Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Lowcarb: zelf chocola maken (suiker en melkvrij)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Moonhare Thessa
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 27-4-2009
Berichten: 782
Dieet: G.O.K
Woonplaats: Leiden


  Reageer met quote
Op verzoek mijn chocola recept Erg blij

Wat heb je nodig?
70 gram biologische cacaoboter of cocosolie extra virgine (ik heb de boter gebruikt de eerste keer)
45 gram rauwe biologische cacaopoeder
15 gram rauwe biologische cacaonibs
Een theelepeltje stevia (is optioneel, ik vind het lekker omdat het de chocola wat zoeter maakt anders is het gewoon bitter en moet je van houden)

Verder nodig:
Een steelpannetje
Een schaal die je op het pannetje kan zetten om au bain marie te kunnen smelten
Een weegschaal
2 Ijsblokjes bakjes

Vul het steelpannetje met een laagje water en breng dit aan de kook, ze de schaal op het steelpannetje en smelt daarin al roerend de cacoaboter, zodra het gemolten is, voeg je de stevia en de cacaopoeder toe en roer dit goed door elkaar, doe het vuur uit en voeg dan als laatste de cocaonibs toe en roer deze er even snel doorheen. Pak je ijsblokjesbakjes, en vul met een eetlepel de vakjes van de bakjes.
Zet je chocola 10 minuten in de vriezer en klaar is klara! Lach
En geloof me het is heeeeeeelijk!
Je kan het gewoon bewaren in de vriezer (ongeveer 2 weken blijft het goed meen ik mij te herinneren)

Biologische rauwe cacao en cacoaoboter kan je hier bestellen trouwens:
www.myvitality.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 12 apr 2010 12:53    
Vrouw Weeggegevens   zonzoekster
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 22-1-2010
Berichten: 548
Dieet: Low Carb


  Reageer met quote
waar koop je cacaoboter en wat zijn cacaonibs en waar koop je dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 21:13    
Vrouw Weeggegevens   fairy123
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-4-2010
Berichten: 366
Dieet: grip op koolhydraten
Woonplaats: cuijk


  Reageer met quote
Vloeibare of poedervorm stevia?
Ik heb alles al besteld voor de choco incl stevia en ook gelijk maar zoetjes.............ben je weer eeeeeeeuwig dankbaar!
ps: hoe krijg ik mijn balkje er direct in? Of moet ik de code blijven plakken????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 6:55    
Vrouw Weeggegevens   Moonhare Thessa
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 27-4-2009
Berichten: 782
Dieet: G.O.K
Woonplaats: Leiden


  Reageer met quote
Het kan allebei Jol, zowel vloeibaar als poeder, ik heb het allebei al een keertje geprobeerd, maar ik vind het met de poeder het lekkerste. Met de vloeibare krijgt de chocola (bij mij) een zurige smaak op de achtergrond, tis niet echt storend, maar de poeder blijft het lekkerste.

De spullen voor de chocola zijn te koop bij www.myvitality.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 8:19    
Vrouw Weeggegevens   zonzoekster
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 22-1-2010
Berichten: 548
Dieet: Low Carb


  Reageer met quote
Dank je wel voor je antwoord, ik ga op zoek.... Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 19:05    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Met dank aan Miss-Ca:
3X zelf ??healthy?? chocolade maken
Al heel lang op mijn lijstje staat ??zelf chocola maken??. Lekker zelf de ingrediënten bepalen en op zo??n ??gezond?? mogelijke manier! Want iedere vrouw zou toch wensen dat je van chocola af zou vallen? Helaas, dat zal niet het geval zijn, maar een suiker-vrij en E-nummer-vrij reepie klinkt best verantwoord toch?

Puur met noten, wit met hazelnoot en kokos. Mijn favo??s!

Vandaag deel ik met jullie drie varianten van zelf chocolade maken. De eerste is een basic pure reep, de tweede is puur met gemengde noten en de derde is een witte chocola-achtige reep. Ok, het is misschien niet echt dezelfde smaak als witte chocola, maar meer de smaak van die ronde witte kokos-bonbons met een hazelnoot erin. Goddelijk toch?

Men neme (voor de pure chocoladereep):
- 50 gram kokosolie
- 3 flinke eetlepels cacaopoeder (liefst rauwe)
- 100 gram ontpitte dadels

En zo doe je het:
- Smelt de kokosolie in een koekenpannetje op laag vuur.
- Zodra de kokosolie is gesmolten schep je de cacao er doorheen tot een glad mengsel.
- Doe dan dit mengsel in een keukenmachine (een staafmixer werkt ook) en voeg de dadels toe.
- Maal het geheel goed door elkaar tot de dadels helemaal fijngemalen zijn.
- Schep vervolgens het mengsel op een stuk plastic folie.
- Verspreid het mengsel over het folie en vouw het dicht in de vorm van een reep (zie foto).
- Leg de reep in de vriezer. Breek een stukje af om te eten, bewaar vervolgens de reep weer in de vriezer.

Voor de pure reep met noten:
- Voor de pure variant met noten gebruik je hetzelfde recept, en maal je een flinke hand gemengde noten in grove stukjes.
- Schep vervolgens de noten door het chocolademengsel, voordat je het mengsel gaat verspreiden op plastic folie.
- Maak ook hier een reep van en bewaren in de vriezer.

Men neme (voor de witte kokosreep):
- 50 gram kokosolie
- 1 eetlepel roomboter
- 60 gram geraspte kokos
- 2 eetlepels honing
- handvol hazelnoten
- merg van 1 vannillestokje of 1 theelepel vanillepoeder

En zo doe je het:
- Hak de hazelnoten in grove stukjes.
- Doe de kokosolie, boter, kokos, vanille en honing in de keukenmachine (een staafmixer werkt hier ook) en meng alles goed door elkaar.
- Schep vervolgens de gehakte hazelnoten door het mengsel heen.
- Spreidt het mengsel uit op plastic folie.
- Vouw de folie dicht in een reepvorm (zie foto).
- Bewaar ook deze witte kokosreep in de vriezer.

Leuk om verschillende varianten te maken, in brokken te breken en te serveren op een mooi schaaltje. Geniet van je healthy sinner moment!

Bron: http://chickslovefood.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 apr 2014 18:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1