Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: EGA dieet
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Voorbeeld Weekmenu's

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Meestal post ik mijn dagmenu in mijn dagboekje. Er zijn meer meiden die EGA volgen en de menu's in hun boekje posten. Dus ik zou je zeker willen adviseren in onze dagboekjes mee te lezen voor de nodige inspiratie!
En het is leuk om ook jouw menu's en goed geslaagde receptjes weer met ons te delen in jouw dagboekje. Dat is de kracht van weegclub, dat we elkaar inspireren!
Klik voor EGA dagboekjes op: Dagboek EGA

Wie op een EGAcursus zit krijgt elke maand een maandmenu mee. Op dat menu staat een weeksuggestie, maar staan ook hele leuke recepten. Alleen daarom al ging ik graag naar de cursus!

In het boek Appeltje Eitje staan ook weekmenu's. Nou hoort het op zich niet bij EGA dat je volgens menu's aan de slag gaat. Het is juist bedoeld om aan de hand van wat principes gevarieerd te gaan eten..
Maar soms is het handig om wel een menu te volgen en of op te schrijven wat je gegeten hebt.

Ten eerste om te kunnen overzien of je voldoende eet, ten tweede om de maximum hoeveelheden in de gaten te houden. Bijvoorbeeld: je mag 4x per week 30 gram kaas, wat voor een kaaseter een ware uitdaging kan zijn)
En ten derde om jezelf uit te dagen niet volgens routine te eten. Ik begon namelijk meer en meer op routine te eten. Beleg op brood was kaas of kipfilet en af en toe een lekkere salade, of een soepje erbij. En eens per maand daagde ik mezelf uit met nieuwe producten.

Op zich niks mis met routine hoor. Maar opeens kwam de klad erin en voegde ik meer en meer dingen toe aan het menu die niet in de eetwijzer stonden. Een zogenaamde niet bedoelde en ongewenste variatie. Verward
Ik zat eind januari op een tweesprong; toegeven dat EGA (na vier jaar) niet meer werkte voor mij, of terug naar de basis.. Ik ben op dit moment weer terug naar de basis. Ik me kan niet voorstellen dat EGA niet meer werkt voor mij. Zo lang stabiel geweest.. Nee. ik denk dat ik zelf de grote saboteur ben geworden, en wil mezelf niet toestaan om weer zwaarder te worden.

De afgelopen weken heb ik mijn eten van te voren gepland. Dat is geheel nieuw voor mij.. Aan het begin van de week pakte ik een oud maandmenu en paste ik het hier en daar aan. Vervolgens maakte ik een boodschappenlijstje met dingen die in huis moesten komen voor het menu. En vervolgens ben ik het menu gaan volgen.

Voor wie het leuk vind plaats ik hier de komende weken mijn weekmenu's. Ik hoop je ermee te kunnen inspireren.

Tip!
- Ik lust geen lever. Dus als je dat wel lust, vergeet dat dan niet in jouw menu in te bouwen. (ik zal aangeven dat er oorspronkelijk lever op het programma stond)
- Ik heb de menu's (met name het ontbijt) aangepast aan wat ik in huis heb. Op een maandmenu staan meer ontbijtproducten (zoals All Bran, Fruit 'n fibre, muesli etc) Pak je een weekmenu als hieronder komt te staan op, wissel dan jouw favoriete ontbijtproducten als ze niet overeenkomen met de mijne.
- Blijf nadenken.. Bijvoorbeeld in het menu dat ik deze week volg staat bij het ontbijt een boterham met rookvlees. Daar hou ik niet zo van dus ik heb het vervangen voor kipfilet. Maar toen heb ik een maaltijd met kippenlevertjes vervangen voor hamblokjes. Omdat rookvlees en hamblokjes in dezelfde vleescategorie horen.
- Op weegclub is ook een uitgebreid receptenboek te vinden met alle EGA recepten die door de jaren heen geplaatst zijn. Klik voor receptjes op EGA recepten

En tot slot: mannen mogen meer.. Een boterham extra bij het ontbijt, overdag twee stukken fruit extra, en 50 gram vlees/vis meer bij de maaltijd, en 100 gr meer peulvruchten bij de maaltijd.

Jeugd mag twee stukken fruit extra overdag.

