| Auteur |
Bericht |
love- to-cook Weegclubfan voor het leven

|
|
Tuinbonenburger.
Ingrediënten voor 4 burgers:
3/4 el komijnzaadjes;
olijfolie en evt. kokosolie;
75 gr spinazie;
pakje tuinbonen (à 300 gr diepvries);
175 gr aardappels, geschild;
1 teentje knoflook, fijn gesneden;
¼ tl gemalen kurkuma;
½ tl gemalen koriander (ketoembar);
± 15 gr verse peterselie (of verse koriander of een ander vers kruid), grof gesneden;
20 gr paneermeel;
1 el maïzena oplossen in 2 el water.
Bereiding:
Snijd de aardappels in blokjes van 1 cm. Kook in 15 min. gaar.
Kook de bevroren tuinboontjes in 4 min. beetgaar. Giet af, spoel koud af en dop ze.
Rooster het komijnzaad 3 min. in een koekenpan zonder olie of boter. Laat afkoelen en maal kort in de vijzel.
Verhit 1 el olie in een wok. Voeg de spinazie in delen toe en laat al omscheppend slinken. Laat afkoelen en duw het vocht eruit. Snijd fijn.
Stamp de aardappelen met het komijnzaad, een eetlepel olie, de tuinboontjes, knoflook, kurkuma en gemalen koriander tot puree.
Voeg de spinazie, verse peterselie, paneermeel, aangemaakte maïzena, peper en zout toe. Vorm met natte handen 4 gelijke burgers. Leg 30 min. afgedekt in de koelkast.
Verhit een ruime hoeveelheid olie in een koekenpan en bak de burgers in 10 min. goudbruin. Keer halverwege.
Lekker met bloemkool, maar je kan evt. een lekker volkoren bolletje open snijden, wat sla erop doen en de burger ertussen.
Eet smakelijk!
Bron: https://planteneter.wordpress.com/ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 25 feb 2015 19:31 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55906 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
| Lekker recept maar de tuinboontjes nog eens pellen zou me teveel gepriegel zijn |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 26 feb 2015 10:47 |
|
 |
love- to-cook Weegclubfan voor het leven

|
|
| El, ik denk dat het zonder pellen ook goed gaat. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 26 feb 2015 14:11 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55906 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
| ja dacht ik ook ff de blender erop en weg schilletjes |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 26 feb 2015 14:16 |
|
 |
|