Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: Gezond eten & Vegetarische recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Humus

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   wickedgirl
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Recept van mijn oom voor ongeveer 2 personen (meer personen als je het op toastjes gaat smeren)

Let op: de kikkererwten moeten minstens 24 uur in warm water weken (veel water want ze slurpen het op).

Ingrediënten:
2 handjes vol kikkererwten (daarna 24 uur weken)
2 tenen hele knoflook
1 ui
Tahin (potje dat te koop is in een Turkse supermarkt)
1/2 citroen (je hebt alleen het sap nodig)
fijn gemalen komijn
fijn gemalen peper
zout
Staafmixer of blender

Ontdoe de kikkererwten van hun vel. Doe ze in een pannetje, bedek ze met een laagje water. Voeg de knoflook en ui toe. Laat het geheel 45 min tot 1 uur koken op een zacht vuurtje. Zorg ervoor dat de kikkererwten, knoflook en ui ten alle tijden bedekt zijn met een laagje water. Soms zul je dus een beetje water moeten toevoegen. Ze zijn klaar met koken als de kikkererwten (boter)zacht zijn (als je erop kauwt, of als je het fijn knijpt tussen je vingers, mag het dus niet hard zijn).

Doe de kikkererwten, knoflook, ui en het water waarin het is gekookt in de blender en mixen maar. Voeg 1 grote eetlepel Tahin toe en mix. Voeg de citroensap toe en mix wederom. Breng op smaak met zout, peper en komijn en mix het weer.

Kan warm of koud gegeten worden. Lekker op stokbrood of toastjes.

Tip: serveer een beetje peterselie en olijfolie erbij wanneer het koud gegeten wordt.

Eet smakelijk Lach

Mannen die eten, vrouwen diëten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 okt 2011 18:12    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Lekker! Eten
Ik wilde even zeggen dat je tahin ook bij biologische winkels kunt kopen, het is sesampasta (zoals pindakaas).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 okt 2011 22:27    
Vrouw Weeggegevens   Oemmie
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
lidl verkocht het een tijdje. Ik kende het niet eerder. Daarna ben ik het gaan namaken met de ingredienten die er op stonden. Vond de gekochte versie toch lekkerder. Ga jou recept nog een keertje proberen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2012 15:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1