Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Atkins: bosbessen-amandelpannekoeken

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Greetje
In memoriam

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
6 el. soyameel
4 el. gemalen amandelen
2 el. zoetstof
1/2 tl. bakpoeder
snufje zout
2 eieren
50 ml. slagroom
2 tl. boter
75 gr.bosbessen
2 el. Griekse yoghurt, voor erbij (naar keuze)

voor 12 stuks of 4 personen.

Verwarm de oven voor op 120 graden Celcius om de pannekoeken warm te houden.
Meng het soyameel, de amandelen, zoetstof, het bakpoeder, zout, de eieren en de room in een keukenmachine of blender tot een glad geheel.

Verhit een grote(grill)pan met antiaanbaklaag op middelhoog vuur en smelt 1 theelepel boter. Verdeel de boter over de bodem van de pan.
Leg op 3 plekken een hoopje bosbessen in de pan en schenk er het beslag overheen.
Bak ze tot ze gerezen zijn, aan de onderkant goudbruin en droog langs de randen. Keer ze om en bak de andere goudbruin..
Houd ze warm in de oven.
Je kunt elke keer een klein klontje boter gebruiken, maar je kunt ze ook bakken op een schijfje slank van Blokker.
Serveer warm met als toetje de Griekse Yoghurt.

per portie: 5 g eiwit: 11 g, calorieen: 267, voedingsvezels 3 g.
vet 23 g.(verzadigd vet :8 g)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2006 16:11    
Vrouw Weeggegevens   Lotje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Greet, dat ziet er superlekker uit, evenals je andere gisteren geplaatste recepten.
Maar hoe krijg je hier 12 stuks uit. Van welke grootte? Het lijkt mij bijelkaar niet zoveel massa namelijk.....
Ben benieuwd.... :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 17 apr 2006 20:58    
In memoriam

Reageer met quote
Hoi Aati

Ze zijn ook niet groot hoor, je kunt beter zeggen 4 flinke poffertjes per portie, maar ze rijzen door het bakpoeder, lijkt het wat meer.
doei doei Greetje Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 18:36    

Reageer met quote
ja, je schreef idd over vier hoopjes..Maar ik stelde me echt pannenkoeken voor... Lachen

Ben je weer een beetje op dreef? :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 20:10    
In memoriam

Reageer met quote
Hoi Aati

ja ik ben gelukkig weer op dreef en ik val ook weer af.
Die pannenkoeken zijn we lekker groot gewend he?
Maar ja als het om kh. gaat zullen het helaas altijd kleine hoopjes blijven. Lachen
Gaat het goed met jou?
Moeilijk he die laatste loodjes, het is denk ik gewoon psychisch, net als dat je de finish over gaat en je dan weer anders moet instellen om het zo te houden en denkt dat zolang je afvalt en in de race zit alles goed is, maar dat zal je zeker lukken en je gaat een mooie tijd tegemoet waarin je lekker kunt genieten van wat je toch maar zelf gepresteerd hebt.Het voorjaar, lekker zonder jas en je makkelijk kunnen bewegen.
Ik heb vanmiddag nog gekeken naar al mijn mooie kleren, heel veel nog met prijskaartje er nog aan, maar ik weet zeker dat ik er over 4 a5 maanden weer inzit en dan plaats ik wel weer de foto,s, dat beloof ik je!!! Lachen
Aati, succes met het laatste stukje en geniet er van , je hebt het verdiend.
groetjes Greetje Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 23:43    

Reageer met quote
Het gaat jou ook zeker weer lukken, Greet! hang je mooie kleren een beetje vooraan in de kast, stimuleert vast wel!

Nu met de Pasen heb ik iets meer gegeten als anders, maar alleen toegestane dingen uiteraard. Zie wel dat ik echt niet te veel moet nemen. Nu was er dus een kilo bij, maar ja, hoop van vocht.... :wink:

Maar mijn streefgewicht wil ik halen! Dan heb ik een mooi uitgangspunt om me aan vast te houden.
't Komt al goed, zeggen ze hier... :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 15:46    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1