Bugsie Ik blijf hier bij de weegclub

Geregistreerd op: 18-5-2013 Berichten: 26 Dieet: Fit 4 Life (vegetarisch)
|
|
Een gerecht uit de raw-vegan (courmet) keuken. Bij rauw word niets gekookt en worden alléén groenten gebruikt en fruit en noten. Heerlijk voor dit zomerse weer en klaar in 5 minuten. Dat lukt je niet bij 'echte' spaghetti....
Nodig: blender, spiraalsnijder, dunschiller, tomaten, gedroogde tomaten, courgette, paprika, (verse) kruiden
'Spaghetti' : reken een halve tot een hele courgette per persoon. Snij door de helft, haal de groene schil eraf met een dunschiller. (Bewaar dit afval voor een soep ofzo) Haal door de spiraalsnijder. Nu heb je prachtige 'slierten spaghetti'. Ik heb de Spiromat van Westmark. Werkt perfect. Heb je er geen? Snij dan de courgette zelf in zo dun mogelijke julienne-slierten in de lengte.
'Marinara'-saus: Enkele tomaten (4-6, afhankelijk van voor hoeveel personen je het maakt en van de tomaat), Zongedroogde tomaatjes op olie. Zijn ze zonder olie? Laat ze dan even wellen vantevoren. 1 of meer rode paprika zonder pitjes. Snufje Cayennepeper, snufje zout, snufje gewone peper. Knoflook vers of poeder (bij vers erg weinig!), Verse of gedroogde oregano, Verse of gedroogde basilicum. Blenden. (In gewone blender). Hou je van 'extra chuncky? Blend dan niet zo lang, net zolang tot er een saus ontstaat.
Garneer met verse basilicum.
Ik gebruik ipv geraspte kaas wel eens edelgistvlokken. Geeft ook een hartige smaak en het lijkt echt een beetje op kaas qua smaak en structuur.
-Heb je over van de courgette? Dit kan je wel 10 dagen bewaren in de koelkast. Lekker om die slierten bijvoorbeeld rond een paar grote gekookte aardappels te wikkelen en dan in de oven.
-Saus kun je ongeveer 5 dagen bewaren.
-De saus en spaghetti apart opdienen. De saus kan wat waterig worden.
-Voor extra pittig kun je wat uienpoeder erdoor doen.
-Je kunt de saus wel opwarmen tot 40 graden(niet koken)
Hier het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=owpk18SyBJg
Eet smakelijk! |
|