Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Salades voor op brood (februari 2017)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Salades voor op het brood
Opdracht voor week 14 t/m 21 februari

Salade van Pripa
50 gram gerookte kip, 50 gram ananas, 25 gram lente-ui, witlof, azijn, peterselie, selderij, pepe, zout, eetlepel mayo, sla voor op brood en 2 boterhammen uiteraard, hihi.

Kip, witlof en ananas klein snijden, alles mengen met de mayonaise en azijn en kruiden naar smaak toevoegen. ( Eventueel nog wat yoghurt als het te droog is naar mijn zin )
even (minimaal ) een uurtje in de koelkast om alle kruiden in te laten trekken.

Ei salade (Mamdarijn)
1 hard gekookt ei, 50 gr magere kwark, 25 gr mayonaise, ½ ui, stuk wortel in kleine blokjes, stukje prei heel fijngesneden, vier sprietjes fijngeknipte bieslook, 1 tl kerriepoeder, 1 mespuntje sambal, zout, peper.

Op twee boterhammen gelegd en wat over was opgegeten op schijfjes komkommer, als een toastje.

Bietensalade van Yvonne
125 gr bietjes, 50 gr hüttenkäse, 50 gr kwark , EGA saladekruiden, halve appel in stukjes (met schil),
drie augurkjes, beetje fijngesneden prei, verse bieslook, peper

Alles klein snijden en door elkaar doen. Peper er op het laatst over strooien.

Yvonne: "Moet zeggen dat ik voor EGA nooit bietjes at omdat ik dacht dat ik ze niet lekker vond. Tot dat ik de haringbietensalade had geproefd. Vanaf dat moment ben ik bietjes meer gaan waarderen."

Garnalensalade
Benodigdheden:
100 gr (Hollandse) garnalen, 25 gr mayonaise, 1 el halfvolle yoghurt, 1 eetlepel citroensap, 1 Spaans pepertje (evt. sambal of tabasco) heel fijn gesneden. 1 tl. Italiaanse keukenkruiden, peper en zout

Meng alle ingrediënten door elkaar en eet dit met 2 sneetjes geroosterd volkorenbrood of 60 gr vers afgebakken bruin stokbrood.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 mrt 2017 22:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1