Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: Gezond eten & Vegetarische recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Kipfilet met pesto en parmaham. Gezond, niet vegetarisch.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Kipfilet met pesto en parmaham. Gezond, niet vegetarisch.
Door parmaham om kipfilet te wikkelen blijft de kip supermals. De pesto in de kip zorgt voor een heerlijke subtiele smaak. Tevens heb ik wat kaas tussen de kip gedaan wat heerlijk gaat smelten en net wat extra??s geeft. Je kunt de kaas ook weglaten.

Ingrediënten (voor 2 personen):

2 kipfilets;
4 grote plakken parmaham;
groene pesto;
geraspte kaas of 4 plakken mozzarella;
zeezout en peper.

Bereiding:

Snijd de kipfilets over de lengte in met een scherp mes maar niet helemaal doormidden. Vouw de kip open en verdeel de pesto en kaas eroverheen. Klap de kipfilets weer dicht en bestrooi beide kanten met gemalen zout en peper.
Leg 2 plakken parmaham iets overlappend op elkaar en rol hier een kipfilet in. Doe hetzelfde met de overige parmaham en kip. Bak de kipfilets in een koekenpan op middelhoog vuur tot ze aan alle kanten mooi goudbruin zijn en de kip gaar is. Ik druk altijd met mijn vinger op het vlees om te bepalen of het vlees gaar is. Veert het vlees erg terug dan is het nog rauw.
Wanneer het vlees helemaal niet meer terugveert is het doorbakken. Je zult dit vaak moeten oefenen maar wanneer je dit door hebt zul je zien dat dit de beste manier is om de gaarheid van je vlees te bepalen (Koken met liefde. Recept Annemiek).
Ik heb de kip geserveerd met zoete aardappel en pastinaak uit de braadslee en dit combineert werkelijk fantastisch met de kip. Lekker met een kloddertje mayonaise waardoor je een klein beetje pesto roert.

Eet smakelijk.

Bron: http://www.keukenliefde.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2014 20:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1