Laatst aangepast door Mamdarijn op zo 15 feb 2015 16:46, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015 16:08    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Weekmenu 1 - Op basis van het EGA maandmenu van oktober 2011
O= Ontbijt
L= Lunch
A= Maaltijd
T= Tussendoor

Dag 1:
O: 250 cc yoghurt, 25 gr cornflakes, 1 sinaasappel
L: 2 sneetjes bruin volkorenbrood, pittige omelet van 2 geklopte eieren met 1 el bamikruiden, en 10 gr ui, een kopje bouillon, mandarijn
A: 100 gr aardappelen, 115 gr spruitjes, sla met dressing van 25 cc olie, 2 tl saladekruiden, 100 gr tartaar,
T: 125 gr Turkse yoghurt met 1 gesnipperde appel (verwarmen in de magnetron), beetje kaneel

Dag 2:
O: 25 gr griesmeel, 250 cc melk, halve grapefruit
L: 1 pistoletje(bruin) met 30 gr kaas en wortelsoep, 250 cc melk
T: een kaki
A: kalkoen met perziksaus en 100 gr. rijst

Wortelsoep
250 cc bouillon met 1 winterwortel en 125 gr ui, pureren met staafmixer. Erg lekker met een beetje gember

Kalkoen met perziksaus
135 gr. kalkoenfilet in stukjes snijden, knoflook, kwart rode paprika, 10 gr honing, beetje ketjap Asin, 2x halve perzik uit bik (op eigen sap), half blokje kippenbouillon, beetje maizena

Meng de knoflook en de ketjap, en marineer de kalkoen (30 minuten). Braad de kalkoen zachtjes op een panfitvel, en voeg de gesneden paprika toe. Snij de perzik in stukjes en mix de helft van de stukjes en het sap met de staafmixer. Voeg dit bij de kalkoen samen met een glas water en het bouillonblokje. Laat dit 10 minuten pruttelen. Voeg de rest van de perzik toe, wat sap en honing. Meng de maizena met wat water tot een glad papje en roer dit papje door de saus.

Dag 3:
O: 250 cc yoghurt met havermout en banaan
L: 2 boterhammen met salade van 125 gr schorseneren, 50 gr gerookte kip en 25 gr mayonaise, tuinkruiden, beetje peper
T: mineola
A: rode koolschotel (het bekende recept) smullen
T: 250 cc yoghurt met 12,5 gr rozijntjes

Ovenschotel met rode kool
100 gr aardappel, 75 gr knolselderij, 135 gr rundergehakt, zout, peper, Cayenne peper (pittig kruiden), 1/2 appel, rode kool (gekookt of uit pot, zonder appeltjes)
Kook aardappel en knolselderij en maak er puree van. Kruid het gehakt en rullend bakken,
Ovenpannetje: gehakt-rode kool-aardappelpuree-appel-gehakt-rode kool-aardappelpuree-appel
Oven 200 graden, 45 minuten in pannetje met deksel.

Dag 4:
O: 250 cc melk, 25 gr brinta, sinaasappel
L: wentelteefjes
A: jonge kapucijnerssoep
T: 150 cc yoghurt, halve grapefruit

Wentelteefjes
2 bruine boterhammen, 1 ei, kaneel, 50 gr kwark, 60 gr banaan, 100 cc melk
Ei loskoppen, melk en kaneel toevoegen, boterhammen door het ei halen en bakken. Daarop 50 gr kwark en banaan.

Jonge kapucijnerssoep
Stukje prei, 1/2 gele paprika, 125 gr ui, 4 dl bouillon, 200 gr jonge kapucijners, selderij, peper en kruidenzout.
Snij de groente klein, voeg dit toe aan de bouillon (behalve de selderij), voeg de uitgelekte kapucijners toe breng dit 5 tot 10 minuutjes bijna aan de kook. Voeg de selderij, peper en kruidenzout toe.

In het recept hoort ook nog 40 gr vermicelli, maar dat vind ik echt niet lekker, dus ik neem er een geroosterd broodje met roomboter bij.

Dag 5:
O: ontbijtsmoothy (20 gr havermout, 5 gr brinta, 1/2 wortel, 200 cc melk, 50 cc yoghurt, 30 gr banaan, 75 gr framboos, vanille essence, citroensap), eventueel een scheutje water of ijsblokjes als de smoothy te dik wordt naar je zin.
L: twee volkorenboterhammen met 30 gr. kaas, plakje tomaat en sla (oorspronkelijk stond hier 50 gr lever als beleg)
T: appel
A: zalm-pasta salade
T: beker 250 cc warme melk

Zalm-pasta salade
100 gr penne (gekookt), 100 gr gerookte zalm, 125 gr doperwtjes, groene sla, beetje taugé, paprika, 25 gr mayonaise, lepel yoghurt, peper, dille, paprikapoeder

