Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

vlinderkind heeft doorverwijzing gekregen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vlinderkind
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Grip op koolhydraten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Al jaren kamp ik met overgewicht. Eigenlijk sinds ik aan de anti psychotica en antidepressiva moest, ik ben meer dan 50 kilo aangekomen! Mijn bmi is op dit moment 42 en ik heb diabetes ontwikkelt.

Vorige week kwam ik bij mijn internist ivm mijn diabetes en zij heeft een verwijsbrief geschreven voor een maagverkleining, een ontzettend opluchting gaf het me al snap ik dat ik eerst door de screening heen moet. Ik baal heel erg dat ik pas eind juni terecht kan! Meer dan 2 maanden wachten, dat vind ik nogal wat, maargoed het is niet anders. Ik heb dan een gesprek met een verpleegkundige en daarna met de chirurg. Maar wat ik allemaal gelezen heb krijg ik ook nog gesprekken met een dieetiste en een psycholoog... het zal dus nog wel langer duren voor ik te horen krijg of ik ervoor in aanmerking kom...

Ik ben allen bang dat ze me de operatie zullen weigeren omdat ik psychiatrisch patient ben... iemand ervaring daarmee?

groetjes Vlinderkind
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 apr 2014 12:59    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Ik denk als je internist je een verwijsbrief heeft gegeven je wel een kans maakt, ik heb er verder geen ervaring mee.
Via Google heb ik wel wat info gevonden wellicht kan je daar zelf ook eens neuzen.
Ron die dit onderdeel normaal doet is op dit moment door ziekte niet aanwezig.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2014 20:58    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Welkom en veel suc6 met je traject. Welk ziekenhuis loop je bij?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2014 11:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dankjewel!
ik loop bij het albert Schweitzer ziekenhuis...

Ik heb vandaag een verklaring van mijn psychologe meegekregen dat zij mij in staat acht een desbetreffende operatie te ondergaan en ook mijn leef en eet patroon aan te passen.

ik ben erg blij met deze verklaring!

verder is het afwachten tot eind juni dan is mijn eerste afspraak.

ik heb van de verzekeraar begrepen dat het altijd aangevraagd moet worde (machtiging) is dat bij jullie bekend?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2014 20:47    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb geen idee hoe het loopt qua verzekering. Volgens mij wordt het niet speciaal aangevraagd als je aan de gestelde eisen voldoet. Maar sowieso snap ik het hele verzekeringswereldje niet meer. Morgen krijg ik een gbp op medische basis. Ik verwacht dat een deel hiervan niet in de basis zal vallen en ik dus mijn eigen bijdrage in 1 keer gebruikt zal hebben. Zo anders even bellen dan weet ik meer hahahaha

Qua psychisch in staat zijn om deze operatie aan te kunnen: in het sfg kijken ze voornamelijk naar hoe het overgewicht is ontstaan. Als je een emo eter ben zal dit niet veranderen door een maagverkleining en heb je meer begeleiding nodig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 apr 2014 8:18    
Vrouw Weeggegevens   G-race
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo Vlinderkind.
Ik heb met mijn BMI 46.3 sowieso recht op vergoeding voor een Sleeve danwel GBP. Maar ik heb 'gehoord' dat er bijkomende zaken zoals eenpersoonskamer, vitamines en bepaalde medicatie uit eigen zak betaald moeten worden die niet onder het eigen risico vallen. Dat verschilt per zorgverzekeraar, dus maandag ga ik de mijne maar eerst eens bellen om duidelijkheid hierin te krijgen....
Groetjes, G-race.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 03 mei 2014 8:52    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
De eerste 3 maanden viel de maagbeschermer niet in het pakket. Later kreeg ik een recept voor chronisch gebruik en werd het wel vergoed. Vitamines heb ik nog nooit gehoord dat die vergoed werden. Een 1-persoonsnamen hangt van je verzekering af en de beschikbaarheid.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 mei 2014 11:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb mijn verzekeraar nogmaals gebeld en dit keer werd er echt naar mij geluisterd en werd er niet gelijk geroepen dat het altijd aangevraagd moest worden. Deze mevrouw kek voo mij naar de vergoeding en zei: er staat dat ik u gelijk met een andere afdeling door moet verwijzen... Daar zeiden ze dat als ik aan een bmi van boven de 40 voldoe of boven de 35 met bijvoorbeeld de diabetes die ik heb dat ik er dan voor in aanmerking kom als ik het bij een geegistreerd ziekenhuis liet doen waar hun een contract mee hebben en dat hebben ze met het ziekenhuis waar ik naartoe ga. Dus als ik door de screening heen kom dan word het gewoon vergoed.
1 persoons kamer zal ik ook wel niet krijgen maar daar kom ik heus wel overheen en vitaminen slik ik nu ook en betaal ik ook zelf dus dat is geen probleem en maagbeschermers slik ik al dus krijg ik ook vergoed.
Je eigen bijdrage ben je wel kwijt als dat nog niet het geval was maar die ben ik zoiezo elk jaar al erg snel kwijt ivm al mijn medicijnen die ik slik.

Mijn psychologe heeft ook een brief geschreven dat ze mij in staat acht de operatie aan te kunnen. die neem ik dus eind juni mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2014 21:33    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Spannend allemaal! Komt vast allemaal wel goed!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014 7:06    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Yes yes yes!!!! Ik heb groen licht!!!! Ik krijg een Gastric by pass!
De wachttijd is wel 6 tot 9 maanden dus het duurt nog wel en hele poos maar ik heb groen licht Erg blij Erg blij

De komende maanden heb ik natuurlijk allemaal afspraken nog in het ziekenhuis maar ik sta sinds vandaag op de wachtlijst. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 jun 2014 14:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1