Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Zomerzuurkool uit Hongarije

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Primrose
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Zomerzuurkool uit Hongarije

Voor 4 personen (voor 1 persoon staat tussen haakjes)

Nodig:

400 (100) gr aardappelen, 4 (1) rode paprika??s in stukken, 400 (100) gr zuurkool, 200 (50) gr uien in grove stukken, 170 (40) gr bacon in blokjes, 400 (95) gr rundvlees in blokjes van 2 cm, ½ (1 tl) el paprikapoeder, 1 ( ¼ ) l water,45 (11) gr bloem is 3 el, 200 (50) cc magere yoghurt, 1 ( ¼ ) teentje knoflook uit de knijper, snufje venkelpoeder, zout, peper en aromat (van die gele busjes)

Bereiding:

Doe het rundvlees, de uien, de zuurkool, de knoflook en het venkelpoeder in een braadpan. Breng 1 liter water aan de kook en schenk dit hierbij. Zet het vuur hoog en laat alles eventjes koken, draai dan het vuur laag en laat 2 uur zachtjes stoven met de deksel op de pan. Voeg dan de aardappelen, stukken paprika en wat zout toe en roer goed door. Laat nog 20 min tot een half uur zachtjes pruttelen. Bak de blokjes bacon in een droge koekenpan krokant. Roer vervolgens paprikapoeder en de bloem door de yoghurt tot er een gladde pap ontstaat. Voeg dit toe aan de pan met zuurkool. Goed doorroeren en voeg dan de bacon toe. laat nog een half uurtje stoven zodat de bloem goed gaar is. Breng op smaak met peper, zout en aromat.

Bevat per persoon 1 x vlees, 11,2 gr bloem, 50 gr verplichte groenten en 50 cc melkproduct
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2012 13:37    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Ik ben gek op zuurkool en ga hem vegatarisch proberen
dank je
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 11:42    
Vrouw Weeggegevens   winniegek
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wat een apparte variant van zuurkool die ga ik zeker eens proberen.

De Aromat mag alleen niet er blijkt toch iets van vet in te zitten daarvoor in de plaats kan je herbamare zout nemen lijkt er erg veel op deze is van bijv. dokter vogel

Gr Erna

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 14:45    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
D01 schreef:
Ik ben gek op zuurkool en ga hem vegatarisch proberen
dank je

Leuk dat je dat probeert. laat me even weten of het gelukt is en hoe je dat gedaan hebt? Ben erg benieuwd naar je creativiteit.

Groetjes Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 11:57    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
winniegek schreef:
Wat een apparte variant van zuurkool die ga ik zeker eens proberen.

De Aromat mag alleen niet er blijkt toch iets van vet in te zitten daarvoor in de plaats kan je herbamare zout nemen lijkt er erg veel op deze is van bijv. dokter vogel

Gr Erna

Dank voor je tip, dat wist ik niet ik ga het vandaag gelijk halen.

Groetjes Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 11:58    
Vrouw Weeggegevens   winniegek
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Graag gedaan hoor marianne dacht zelf eerst ook dat aromaat geen kwaad kon lekker op komkommer
Zo helpen we elkaar weer

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 14:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1