Wat mag ik hier?
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
*Als je inlogd mag je meer.
| Auteur |
Bericht |
Emilie Weegclubfan voor het leven

|
|
Dr. Frank: ontbijttips en recepten: ook Low carb
* Sojayoghurt met fruit
Bij de Albert Heijn is diepvries fruit te koop. Daar koop ik meestal de blauwe bes en framboos variant, met laag aantal koolhydraten. 's Avonds voor het slapen gaan zo'n 40 gram bevroren fruit uit de koelkast halen, de volgende ochtend is het ontdooid. Fruit in een schaaltje doen, beetje prakken zodat sappen vrijkomen. Mengen met ongeveer 1/3 beker sojayoghurt, en je hebt een heerlijke roze vruchtenyoghurt met maar 6 gram koolhydraten per portie.
* Albert Heijn verkoopt ook low carb brood, 's ochtend een sneetje met een gebakken eitje voor maar 5 gr koolhydraten.
* Italiaanse ontbijt wraps! Ik miste mijn broodje mozzarella tomaat pesto zo dat ik ben overgestapt naar deze wraps, heerlijk
Ingrediënten:
1/2 bolletje (buffel)mozzarella
1/2 tomaat (of 1 klein tomaatje, of 3 sherrytomaatjes)
verse basilicum
zout en peper
Bereiding:
Klop de 2 eieren goed los in een kom met wat zout en peper. Giet het eimengsel in een koekenpan, zorg ervoor dat het mengsel gelijkmatig in de pan verdeeld word, en bak zachtjes. Snijd ondertussen de tomaat en mozzarella in kleine stukjes.
Schep het ei voorzichtig uit de pan op een plat bord zodat het niet stuk gaat. Smeer er rode pesto op, leg de tomaat en mozzarella er op en wat verse basilicum. Rol van je af tot het een mooi rolletje is geworden, snijd schuin doormidden.
*Kaasbroodjes
Na veel klooien met amandelmeel recepten ben ik tot deze kaasbroodjes gekomen... ik vind ze zelf heerlijk, en ze zijn supergezond. Ik vries ze altijd per punt in, zodat ik altijd een kaasbroodje in het broodrooster kan doen als ik zin heb in een broodje met kaas of ei bv.
Ingrediënten:
200 ml Ongezoete sojamelk
150 gram Amandelmeel
75 gram Hüttenkäse
Een handje pittenmix, ongeveer 10 gram in het beslag en 10 gram om te strooien
Een handje geraspte oude kaas, ongeveer 20 gram in het beslag en 20 gram om te strooien
1 ei
Klein handje zemelen (optioneel)
Klein handje gebroken lijnzaad (optioneel)
Peper en zout
Snufje natriumbicarbonaat en snufje wijnsteenbakpoeder (dit kun je vervangen voor bakpoeder maar dit is gezonder)
Bereiding:
Meng de sojamelk en het amandelmeel door elkaar. Voeg er het natriumbicarbonaat, het bakpoeder en de Hüttenkäse aan toe. Goed mengen.
Voeg vervolgens het ei toe, goed door het beslag kloppen. Voeg de rest van de ingrediënten toe, maar houd wat pitten en kaas over.
Door gebroken lijnzaad en zemelen toe te voegen is het brood supergezond en vol vezels, het maakt het ook iets lekkerder.
Giet het beslag in een soliconen (dat werkt het fijnst) cakevorm, belangrijk is dat het een niet te dikke laag vormt, dus gebruik niet een te kleine vorm. Plaats dit in een voorverwarmde over van 175 graden voor ongeveer 30 a 40 minuten.
Even af laten koelen, en dan in punten snijden.
Als je de 'cake' in 8 punten snijdt bevat elk punt 4 gr koolhydraten.
Heerlijk met een laagje roomkaas en een plak belegen kaas, of met een gekookt eitje.
o ja vergeten.... de pitten en kaas die je overhoudt bij de kaasbroodjes giet je over het beslag heen als het in de vorm zit
Elke oven is anders dus het is soms even proberen hoe lang ze moeten... Te lang is te droog, te kort is te nat, ze zijn het lekkerst als ze enigszins vochtig zijn maar niet uit elkaar vallen..
Belangrijk is dat het een dunne laag in de vorm is, anders blijft het sowieso te nat.
Niet vergeten maar een dunne laag beslag in de vorm te doen, niet meer dan 2 cm ongeveer.
Bron: Paula_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 26 mrt 2013 14:32 |
|
 |
Mispa Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 4-1-2013 Berichten: 1011 Dieet: Natuurlijke voeding Woonplaats: Maasbracht
|
|
Whaha ik zou naar bed gaan maar bedacht me even bij de ontbijten te kijken , morgen ga ik weer starten
Ziet er smakelijk uit  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 31 mrt 2013 23:31 |
|
 |
Emilie Weegclubfan voor het leven

|
|
| Naar boven |
|