| Auteur |
Bericht |
Mamdarijn Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 26-6-2011 Berichten: 20796 Dieet: E.G.A met minder koolhydraten
|
|
Uit 'Pepijn de Planter', Görel Kristina Näslund, uitgeverij Ploegsma
Courgette is de Franse naam van een heel oude groente. Pepijn noemt het indianen-komkommer en dat heeft hij goed bedacht. De courgette is familie van de komkommer. En de indianen waren de eersten die courgettes verbouwden. De Amerikanen noemen de groente squash. Dit woord schijnt afkomstig te zijn van 'askoot-asquash', de naam die sommige indianen de groente gaven en het betekent 'kan rauw gegeten worden'.
Indianen pannenkoeken
125 gr grof geraspte courgette, 45 gr volkoren broodmeel, 15 gr bloem, 2 eieren, 150 cc melk, zout
beleg: 50 cc Griekse Yoghurt met kruiden en geraspte wortel.
125 gr courgette is de hoeveelheid verplichte groente van de dag, de 15 gr bloem is ook de max voor de dag.
Beslag: ingredienten mengen, pannenkoeken bakken in tefalpan, zonder vet of op een panfitvelletje. 6 kleine pannenkoekjes of een paar grote.
Beleg; yoghurt naar smaak kruiden (ik had peper, zout, verse munt, verse thijm) en mengen in een kommetje en samen met de geraspte wortel op de pannenkoeken verdelen_________________ Gezond eten & afvallen.. Ik pak die kans!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 24 jul 2011 21:08 |
|
 |
Dipinipi Beheerder

Geregistreerd op: 6-11-2007 Berichten: 45162 Dieet: suikerbewust en vetarm Woonplaats: Giessen
|
|
| alles gewoon mengen en bakken? |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 26 jul 2011 21:54 |
|
 |

Geregistreerd op: 26-6-2011 Berichten: 20796 Dieet: E.G.A met minder koolhydraten
|
|
Beslag: ingredienten mengen, pannenkoeken bakken in tefalpan, zonder vet of op een panfitvelletje. 6 kleine pannenkoekjes of een paar grote.
Beleg; yoghurt naar smaak kruiden (ik had peper, zout, verse munt, verse thijm) en mengen in een kommetje en samen met de geraspte wortel op de pannenkoeken verdelen._________________ Gezond eten & afvallen.. Ik pak die kans!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 26 jul 2011 22:10 |
|
 |
Dipinipi Beheerder

Geregistreerd op: 6-11-2007 Berichten: 45162 Dieet: suikerbewust en vetarm Woonplaats: Giessen
|
|
lijkt me lekker  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 27 jul 2011 6:41 |
|
 |

|
|
Het ís erg lekker!!  _________________ Gezond eten & afvallen.. Ik pak die kans!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 27 jul 2011 12:13 |
|
 |
Bakemaatje Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 23-2-2011 Berichten: 240 Dieet: EGA Woonplaats: Lelystad
|
|
| Mamdarijn schreef: |
45 gr volkoren broodmeel, 15 gr bloem,
|
45 gr meel en bloem is dat niet te veel? En mag je alle pannenkoeken als lunch eten?
Klinkt lekker |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 08 mrt 2012 16:58 |
|
 |

|
|
45 meel staat voor de twee boterhammen die je bij je lunch neemt, en 15 gram bloem is bij de extra dingen (staat bij de kruiden). Vaak gebruikt als bindmiddel bij sausjes of het bakken van een kruidkoek.
Je mag 15 gram bloem per dag_________________ Gezond eten & afvallen.. Ik pak die kans!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 08 mrt 2012 17:28 |
|
 |
Bakemaatje Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 23-2-2011 Berichten: 240 Dieet: EGA Woonplaats: Lelystad
|
|
| Duidelijk. ik was het even vergeten die broodvervanger,.. haha |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 08 mrt 2012 18:54 |
|
 |
sunshine65 Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 10-1-2011 Berichten: 2733 Dieet: E.G.A. Woonplaats: zoeterwoude
|
|
Lijkt me heerlijk Mamdarijn en jeetje was al zo'n tijd niet meer bij deze topic gekeken, wat een hoop recepten zijn erbij gekomen, gaaf hoor, ga lekker nog even snuffelen._________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 20 okt 2012 17:43 |
|
 |

|
|
Ik heb deze pannenkoek afgelopen week klaargemaakt met 200 gr pompoen i.p.v. courgette.. was ook geweldig lekker! De volgende keer neem ik trouwens 100 gr pompoen (= halve vrucht) want het was een mega lunch!_________________ Gezond eten & afvallen.. Ik pak die kans!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 20 okt 2012 23:48 |
|
 |
|