| Auteur |
Bericht |
kristal Weegclubfan voor het leven

|
|
Vandaag iets geprobeert met 1 van mijn minst favoriete groenten, ben niet zo heel dol op aubergine, ik eet t wel hoor als t moet, maar dat ik t nu echt erg lekker vind nou neuh
maar in mijn nieuwe slankrecepten kookboek stond wel een intrigeren receptje
Aubergine röstikoeken
rasp 2 aubergines (0 p)
rasp 1 grote ui (0p)
hak drie teentjes knoflook flink fijn of pers ze uit(0 p)
voeg zout, peper en wat chinees vijfkruidenpoeder toe naar smaak (0 p)
neem 2 eiwitten(0 p) en meng die met zes lepels bloem( 3 p)
verhit wat olie in de pan ( per koffielepel die je gebruikt 1 p wat neerkomt op ca 1 koffie lepel per 6 rostikoekjes = dus per persoon 1 p)
je bakt in een grote koekenpan in de olie zes rostikoekjes ..laat ze niet te snel bakken maar even goed doorgaren aan 1 zijde, als je ze aan de andere zijde wat ziet indrogen kun je ze voorzichtig keren
serveer met bijvoorbeel ijsbergsla met een heldere dressing en wat pijnboompitjes ( pijnboompitjes dan wel even berekenen!)
en een tartaartje van 100 gram( 3 punten)
mijn hele maaltijd kwam zodoende uit op
zes rostikoekjes a 4 punten
salade met dressing en pijnboompitjes 3 punten
tartaartje 3 punten
=totaal 10 punten
en zelfs mijn oudste dochter ( die van tien) die dus echt geen groente wil eten als ze weet dat t op haar bord ligt ) heeft gesmuld en vroeg om MEER aubergine rostikoeken en of ik ze volgende week nog es wilde maken |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 18:56 |
|
 |
Dipinipi Beheerder

Geregistreerd op: 6-11-2007 Berichten: 45144 Dieet: suikerbewust en vetarm Woonplaats: Giessen
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 19:03 |
|
 |
Wilhelmina56 Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 30-11-2011 Berichten: 649 Dieet: Lowcarb Woonplaats: Bij Deventer
|
|
Klinkt erg lekker, Kristal. Ik ga ze woensdag maken denk ik. Of misschien zelfs vandaag al!_________________ Ook met kleine stapjes kom je vooruit!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 30 jan 2012 11:07 |
|
 |
kristal Weegclubfan voor het leven

|
|
tipje..rasp de aubergine en laat de rasp uitlekken in een vergiet in de gootsteen want t wil wat nattig worden anders  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 30 jan 2012 11:15 |
|
 |
Dipinipi Beheerder

Geregistreerd op: 6-11-2007 Berichten: 45144 Dieet: suikerbewust en vetarm Woonplaats: Giessen
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 30 jan 2012 12:17 |
|
 |
Wilhelmina56 Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 30-11-2011 Berichten: 649 Dieet: Lowcarb Woonplaats: Bij Deventer
|
|
Ik heb de aubergine net gehaald. Eet het woensdag, dan is manlief er niet. Ga ik mezelf extra verwennen...... Ik doe er sla bij en nog een paar aardappelschijfjes uit de airfryer. Daar hoeft niet persé olie over heb ik ontdekt .
Goeie tip van dat uitlekken. Bestrooi jij het ook eerst nog even met zout en spoel je het dan af?_________________ Ook met kleine stapjes kom je vooruit!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 30 jan 2012 13:37 |
|
 |
Wilhelmina55 Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 10-1-2012 Berichten: 850 Dieet: ww Woonplaats: in de buurt van deventer
|
|
Kristal, een vraagje; hoe kom jij aan 4 PP voor 6 koekjes? Ik kom aan 2,5. 1 voor de olie en 1,5 voor 3 el bloem voor 1 aubergine. Daar haal je toch wel 6 koekjes uit?_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 31 jan 2012 16:25 |
|
 |
|