Emilie Weegclubfan voor het leven

|
|
Dr.Frank: Crackers met kaas, ook Low-carb
benodigdheden:
50 gr Oude kaas geraspt
50 gr Amandel meel
sesamzaad 25 gr
1 ei
Oven voorverwarmen op 200 gr
alles in een kom en meng door elkaar op bakpapier
of silicone mat, ( dat heb ik nog niet gedaan)
trek strepen in het mengsel , om later als het is
afgekoeld is makkelijk te kunnen breken.
deze cracker hoeft geen beleg
10 min 200 gr. en 15.min 170 gr. opletten voor verbranden
dan wordt het bitter.
+
ja ...die crackers eet ik bij de koffie soms ipv koek en ze zijn ook lekker als ontbijt crackers er hoeft nl niks op...
ik snij met deze samenstelling 16 stuks 4/5 cm lang 8cm zoiets..en een beetjes kaas bovenop..
en het ruikt ook zo lekker in huis, let op niet te hoog afbakken, dan worden ze bitter..
+
normaal gebruik ik 2/3 stuks per keer, ze hebben weinig kh wel veel verzadiging gevoel er zijn ook nog met andere ingredienten bv kaas en muesli...
Bron: @ntje
Of deze variatie van Ingelien:
EKPW-Ingelien-lijnzaad-amandelcrackers-net knackebrod-zeer populair-khd-arm
Ingelein | Dag 24 | BMI 26,0 | -5kg | 6 Fans
Datum: 27 feb 2011, 14:57Lijnzaad-amandelcrackers (super makkelijk en snel klaar)
50 gram gebroken lijnzaad
50 gram amandelmeel
20 gram parmazaanse/geraspte kaas
1 ei - rauw
snufje zout
Alles door elkaar mengen en dun uitstrijken op bakpapier.
(ik doe er plastic vershoudfolie over en dan met de deegroller erover). In 6 of 9 stukken (ligt eraan hoe groot je de crackers wilt hebben) Ca. 20 minuten in de over 180 graden. omdraaien en nog even 10 minuutjes de oven in.
Met de baktijd moet je een beetje ervaring op doen. Ik zet de oven nu nog maar op 160 graden en dan een half uurtje anders gaat het bij mij te hard.
Is net knackebrod. Lekker dik beleggen.
Totaal: 690 kcal. / 33,4 eiwit / 9,96 KH / 51 vet
Reactie van Ingelien:
Ik snij er inderdaad van tevoren met een mes wat lijnen in. Daarna breken ze wat gemakkelijker. Maar ik ben het ook wel eens vergeten en dan lukt het evengoed ook wel hoor, worden dan alleen wat misvormdere stukken maar smaken evengoed.
Bewaren: Ik bewaar ze gewoon in een boterhamzakje want ik doe er 2/3 dagen over en dan zijn ze toch weer op. Maar in bv. een koekjestrommmel of broodtrommeltje kan ook hoor. Succes verder.
Je moet ze echt lang in de over laten uitdrogen. Ik doe eerst 20 min. op 160 graden, daarna zet ik de overstand terug naar 60 graden, draai de crackers om en nog even 10/15 minuten laten uitgaren.
Ze worden niet zo knapperig als knackebrod hoor, maar wel redelijk knapperig en ik vind ze zelf super lekker met oude kaas erop.
Je kunt er ook wat Italiaanse kruiden door doen. Dat doe ik ook wel eens. Is ook lekker.
Ik doe er meestal gewoon beleg op, met name oude kaas of komijnekaas. Maar je kunt er ook een ei opdoen met wat sla, of kipfilet. Wat je normaal ook op brood of cracottte of zo zou doen. Magere jam etc.etc.
Wat een slim idee van die ronde kleine vormpjes! Heb zondag een verjaardag van mijn man en zo kun je ze ook als toastjes gebruiken, lekker stukje brie erop, hmmmm! Dan is lijnen gewoon lekker he. Ik doe er ook wel eens wat Italiaanse kruiden doorheen, ook heel lekker!
Bron:1 @ntje en 2 Ingelien_________________ |
|