Dag 6:
O: 250 cc magere yoghurt, 25 gr cruesli, 1/2 grapefruit
L: 2 boterhammen met pindakaas, soep van warme tomatensap, beetje taugé en wat peper.
T: kiwi
A: 100 gr pasta, 1/4 paprika, 100 gr champignons, 125 gr courgette, 45 gr saus bolognese (EGA)
T: 125 gr biogarde met een geraspte appel

Saus bolognese heb ik niet meer (en de bolognese fix is op), dus ik maakte de saus af met gezeefde tomaten (tomatenpassata) met wat oregano, basilicum, tijm en een snufje kaneel.

Je kan ervoor kiezen een vegetarisch dagje te maken en geen vlees toe te voegen. Of anders 100 gr gehakt of hamblokjes toevoegen.

Dag 7:
O: 250 cc yoghurt, 25 gr cornflakes en een mandarijn
L: bruin pistoletje met salade van 100 gr tonijn, 25 gr mayonaise, 125 gr bietjes en kruiden
T: halve grapefruit
A: 100 gr aardappelschijfjes, 100 gr kip, worteltjes en broccoli
T: 250 cc warme melk, appel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015 16:44    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Weekmenu 2 - Op basis van het EGA maandmenu van november 2012
O= Ontbijt
L= Lunch
A= Maaltijd
T= Tussendoor

Dag 1:
O: 250 cc halfvolle melk, 25 gr havermout, 60 gr banaan
L: Hüttenkäse salade met twee volkoren boterhammen
T: mandarijn
A: Aardappelschotel
T: 125 cc biogarde met framboos, drupje vanille essence

Hüttenkäse salade
100 hüttenkäse, 1 tomaat in blokjes, kruidenzout, 50 gr gesnipperde bosui, 1 zure augurk in stukjes, verse bieslook en peterselie

Aardappelschotel
100 gr aardappel in blokjes, savooienkool, 1/2 paprika, champignons, 75 gr ui, 135 gr kipfilet, scheutje ketjap Asin, kerriepoeder, 50 gr taugé, 1 el boter
Bak de kip (blokjes) met ketjap en kerrie in een antiaanbak pan. Voeg de aardappelblokjes, gesneden paprika, ui en champignons toe, doe de kool eroverheen en laat het gaar stoven. Als laatste de boter erover laten smelten en de taugé toevoegen.

Dag 2:
O: 250 cc melk, 25 gr brinta, 1 kiwi
L: 2 boterhammen met 50 gr kipfilet, paprikasalade, 250 cc karnemelk
T: halve grapefruit
A: 100 gr rijst, 100 gr hamblokjes (was eigenlijk 100 gr lever), stoven met 50 gr ui, paprika, champignons, en 75 gr courgette, 100 gr ananas op eigen sap

Snijtip paprika
Paprika salade
halve rode, gele en groene paprika in reepjes
dressing: 1 el olie, versgemalen peper, zout, knoflook, fijngesnipperd peterseliesteeltje en citroensap
Rooster de reepjes gewassen en gedroogde paprika op een bakblikin de oven op 250 graden. Schenk de saus over de paprika en laat het 1,5 uur intrekken

Dag 3:
O: 250 cc melk, 25 gr griesmeel, 1/2 grapefruit
L: bruin stokbrood met kipsalade
A: 100 gr aardappelen, 135 gr kalkoen, worteltjes, 75 gr doperwten
T: 250 cc yoghurt met peer

Gerookte kipsalade
75 gr ijsbergsla, 50 gr courgette, halve appel, 50 gr ananas, 1 stengel bleekselderij, 50 gr gerookte kip
Snij de sla fijn, snij de courgette, appel en ananas in dunne plakjes, gerookte kip in reepjes en de selderij in stukjes. Meng alles door elkaar. Maak een dressing van 1 el olie, citroensap, peper en zout, mosterd en wat honing en meng dit door de salade.

