| Auteur |
Bericht |
Vega Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 9-6-2013 Berichten: 901 Dieet: Gezond vegetarisch Woonplaats: Spanje
|
|
Een van mijn favoriete wintersoepen. Op mijn 5:2 vastendagen eet ik hem als maaltijdsoep.
1 kilo tomaten
3 flinke paprika's (500 gram)
3 uien
150 gram zwarte belugalinzen
1 blik zwarte bonen
200 gram rul gehackt (vegetarische slager)
200 gram hüttenkäse
10 gram olie
gemalen komijn
gemalen koriander
gemalen chilipoeder
bouillon of zout
Was de linzen en kook ze in een pannetje in 20 minuten zacht
Was de tomaten, maak de paprika schoon en snij ze in grove stukken
Bak de paprika en de tomaten met de olie in een grote pan
Snij de uien in dunne, halve ringetjes. Zet een grote soeppan met een bodempje water op laag vuur, doe de bouillon, komijn, koriander, chilipoeder en de gesneden uien erbij*
Gooi de tomaten, de paprika, de gare linzen en de bonen in porties in een blender of keukenmachine met wat water en meng de inhoud daarna met de bouillon op het vuur
Voeg de gehackt toe en laat nog een paar minuutjes koken op een zacht vuur, voeg tot slot de hüttenkäse toe en laat nog een minuutje zacht koken
* Voor een beetje bite in de soep vind ik het lekker om de uien niet mee te blenderen, maar dit kan natuurlijk wel. In dat geval bak je de uien mee met de paprika en de tomaten.
Voedingswaarde in totaal
1564 kcal
koolhydraten: 168 gr (waarvan suikers 69 gr)
eiwitten: 140 gr
vet: 25 gr (waarvan verzadigd 10 gr)
vezels: 88 gr
Ik haal er ongeveer vijf royale porties uit. In dat geval per portie:
313 kcal
koolhydraten: 34 gr
eiwitten: 28 gr
vet: 5 gr
vezels: 18 gr
ADH van een aantal vitaminen en mineralen per portie:
Vitamine C: 270%
Vitamine E: 70%
Vitamine B6: 40%
IJzer: 40%
Kalium: 40%
Foliumzuur: 30%
Magnesium: 30%
Vitamine B1: 27%
Vitamine B2: 27%
Zink: 25%
_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 20 okt 2013 13:18 |
|
 |
Vega Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 9-6-2013 Berichten: 901 Dieet: Gezond vegetarisch Woonplaats: Spanje
|
|
Ook al is het zomer, deze soep blijft een feestje! Er staat weer een verse pan klaar voor zeker vier vastendagen. _________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 06 jul 2014 14:14 |
|
 |
Vega Mega Weegclubfan

|
|
Ben telkens mijn eigen recept kwijt in die zee aan nieuwe recepten hier ;-)_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 17 jul 2014 7:22 |
|
 |
|