| Auteur |
Bericht |
Primrose Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 11-10-2011 Berichten: 139 Dieet: EGA Woonplaats: Utrecht
|
|
Zomerzuurkool uit Hongarije
Voor 4 personen (voor 1 persoon staat tussen haakjes)
Nodig:
400 (100) gr aardappelen, 4 (1) rode paprika??s in stukken, 400 (100) gr zuurkool, 200 (50) gr uien in grove stukken, 170 (40) gr bacon in blokjes, 400 (95) gr rundvlees in blokjes van 2 cm, ½ (1 tl) el paprikapoeder, 1 ( ¼ ) l water,45 (11) gr bloem is 3 el, 200 (50) cc magere yoghurt, 1 ( ¼ ) teentje knoflook uit de knijper, snufje venkelpoeder, zout, peper en aromat (van die gele busjes)
Bereiding:
Doe het rundvlees, de uien, de zuurkool, de knoflook en het venkelpoeder in een braadpan. Breng 1 liter water aan de kook en schenk dit hierbij. Zet het vuur hoog en laat alles eventjes koken, draai dan het vuur laag en laat 2 uur zachtjes stoven met de deksel op de pan. Voeg dan de aardappelen, stukken paprika en wat zout toe en roer goed door. Laat nog 20 min tot een half uur zachtjes pruttelen. Bak de blokjes bacon in een droge koekenpan krokant. Roer vervolgens paprikapoeder en de bloem door de yoghurt tot er een gladde pap ontstaat. Voeg dit toe aan de pan met zuurkool. Goed doorroeren en voeg dan de bacon toe. laat nog een half uurtje stoven zodat de bloem goed gaar is. Breng op smaak met peper, zout en aromat.
Bevat per persoon 1 x vlees, 11,2 gr bloem, 50 gr verplichte groenten en 50 cc melkproduct |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: vr 25 mei 2012 13:37 |
|
 |
D01 Weegclubfan voor het leven

|
|
Ik ben gek op zuurkool en ga hem vegatarisch proberen
dank je |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 03 jun 2012 11:42 |
|
 |
winniegek Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 195 Dieet: EGA Woonplaats: s-Gravendeel
|
|
Wat een apparte variant van zuurkool die ga ik zeker eens proberen.
De Aromat mag alleen niet er blijkt toch iets van vet in te zitten daarvoor in de plaats kan je herbamare zout nemen lijkt er erg veel op deze is van bijv. dokter vogel
Gr Erna_________________ |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: ma 04 jun 2012 14:45 |
|
 |

|
|
| D01 schreef: | Ik ben gek op zuurkool en ga hem vegatarisch proberen
dank je |
Leuk dat je dat probeert. laat me even weten of het gelukt is en hoe je dat gedaan hebt? Ben erg benieuwd naar je creativiteit.
Groetjes Marianne |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: di 05 jun 2012 11:57 |
|
 |

|
|
| winniegek schreef: | Wat een apparte variant van zuurkool die ga ik zeker eens proberen.
De Aromat mag alleen niet er blijkt toch iets van vet in te zitten daarvoor in de plaats kan je herbamare zout nemen lijkt er erg veel op deze is van bijv. dokter vogel
Gr Erna |
Dank voor je tip, dat wist ik niet ik ga het vandaag gelijk halen.
Groetjes Marianne |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: di 05 jun 2012 11:58 |
|
 |
winniegek Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 195 Dieet: EGA Woonplaats: s-Gravendeel
|
|
Graag gedaan hoor marianne dacht zelf eerst ook dat aromaat geen kwaad kon lekker op komkommer
Zo helpen we elkaar weer_________________ |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: di 05 jun 2012 14:38 |
|
 |
|