Dag 4:
O: 1 boterham met 20 gr kipfilet, shake van 250 cc yoghurt, 150 cc sinaasappelsap, vanille essence
L: 2 bruine boterhammen met haringsalade
T: halve appel met kaneel warmen in de magnetron
A: 200 gr bruine bonen, paprika, prei, champignons, salade
T: 230 cc warme melk, kiwi

Haringsalade
125 gr bietjes, 100 gr zure haring, tuinkers, zure augurk, halve appel, handje fijngesneden witlof
Mengen met 25 gr mayonaise, 20 cc yoghurt, kruidenzout, peper en verse bieslook

Dag 5:
O: 250 cc yoghurt, 25 cornflakes, 30 gr banaan, 12 1/2 gr rozijntjes
L: twee boterhammen met gekookt ei en 25 gr kipfilet, bieslook, peper, zout en een beetje mayonaise
T: sinaasappel
A: runderstoofpotje, wortelsalade van geraspte wortel met beetje olie, mosterd, azijn (augurkennat) en peper en zout
T: 250 cc yoghurt met peer

Runderstoofpotje
135 gr rundvlees, 125 gr ui, 1/2 paprika, champignons, 2 tomaten, kruidenzout, paprika poeder en cayenne peper
Snij het vlees in blokjes en braad het aan in een tefalpan. Voeg 125 cl water en 2 el juspoeder toe. Laat het vlees 1,5 uur stoven. Voeg dan de uien, paprika, champignons en tomaat in blokjes toe, met wat zout, paprikapoeder en cayennepeper, en laat het nog 45 minuten stoven.
Serveren met 100 gr gekookte aardappelen.

In het oorspronkelijke recept staat ook nog rode kool als groente maar dat lijkt me teveel van het goede.. dus die skip ik

Dag 6:
O: 250 cc melk, 25 gr brinta, mandarijn
L: 2 boterhammen met 50 gr gerookte zalm, 50 gr hüttenkäse, bieslook en peper, beetje geraspte wortel en mayonaise
A: bloemkool, 125 gr spruitjes, 135 gr kipfilet, 100 gr aardappelen met kerrie, komijn, gemberpoeder en sambal
T: 250 cc magere yoghurt met een sinaasappel

Dag 7:
O:250 cc magere yoghurt, 25 gr cornflakes, 25 gr rozijnen, halve lepel honing
L: 2 boterhammen met 100 gr ananas, leg hier 30 gr kaas op en laat dit even smelten.
T: kom tomatensap met een handje soepgroenten, italiaanse groenten, peper en zout
A: 100 gr rijst, 135 gr kabeljauw met 25 gr gesmolten kruidenboter, 100 gr tuinbonen, wortels
T: 125 gr biogarde, sinaasappel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015 20:45    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Weekmenu 3 - Op basis van het EGA maandmenu van januari 2011
O= Ontbijt
L= Lunch
A= Maaltijd
T= Tussendoor

Dag 1:
O: 250 cc melk, 25 gr havermout, peer
L: 2 volkorenboterhammen met 30 gr kaas, tomatensap (die ga ik warm maken met wat bruscettakruiden, peper, zout en soepgroenten erdoor..)
A: 100 gr aardappel, witte kool, 125 gr ui, 135 gr zalm, dille
T: 250 cc yoghurt met 25 gr EGA jam

Dag 2:
O: 1/2 grapefruit, 1 boterham, 50 gr huttenkase, 50 gr egajam
L: 2 boterhammen met kipfilet, tomatensoep van tomatensap met een stukje fijngesneden prei, wortel, bosui en peterselie, peper, zout, bruschettakruiden.
A: 100 gr witte bonen, 50 gr kipgehakt, 125 gr doperwtjes, 1/2 rode paprika en 1/2 groene paprika, 250 cc biogarde en 1 sinaasappel

Dag 3:
O: 25 gr brinta, 250 cc melk, kiwi
L: krentenbolletjes
A: 135 kabeljauw, 100 gr aardappeltjes, worteltjes, venkelsalade
T: 125 gr griekse yoghurt

Kwarkkrentenbolletjes
40 gr volkorenbroodmix, 5 gr havermout, 15 gr bloem, 25 gr rozijnen, 100 gr kwark, kaneel, kardemom, gember, lepel honing
Meng alles door elkaar, behalve de rozijnen. Laat onder plastic 15 minuten rusten.
Doe hierna de rozijnen erbij, maak 2 platte bollen en laat nog 30 minuten rusten. Oven voorverwarmen. Bak de bollen in 30 minuten gaar op 180 graden.

Venkelsalade
75 gr venkel, 50 gr bosuitjes, komkommer, stukje paprika fijn snijden, mandarijn toevoegen met een dressing van mosterd, azijn, olie, peper en zout.

