Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
Geregistreerd op: 16-1-2012 Berichten: 101 Dieet: EGA Woonplaats: Utrecht
Heel simpel, maar wat heb ik hier van genoten afgelopen zaterdag..
recept is voor 1 persoon
1 biefstuk a 100 gram
een berg champignons, zoveel je wil
100 gram aardappels
Cajunkruiden
25 gram mayonaise
Bak de aardappels in een antiaanbakschaal in de oven op 200 graden ongeveer(ik doe het met hetelucht, worden ze lekker knapperig van), kruid ze van te voren met de cajun kruiden. Het is even kijken wanneer ze lekker bruin zijn, maar hou rond de 20 minuten aan.
Na ongeveer tien minuten kun je de biefstuk in de pan doen (met bakvelletje of in de tefal pan) en leg je er de champignons bij. Als je nu de deksel op de pan doet suddert de biefstuk met de champignons gaar.
Als het klaar is doe je er de 25 gram mayo bij en kun je aan een feestmaal gaan zitten!
Je hebt gegeten: 100 gr. meelprodukt (dus geen boterham bij het ontbijt eten), 100 gram vlees (dus 1x vlees uit groep 2) en 25 gram verplicht vet.
e1980 schreef:
Bak de aardappels in een antiaanbakschaal in de oven op 200 graden ongeveer(ik doe het met hetelucht, worden ze lekker knapperig van), kruid ze van te voren met de cajun kruiden. Het is even kijken wanneer ze lekker bruin zijn, maar hou rond de 20 minuten aan.
Dit klinkt heerlijk, die aardappels uit de oven! Gebruik je gewoon rauwe aardappels of neem je voorgekookte aardappels?
Biefstuk vind ik toch het lekkerst als deze in boter of olie gebakken is want anders krijg je niet zo'n lekker korstje vind ik dus mocht je daar nog tips voor hebben...
Geregistreerd op: 16-1-2012 Berichten: 101 Dieet: EGA Woonplaats: Utrecht
Mja, EGA is zonder boter of olie bakken. Dus dat korstje.. Sjah, wat je kunt doen is een grill gebruiken! Dan krijg je wel een knapperig korstje..
En voor die aardappeltjes, ik gebruik als ik lui ben een zakje voorgekookte, en anders maak ik blokjes van gewone rauwe aardappels. Onder de grill van de oven zijn ze zo gaar hoor!