Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Fruitige havermoutkoekjes (10 stuks) MANDY

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mandy
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-11-2007
Berichten: 279
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Fruitige havermoutkoekjes (10 stuks)

Ingrediënten

50 g Havermout (182kcal)
65 g zelfrijzend bakmeel (221kcal)
40 g basterdsuiker (155kcal) (misschien zijn er mensen die een goede vervanging hiervoor hebben?)
30 g = 3 el vloeibaar bak en braad ( (Dit product is geschikt voor koek en gebak en bevat veel minder verzadigde vetten dan margarine en is dus gezonder. Het is van diversen merken verkrijgbaar.heb rekening gehouden met becel multi: 222kcal)
35 g magere dikke kwark (21kcal)
40 g geraspte appel (20 kcal)
2 gewelde abrikozen (15kcal)
1 el honing of gembersiroop (32kcal)
1 el water
Kaneel naar smaak



Totaal 868 kcal per 10. Dus per koekje ongeveer 87kcal
Waarden per stuk:

Eiwit:4
Koolhydraten: 6,2
Vet: 8,1

Bereiding

Zet gedroogde abrikozen een nachtje te weken in water of koop voorgewelde abrikozen. Heb je een magnetron dan kun je in een afgedekt magnetronbakje gedroogde abrikozen met water op vol vermogen aan de kook brengen. Laat afgedekt nog ½ à 1 uur staan.

Snij abrikozen in zeer kleine stukjes. Verwarm oven voor op 180°C. Verwarm in een pannetje, water, vloeibaar bak & braad en honing of gembersiroop.

Meng in een kom, havermout, gezeefd bakmeel, kwark, suiker en geraspte appel en abrikozenstukjes en eventueel wat kaneel.

Voeg verwarmt bak & braad mengsel toe en roer goed door elkaar. Verdeel het deeg in 10 balletjes. Leg op je bakplaat een anti aanbakvel of bakpapier. Maak van de balletjes platte schijfjes van ongeveer ½ cm dikte en leg ze op de bakplaat.

Bak in het midden van de oven op 180°C. in ongeveer 15 minuten goudbruin.


Als mensen tips hebben over gezondere of minder kcal rijke ingredienten dan hoor ik het graag!

_________________
[img]http://i65.photobucket.com/albums/h235/Weegclubplaatjes/7_5_1381.gif[/img]

Mandy,

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 dec 2007 15:13    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 54067
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Bedankt, en mooi de kcal erbij

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 02 dec 2007 15:29    
Vrouw Weeggegevens   Annie
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 12-6-2008
Berichten: 11
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Lachen hallo,
Nog een late reaktie op de koekjes, maar je kunt ipv (basterd)suiker toch ook zoetstof nemen die speciaal voor bakken geschikt is? lijkt me minder calorien dan suiker.
Zijn dit koekjes die je dan elke kunt dag eten of alleen bij speciale momenten?
Ik heb een heerlijke appeltaart succes a la sonja bakker gemaakt, maar met speciale zoetstof ipv basterdsuiker en hij was overheerlijk!!! Uitlachen Uitlachen dit recept ga ik zeker eens proberen! smullen
Groetjes Annie

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 jun 2008 20:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1