Dag 4:
O: een boterham met 20 gr. kipfilet, 250 cc yoghurt met 50 gr EGA jam
L: 2 geroosterde boterhammen met roerei, halve grapefruit
A: Pittige gehaktballetjes met 100 gr sperzieboontjes, 100 gr broccoli, 100 gr paprika, 100 gr courgette en 25 gr ui
T: appel met kaneel in de magnetron
T: beker warme melk (250 cc)

Roerei
1 ei, 25 gr bacon, peper, zout, peterselie, 1 eetlepel melk en bieslook.
Maak van de bacon reepjes en bak ze bruin in een antikleef pan.
Klop het ei met de kruiden en melk goed doorelkaar. Rul het eimengsel door de bacon en maak het geheel op smaak met bieslook en peterselie.

Pittige gehaktballetjes
135 gr (kip)gehakt, knoflook, peper, chilipoeder, bouillonpoeder, koriander en wat uienpoeder.
Meng de kruiden goed door het gehakt en maak er balletjes van ter grootte van soepballetjes. Doe deze balletjes in een hapjespan en rol ze tijdens het bereiden heen en weer tot ze bruin zijn. Voeg vervolgens de groenten toe en laat het geheel in 15 minuten gaar worden.

Dag 5:
O: 25 gr brinta, 250 cc melk, 1/2 grapefruit
L: 2 boterhammen met tonijn (50 gr), ei, lepel mayonaise, 25 gr zure uitjes
A: 100 gr aardappelschijfjes, 100 gr doperwtjes, 135 gr kipshoarma en sla
T: 250 cc yoghurt en 60 gr banaan

Dag 6:
O: 1 boterham, 50 gr kwark, 60 gr banaan
L: twee boterhammen met 30 gr kaas, 250 cc karnemelk en peer
A: 100 gr biefstukreepjes, marineren met knoflook, ketjap asin, peper en zout, na bakken 75 gr ui, 50 gr courgette toevoegen en tot slot bloemkoolroosjes, champignons en paprika mee laten garen
T: 250 cc yoghurt met frambozen

Dag 7:
O: 25 gr cornflakes, 250 cc yoghurt, mandarijn
L: 2 boterhammen met 50 gr makreel, en makreelandijviesoep van Jacomine
A: 135 gr kip, 125 gr uitjes, 1 tl juspoeder, 100 gr rijst, 1/2 rode paprika, 1/2 groene paprika
T: 250 cc warme melk
T: kiwi

Makreel-andijviesoep van Jacomine
50 gr makreel, 250 gr andijvie, 150 cc bouillon

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015 22:23    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Weekmenu 4 - Op basis van het EGA maandmenu van februari 2007
O= Ontbijt
L= Lunch
A= Maaltijd
T= Tussendoor

Dag 1:
L: 2 boterhammen met zalmsalade van 60 gr doperwtjes, 75 gr zalm, 25 gr kwark, 10 gr mayo, kruiden. 250 cc karnemelk
T: pompoensoep met 65 gr ui
A: zuurkoolschotel

Zuurkoolschotel
200 gr zuurkool, geraspte appel, 15 gr boter, 100 gr gekookte casselerrib, 100 gr gekookte aardappel, peper, zout, jeneverbessen en een laurierblaadje
Smelt de boter en roer daar de appel door. Voeg de zuurkool toe, de jeneverbessen en het laurierblaadje. Laat de zuurkool met deksel op de pan 15 tot 20 minuutjes stoven op laag vuur, Snij de casselerrib in reepjes en voeg dit de laatste 5 minuten toe. Op smaak brengen met peper en zout.

Blijkbaar moet de aardappel erbij gegeten worden. Verrassend, ik stamp het er graag door bij zuurkool..

Dag 2:
O: 250 cc yoghurt, 25 gr cruesli, halve grapefruit
L: bananenbroodje
A: 135 gr gehakt (bal), 100 gr aardappel, sla met saladekruiden en azijn, rode bietjes op bijzondere wijze
T: 220 cc magere yoghurt, appel/kaneel

Bananenbroodje á la Annemiek
1 ei, 50 gr kwark, 60 gr banaan, 40 gr broodmix, 5 gr havermout. Half uur in de oven, 170 graden

Rode bietjes op bijzondere wijze
125 gr rode bietjes, 25 gr boter, 100 gr taugé, zout, peper, 1/2 lepel bloem, 30 cc melk
Was de taugé en laat dit uitlekken in een vergiet. Snij de bietjes in dunne plakjes, laat de boter smelten en schep er de bietjes en taugé doorheen en verwarm het geheel. Voeg peper en zout naar smaak toe.
Los de bloem op in de melk en roer dit voorzichtig door de bietjes met taugé.

