Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Atkins: 2 Pannenkoekjes met Slimpie-jam (totaal 2.5 kh)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
1 ei (0.2 kh) loskloppen in een kom, doe hierbij een scheut Vanille-essence en zoetstof naar smaak.
Nu 25 gr. (2 kh) eigen gemaakt meel erbij roeren.
Dan om het beslag dunner te maken sojamelk zonder toevoegingen erbij schenken, steeds een klein beetje totdat je een mooi glad niet te dik pannenkoekbeslag hebt.

Vloeibare boter in de pan (butella voor bakken, braden en koken van de Aldi 0 kh) en van het beslag 2x een pannenkoek bakken.
Het uiteindelijke sojameel dat je met dit recept binnenkrijgt is maar zo weinig dat ik denk dat het in fase 1 wel toegestaan is.

voor het eigen gemaakt meel zonder bakpoeder.
200 gr. Sojameel (per 100 gram 24 Kh.) =48 Kh.
400 gr. Prote?¯ne Poeder = 0 Kh
1 Theelepel zout = 0 Kh

Alles mengen en zeven. Bewaren in de koelkast.
48 KH op 600 gr. Is 8 Kh per 100 gr.

Slimpie-jam
Als je nu ruim van te voren een soort van eigen bijna kh. Loze jam wil maken doe je een scheut Slimpie Framboos (of andere smaak) hoeveelheid naar eigen smaak in een maatbeker en dat vul je aan met water tot 200 ml. Zet alles in de magnetron en maak het warm. 2 geweekte gelatine blaadjes erbij en een scheut vanille-essence. Doe het in een potje en zet in de koelkast om op te stijven. Heerlijk op de pannenkoeken!

Als je alles bijelkaar telt, ei, meel, sojamelk (0.1 per 100 ml) en slimpie kom je denk ik rond de 2.5 kh voor deze 2 pannenkoekjes met slimpie-jam, en ze lijken heel erg op echte pannenkoek.

Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2005 19:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1