Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Eenpansgerecht: Zalig supersnel schaslick pannetje.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Eenpansgerecht: Zalig supersnel schaslick pannetje.
Balkan: Hoofdgerecht.

Ingrediënten:

500 gr varkenspoulet (hamlap);
250 gr gerookt ontbijtspek (blokjes);
150 gr champignons;
1 courgette;
3 paprika's, rood, groen, geel;
2 uien;
1 teentje knoflook;
1 potje zigeunersaus 400 ml Remia;
100 ml ketchup of wat tomatenpuree;
Vers gemalen zwarte peper;
Zeezout;
Kerriepoeder.

Hulpmiddelen:
Stoofpan, hapjespan of slow cooker.

Toch weer een stoofje want de hamlap moest op, maar wel een heel lekker stoofje. Dit is geen goulash want dat smaakt toch heel anders. Het doet denken aan de winterse Balkan keuken met een vleugje zomer. Ik heb vanwege het snelle, ik wil sport kijken, kant en klare saus genomen, maar dat is helemaal niet erg. Normaal maak ik de saus zelf bij mijn schnitzeltje, maar dit smaakt er absoluut niet minder om. Ook goed te bewaren en op dag 2 nog lekkerder en de kinderen smullen hier ook van.

Bereiding:

Hamlap en spek in blokjes snijden, ui snipperen, champignons en courgette in plakjes snijden en paprika in blokken. Braad- of stoofpan nemen, doe er wat olie in en bak blokjes vlees, spek, ui en knoflook aan. Zorg dat het vlees bruin en dichtgeschroeid is. Afblussen met 1,5 dl water en dan zigeunersaus, ketchup of tomatenpuree toevoegen en een uurtje laten pruttelen. Breng hoog op smaak met peper, zout en een vleugje kerriepoeder. Dit is echt heel erg smullen geblazen en op stooftijd na, supersnel en makkelijk te maken. Op dag 2 is het nog veel lekkerder!

Tips:

Serveer met gekookte witte rijst of eet met brood om in die lekkere saus te deppen.

Eet smakelijk.

Bron: http://www.smulweb.nl/

Laatst aangepast door love- to-cook op zo 16 aug 2015 12:54, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2014 20:35    
Onbekend Weeggegevens   mariska1968
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Heerlijk! Ik heb kipfilet gebruikt ipv hamlappen en spekkies en rookzout van de EGA toegevoegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015 18:02    
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Mariska,

Fijn dat het je heeft gesmaakt. Je mag natuurlijk altijd je eigen draai eraan geven.

♥Syl♥
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 jan 2015 19:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1