Dag 3:
O: 250 cc yoghurt, 25 gr cornflakes, mandarijn
L: 2 boterhammen met kalfsrollade (nog nooit eerder gehad) en een tl mosterd. Tuinkruidenbouillon.
T: 1/2 grapefruit
A: boerenkoolschotel
T: 250 cc warme melk en in een thee ei steranijs erin laten trekken
T: 25 gr rozijnen

Boerenkoolschotel
100 gr aardappel, 200 gr boerenkool, 125 gr taro, 135 gr saucijs, 15 gr boter, en rookzout, peper, mosterd, ketjap
Aardappel taro en boerenkool koken. Saucijs insmeren met wat rookzout, en om en om bruin bakken op een panfitvalleteje, daarna wat water toevoegen met juspoeder, deksel op de pan en laag vuur. Haal de worst als deze gaar is uit de pan en laat de jus even afkoelen. Schep het vet van de jus af en verwarm het opnieuw. Voeg dan 15 gr boter, mosterd en ketjap en wat verse peper toe.
Stamp de aardappel, taro en boerenkool doorelkaar. Voeg wat jus toe toe de boerenkoolschotel lekker smeuig is en leg de verse worst erop.

Dag 4:
O: 250 cc melk, 25 gr griesmeel, 1/2 grapefruit
L: 2 boterhammen, 1 met 50 gr makreel, en de ander met 50 gr kwark, lepeltje tomatenpuree, stukje prei gesnipperd, italiaanse kruiden, zout peper en citroensap.
T: peer
A: Kipschotel met 100 gr kip, 100 gr krieltjes, 60 gr ui, 65 gr courgette, rode paprika, champignons, tomaatblokjes, verse basilicum en italaanse kruiden. Eigenlijk is het lever ipv kip
Salade, 25 mayonaise
T: 250 cc yoghurt, 100 gr ananas

Dag 5:
L: 2 meergranen boterhammen met tonijnsalade van 100 gr tonijn, appel, bieslook, gesnipperde prei, 30 gr doperwtjes, 25 gr mayonaise, viskruiden, peper en kruidenzout
Bouillon
A: Chili met appel en ananas, 100 gr gepofte aardappel (in folie in de oven) sausje maken van 50 gr biogarde, knoflook, 1 eetlepel geraspte komkommer, peper en zout
T: 150 cc magere yoghurt

Chili met appel en ananas
200 gr kidneybonen, 95 gr ui, halve appel, 50 gr ananas, rode paprika, champignona, chilikruiden en tomaat in stukjes
Laat de bonen uitlekken, bak de ui met de appel en voeg de champignons en paprika toe. Voeg dan de bonen, tomaatblokjes en kruiden toe en laat het geheel doorwarmen. Voeg tot slot de ananas toe.

Dag 6:
O: 250 gr halfvolle yoghurt, 25 gr cornflakes, banaan
L: 2 meergranenboterhammen met Hüttenkäse-ei salade
T: bouillon met 80 gr ui
A: 100 gr aardappel, bloemkool, 135 gr. zalm, sausje van 100 cc melk, bloem, tuinkruiden, mosterd en 25 gr boter
T: 150 gr yoghurt, honing, appel, kaneel

Hüttenkäse-ei salade
50 gr hüttenkäse, 1 gekookt ei, 15 gr bosui, 30 gr doperwten, zure augurk, verse bieslook, peper en eventueel wat kruidenzout. Lekker op een bedje (mini) romasla

Dag 7:
O: 200 gr halfvolle melk, 25 gr havermout, 25 gr rozijnen
L: Poffertjes, bouillon met 45 gr courgette, en 150 cc sinaasappelsap met een uitgeperste citroen
A: Paëlla van 100 gr rijst, 135 gr gemengde vis, 50 gr ui, 30 gr doperwtjes, wortelstukjes, sperziebonene, stukjes rode paprika, viskruiden, knoflook, kerriepoeder en verse peper.
T: 150 gr halfvolle yoghurt met peer

Poffertjes
Poffertjespan, 45 gr bruinbroodmix, 15 gr bloem, 2 eieren, 150 cc melk, snufje zout, 25 gr roomboter, beetje honing
Voeg de bloem toen aan het bruinbroodmix en klop de eieren er één voor één doorheen. Voeg de melk en het zout toe (als het beslag te dik is wat water toevoegen. Bak de poffertjes en eet ze met het boter en wat honing.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2015 0:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1