Een redelijk simpel ontbijt of lunch gerechtje wat ik persoonlijk naar appeltaart vind smaken. Lekker, maar ook nog eens gezond!
Ingrediënten:
Een grote, harde volkoren/meergranen/muesli bol
Roomboter
Een (halve) appel
Rozijnen
Kaneel
Benodigdheden:
Aardappelschilmesje
Dunschiller
Oven
Snijd de bol doormidden en besmeer de onderste helft met roomboter.
Schil de schil van de appel af en schil stukjes appel met een dunschiller. Dunne plakjes snijden met een aardappelschilmesje kan ook. Leg de plakjes appel op je bol waar je ook de boter op heb gesmeerd.
Neem een eetlepel rozijnen en strooi dezen over de stukjes appel.
Maak het af met kaneel en doe de bovenste helft van je bol op de stukjes appel en kaneel.
Doe de bol in de oven en wacht tot de bol en de stukjes appel warm is.
Eet smakelijk.
Bevat:
Calorieën: 400
Koolhydraten: 62
Eiwitten: 14
Vezels: 8
Vet: 8
Variatietip:
Vervang de grote, harde bol door twee volkoren boterhammen. Besmeer van beide boterhammen de buitenkant en doe deze in een tosti ijzer. Kan ook in een grill en dan hoef je maar één boterham te besmeren met boter. Smaakt minder naar een appeltaartje, maar ook erg lekker. Bevat ook iets minder calorieën en koolhydraten, omdat twee boterhammen lichter zijn dan een grote, harde bol.
Eventueel kan er ook suiker/zoetstof of hazelnoten toegevoegd worden, maar dit heb ik zelf nooit geprobeerd.
Er kan denk ik ook een magnetron gebruikt worden, maar dit heb ik zelf ook nooit gedaan.
De schillen en de andere helft van de appel eet ik trouwens gewoon op met kaneel, maar je kunt ook een ander blij maken met nog een bol of tosti.
Ik zal ook nog ooit een foto maken.  _________________
Momenteel probeer ik op gewicht te blijven. Ik heb er hard voor gewerkt en ik ben er trots op! Ik hoef alleen nog te werken aan een strakker lichaam. |