Winifred Mega Weegclubfan

|
|
Eergisteren waren de groentepannenkoekjes die ik gemaakt had echt heerlijk. Kinderen waren ook razend enthousiast en dat wil wat zeggen.
Groentepannenkoekjes (voor ongeveer 8 stuks):
In wat boter of olie halve geraspte (grote) winterwortel smoren met halve in fijne ringetjes gesneden prei. Af laten koelen.
Dan in pan een vierde geraspte knolselderij en vuistje (diepvries)erwten smoren (af laten koelen).
Had nog zakje geraspte courgette in vriezer en dat na ontdooien goed uitgeknepen en erbij gedaan.
Kluts 3 grote eieren met half pakje roomkaas (of ong 100 ml melk), wat groene kruiden, flink peper en zout en vuist geraspte (belegen) kaas. Ik had voor binding nog denk zo een 75 gram volkorenmeel erbij gedaan. Daar de gesmoorde groente bij doen en goed met een vork erdoor mengen. Het mag geen dun beslag zijn. Het gaat om de groente.
Dan kleine pannenkoekjes op zacht vuur in boter of olie bakken. In mijn grote pan gaan er drie per keer. Ik maak ze zo een 15 cm doorsnee maar dat is geheel persoonlijk. Tot allebei de kanten goudbruin zijn. Ik had de oven aan en deed ze op een ovenschaal in de oven want als ze klaar zijn en je doet de volgende dan blijven deze lekker warm (bord op pan met zacht kokend water kan ook). Had er een zure room/yoghurt/bieslook dip bij gemaakt en tomaten/paprika-sla.
Erg lekker. Er kunnen verschillende groentes in verwerkt worden. Gewoon naar smaak en voorraad.
Ik had de groente met de keukenmachine geraspt in van die luciferhoutjes.
Eet smakelijk!_________________ |
|