Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Tagliatelle met zalm roomsaus en Chinese groenten

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Primrose
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Tagliatelle met zalm roomsaus en Chinese groenten

Dit heerlijke recept wil ik jullie niet onthouden, tenminste als je van vis houdt, wij hebben het vanavond gegeten en het was heerlijk.

Dit recept bevat een glas rose, ik weet dat dat niet mag maar ik doe het er toch door voor de heerlijke smaak. Je kunt de rose natuurlijk ook weglaten.

4 personen (voor 1 persoon staat tussen haakjes)

Nodig:

160 (40) gr tagliatelle rauw, water, 2 (1/2) blokjes runderbouillon, 300 (75, man 125 gram) gram zalm uit blik op water of 300 ( 75, man 125 gram) gr zalmsnippers, 4 (1) tl knof peperkruiden, 3 (2/3) tl zalmkruiden (verkrijgbaar bij de vishandel), 30 gr is 2 ( ½ ) el bloem, ½ l ( 0.125 cc) halfvolle melk, 1 ( ¼ ) zak Chinese roerbakgroenten diepvries, 1 ( ¼ ) glas rosé, 2 ( ½ ) blokjes bospaddenstoelen bouillon verkrijgbaar bij AH. 60 (15) gr geraspte oude kaas

Bereiding:

Breng ruim water met de rundvlees bouillonblokjes aan de kook en doe er dan de tagliatelle bij en kook gaar.
Doe een scheutje (1/2 kopje) water in een braadpan en breng dit aan de kook. Doe er de roerbakgroenten bij. Bestrooi de groenten met de peper knofkruiden en de zalmkruiden. Houdt het vuur hoog en roerbak de groenten zacht in het water, blijf roeren. Doe de melk in een maatbeker en klop hier de bloem door met een garde. Schenk dit bij de groenten als ze zacht zijn en breng de saus aan de kook onder voortdurend roeren. Doe er dan de zalm en de bospaddenstoelen bouillonblokjes bij en een glas rosé. Breng op smaak met peper.

Giet de gare tagliatelle af en meng de saus door de tagliatelle. Doe het geheel in een grote kom.

Serveer met geraspte kaas en een groene salade aangemaakt met slafix naturel en Italiaanse kruiden.

¼ van de pasta met saus is voor jou met 15 gram geraspte kaas.

Bevat per persoon ¼ l melkproduct, ½ l bouillon, 1 x vis, 1 x kaas, 1/2 el bloem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: di 03 jul 2012 20:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1