonnen: ik heb een sprintje gestart om je aan je eetplan te houden en één om je huis op orde te houden - echt de twee moeilijkste dingen voor mij tegenwoordig. Het huishouden kan ik niet meer even 'alles op 1 dag' doen... dan krijg ik te veel pijn. Dus ik moet het echt doseren en elke dag iets doen. Elke dag weer mezelf een duw geven: hup, begin er maar aan. En dan ook de rest laten liggen al is het vuil of rommelig; niet teveel willen doen zegt de fysiotherapeut. Hoe dan ook, ik doe dit echt - deze sprintjes - om mezelf te helpen motiveren.)

Dus vandaag 2 punten (het was 40 minuten totaal).

Gisteren heb ik de keuken schoongemaakt. Ook een half uur bezig geweest; 2 punten.

4 punten totaal.

Mijn lijstje van dingen die moeten gebeuren deze week:

Keuken poetsen (gedaan).
Caviakooi verschonen 1e keer (gedaan).
Stofzuigen beneden (gedaan).
Was draaien
Dweilen
Koelkast
Caviakooi verschonen 2e keer
Boodschappen

(Oh ik word al moe en krijg al pijn bijna bij de gedachte alleen. Ik heb ook de nodige afspraken, dieren te verzorgen - twee keer per dag hond uitlaten - en ik werk af en toe een paar uur parttime.
Maar, kom op Nicky, stap voor stap).

Laatst aangepast door Nicky303 op di 03 apr 2018 19:37, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 19:06    

Reageer met quote
Voor mij geldt hetzelfde hoor Nicky. Het is allemaal wel wat beter geworden nu ik zoveel afgevallen ben. Maar het blijft een strijd en doceren. EN ik heb er een bloedhekel aan!

Ik heb ook aan dat afwassen gedacht. Maar ik tel er geen punten voor. Mijn vaatwasser is kapot en ik heb geen geld voor reparatie nu. Ik dwing mijzelf om het iedere avond af te wassen.
Ik heb een "netheids" afstreeplijst gemaakt. Ik heb mijn huis in februari/maart weer toonbaar en schoon gemaakt en nu moet ik het van mijzelf zo netjes houden dat het niet erg is als er onverwacht bezoek komt. Tenminste, de ruimten waar bezoek iets te zoeken heeft Lachen De rest komt nog. Kan ik mooi punten mee scoren!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 19:36    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
ja, is het echt zo dat afvallen helpt? Dat hoop ik zo!

Wat voor klachten heb /had je als ik het mag vragen? (anders gewoon negeren hoor).
Bij mij gaat het om pijn in mijn voeten en ook in mijn spieren en gewrichten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 19:39    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
LiesbethM schreef:
Voor mij geldt hetzelfde hoor Nicky. Het is allemaal wel wat beter geworden nu ik zoveel afgevallen ben. Maar het blijft een strijd en doceren. EN ik heb er een bloedhekel aan!

Ik heb ook een grote hekel aan de huishoudelijke taken. Ik heb nooit huisvrouw willen worden!

Laatst aangepast door Nicky303 op di 03 apr 2018 19:43, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 19:42    

Reageer met quote
Ik was eerst 60kg zwaarder... als dat er af is heb je in ieder geval meer energie en uithoudingsvermogen. Ik kon eerst niet eens naar de tram lopen (nog geen 10min) zonder 3x te moeten rusten.
Daarbij heb ik artrose in mijn heupen, schouder en handen. En nog een hardnekkige slijmbeursontsteking in mijn heup.
Dus niet echt handig voor poetsen en boenen.
Ik ben allang blij dat ik weer voor mijn plezier kan lopen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 19:42    

Reageer met quote
Nicky303 schreef:

Ik heb ook een grote hekel aan de huishoudelijke taken. Ik heb nooit huisvrouw willen worden!

Ik ben alleen, dus moet ook wel. En ook geen geld voor een hulp.
Ik ben ruim 4 jaar geleden met vervroegd pensioen gegaan. Gedeeltelijk ook vanwege mijn gezondheid. Ik zeg altijd maar dat ik mijn vrijheid gekocht heb. En ik ben er vreselijk blij mee maar financieel is het opletten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 19:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6