Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Heerlijke zoete verantwoorde havermoutkoekjes!

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   LaQueen
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Voor de zoet liefhebbers onder ons, een receptje om zelf heerlijke GEZONDE koekjes te maken! Zo heb je een lekker en verantwoord tussendoortje. Erg blij
Op basis van 12 koekjes bestaat elk koekje uit 55kcal, tenzij je er meer dingen bij hebt gevoegd.

Ingrediënten voor 12 koekjes:
- 100gr havermout
- 1 banaan
- 1 appel
- handje rozijnen

Evt. ook lekker als extra bij de voegen (en dus meer kcal!!!)
- stukjes chocola of een schep cacao
- hazelnoten
- amandelen
- iets anders wat je lekker vindt
- kaneel

Bereidingswijze:
De havermout vlokken in een keukenmachine gooien, banaan in partjes snijden en bijvoegen, appel zonder klokhuis in stukjes en bijvoegen, vervolgens het handje rozijnen toevoegen. Pureren tot een grof beslag. Vervolgens oven voor verwarmen op 180gr en bakpapier op een plaat doen. Koekjes over het bakpapier met een eetlepel verdelen. Volgens de beschrijving waar ik hem van gevonden heb kun je de koekjes 1cm dik en 4cm breed maken waardoor je er ongeveer 12 koekjes uit zou kunnen halen, maar je kunt ze natuurlijk ook wat kleiner maken, het is maar net wat je zelf wilt! Ongeveer 12 minuten in de oven zetten en vervolgens uit de oven even af laten koelen, anders vallen ze uit elkaar. Leg ze dan op een ovenrek of een ander rekje waardoor er lucht van beide kanten kan komen, zodat het koekje lekker knapperig blijft en geen last heeft van condens. Je kunt ze vervolgens ongeveer een week bewaren in een dichte trommel, maar vers zijn ze het lekkerst.

Voordelen van dit tussendoortje:
- Het is gezond en verantwoord.
- Op basis van 12 koekjes bestaat elk koekje uit 55kcal, tenzij je er meer dingen bij hebt gevoegd.
- Het smaakt uit zichzelf lekker zoet.
- Net zo lekker als gewone koekjes!
- Je kunt er ook een paar van eten als variatie voor je ontbijt/lunch.

Ik heb dit van het internet, maar ik ga ze zo gelijk proberen! Hmmmmm heb er nu al zin in om vanavond zo'n koekje bij mijn latte macchiato te nemen, aangezien ik de rest van de dag nog geen tussendoortjes heb gehad. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 24 okt 2013 18:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1