Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Grip op Koolhydraten recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Limoentaartje

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Karmicgirl
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 7-1-2010
Berichten: 6302
Dieet: Paleo (GOK)


  Reageer met quote


Het is handig om te beginnen met de vulling zodat die nog een beetje op kan stijven in de koelkast.

Voor de vulling:
2 rijpe hass avocado's
1/4 cup limoensap
2 tablespoons limoen zest
1 tablespoon kokosolie
1/4 theelepel vanille extract (dit maak je door vanillestokjes in wodka te zetten een flinke tijd)
1/4 theelepel (kosjer)zout
2 theelepels steviapoeder

Alle ingrediënten mixen in een foodprocessor. En een half uurtje laten opstijven in de koelkast.

Voor de taartjes:
1/3 cup amandelpasta
1 tablespoon kokosolie
1 ei
1/2 theelepel zout
2 theelepels steviapoeder
1 tablespoon limoen zest
1 cup lijnzaadmeel

Alles mixen en in 6 3" vormpjes duwen. Ik heb ze in twee taartvormpjes gedaan die ik had en de rest heb ik in mini muffin vormpjes gedaan. Dan krijg je hele leuke minigebakjes.
Zelf heb ik er wat fruit bij gedaan nog en wat kokosrasp er overheen.

Het is een amerikaans recept dus ik heb alleen de cupmaten. Ik vergeet alleen steeds (omdat ik het in principe voor mezelf maak) om de grammen op te schrijven.
Je kunt echter niet uitgaan van 1 cup lijnzaadmeel is hetzelfde als 1 cup suiker, want alles heeft een eigen soortelijk gewicht, waardoor 1 cup suiker zwaarder is dan een cup meel bijvoorbeeld.

Steviapoeder heb ik niet, dus ik heb maar op de gok wat druppels erdoor gedaan.
Lijnzaadmeel heb ik gemaakt met behulp van een koffiemolentje.

Dit is het originele recept, ik heb het niet helemaal gevolgd ohhh
http://www.ibreatheimhungry.com/2012/03/lime-tastic-tartlets-low-carb-sf-gf.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2012 10:03    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
En voor hen die het (nog) niet weten: Zest betekent letterlijk het afschrapen van een heel dun schilletje van een limoen, ideaal om eten op smaak te brengen of om mee te garneren. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2012 18:38    
Vrouw Weeggegevens   goldfairy
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-5-2011
Berichten: 696
Dieet: GOK


  Reageer met quote
Ziet er heerlijk uit, goed idee voor de zomertijd, en als ik weer wat fruit mag eten ga ik het zeker uitproberen.

Lijnzaad vind mijn lichaam niet zo fijn dus kan ik dan ook amandelmeel gebruiken denk je?


Groetjes Goldfairy

_________________
Surround yourself with friends who only call you superstar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2012 12:39    
Vrouw Weeggegevens   Karmicgirl
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 7-1-2010
Berichten: 6302
Dieet: Paleo (GOK)


  Reageer met quote
Ik denk dat er ook wel een variant te maken is met amandelmeel, maar bedenk dan wel goed dat amandelmeel snel verbrand.
Hoe het zit met de binding weet ik ook niet. Lijnzaad wordt namelijk ook in veganistische recepten bijvoorbeeld als ei vervanger gebruikt.

http://www.marthastewart.com/312653/pecan-tassies?xsc=eml_cod_2012_03_11&om_rid=Nsi712&om_mid=_BPXJPHB8eBazvl
Ik kwam dit recept tegen en wil gaan proberen het deeg aan te gaan passen aan lowcarb, lijkt me lekker ook om er dan limoenvulling in te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2012 11:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1