Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Atkins: soort volkorenbrood

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ardnas
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Hoi allemaal,

ik ben een beetje aan het experimenteren geweest en daar wil ik het resultaat van met jullie delen. Ik was op zoek naar een recept met lijnzaad, aangezien dat goed is voor je darmen, maar die lijnzaadpap krijg ik echt niet door mijn poezelige strotje. Ik vond dat echt vies. Waarschijnlijk zijn er genoeg mensen die het wel lusten, maar voor diegene onder ons die net als ik er moeite mee hebben volgt hier een recept voor een soort volkoren brood.

Nodig:
2 eetl. gemalen lijnzaad
2 eetl. slagroom
1 eetl. proteine poeder
1 ei
1 dopje vanille-aroma
zoetstof naar smaak
scheutje olijfolie

Je doet alle ingredi?«nten bij elkaar en mengt ze goed door elkaar. Ikzelf doe het in de blender, dat gaat het snelst en makkelijkst. Als het beslag heel erg dik is, doe er dan een beetje water bij. Het moet niet te vloeibaar worden.
Dan verwarm je een koekenpan en doet daar nog een scheutje olijfolie in. Als de pan goed heet is, doe je het beslag in de pan. Het duurt wel eventjes tot hij gaar is, maar als de ene kant lekker bruin wordt daar je hem om. Bij mij brak hij in drie stukken, want het is best compact, maar dat geeft niet.
Als de andere kant ook goed bruin is, is hij klaar.
Dan kun je hem warm eten, met eventueel hartig beleg (of zonder).
Maar als je hem af laat koelen, kun je hem dik met roomboter besmeren, er zoetstof (poeder dus) over strooien en voila: je hebt een bruine boterham met suiker. Zo hem ik hem ook gegeten en dat smaakte naar meer.

Het vult heel erg, dus het is een volledige maaltijd.

Veel succes en ik hoor graag van jullie reacties hoe jullie hem vonden.
Eten Eten Eten Eten Eten Eten Eten

Gewicht nu: 101 kg
Streefgewicht voor 1 september: 95 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: do 08 apr 2004 15:29    
Vrouw Weeggegevens   Carla
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Cohen

Reageer met quote
hoi, nou het klinkt lekker dus morgen ga ik het proberen nog warm met zoetstof, moet gewoon lekker zijn. je hoort van me carla
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 apr 2004 20:49    
Vrouw Weeggegevens   Carla

Dieet: Cohen

Reageer met quote
het was heeeeeeerlijk, wat een lekker ontbijt was dat, voor herhaling vatbaar. groetjes carla
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 apr 2004 11:47    
Vrouw   bea
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
ik ga dit als avondeten uitproberen want ik begin smorgens al om 7 uur met werken en dan vind ik het zon gedoe
kan je hem ook oppiepen in de magnatron bedankt voor dit lekkere recept
gr bea Lachen

ik ben vierweken geleden gestart met atkins ,deze eetgewoonte bevalt mij prima alleen vindt ik het moeilijk om 5 gr khd bij de dag te voegen maar ik moet maar even afwachten wat de weegschaal vrijdag aan geeft
gr bea
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2004 21:45    
Vrouw Weeggegevens   Ardnas
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Hoi Bea,

of je het brood in de magnetron kan opwarmen weet ik niet, heb ik nog nooit gedaan, maar ik zou het gewoon met een klein stukje proberen en als het dan goed te eten is de rest doen, maar het is ook zeker te koud te eten. Je hebt dan gewoon een hele stevige bruine boterham, waarmee je goed vol zit als je hem op hebt.

Gewicht nu: 101 kg
Streefgewicht voor 1 september: 95 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2004 10:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1