Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Lowcarb: sausjes & dipjes.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Irisje20
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 30-10-2012
Berichten: 15
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Vandaag een boekje van de Coop meegenomen en kwam een paar lekkere saus recepten tegen met weinig koolhydraten. Het is een feestdagen editie dus misschien wel lekker bij het kerstdiner.

Aubergine-paprika dip.

Rooster 1 kleine aubergine 30 minuten in de oven op 200 graden of 15 minuten onder een hete gril. Draai af en toe om. Laat de aubergine iets afkoelen in een plastic zak. Verwijder de schil en pureer het vruchtenvlees met 1/2 pot geroosterde paprika en 2 teentjes knoflook. Meng 1/2 gesneden rode paprika zonder zaad, 4 eetlepels olijfolie en 1-2 eetlepels citroensap er door heen.

Per persoon:
165 kcal, 15 gram vet (waarvan verzadigd: 2), 4 gram koolhydraten en 1 gram eiwit.

--

Sinsappelsaus met rozemarijn.

Boen 1 sinasappel schoon. Rasp 1 theelepel van de schil en pers de vrucht uit. Klop 2 eidooiers en 1 theelepel dijonmosterd met 1 theelepel wittewijn azijn of sinasappelsap glad. Giet al kloppend in een straalte 175 ml zonnebloemolie en 25 ml sinasappelsap en blijf kloppen tot een glad gebonden saus. Schep daarna de sinasappelrasp en 1/2 gedroogde rozemarijn erdoor.

Per persoon:
460 kcal, 49 gram vet (waarvan verzadigd: 7), 1 gram koolhydraten en 3 gram eiwit.

--

Cranberry-tijmsaus.

Kook 200gram verse cranberry's met 2 eetlepels water of rode wijn 10 minuten. Meng de cranberry's of 4 eetlepels cranberry compote met 6 eetlepels kookroom en 1/2 eetlepel gehakte verse tijm of gedroogde tijm tot een saus. Verdun eventueel met een scheutje bessenlikuur.

Per persoon:
40 kcal, 3 gram vet, 2 gram koolhydraten en 0 gram eiwit.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 dec 2012 16:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1