Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Kippenlevertjes Hawaii met rijst en komkommersla

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Primrose
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Kippenlevertjes Hawaii met rijst en komkommersla
4 personen (voor 1 persoon staat tussen haakjes)

Nodig: 540 (135) gr kippenlevertjes, 200 (50) gr ananasstukjes op eigen sap, 50 (12,5) gr rozijnen, 1 ( ¼ )rode paprika in stukjes, 1 ( ¼ )doosje champignons in plakjes, 200 (50) gr ui gesnipperd, water, zout, gemberpoeder, 750 (200) cc water, 2 kippenbouillontabletten, ca. 1 tot 1 ½ ( ½ ) el bloem, 120 (40) gr rijst rauw.

Bereiding: doe een scheutje water in een braadpan, stoof hierin de ui, de paprika en de champignons, laat zachtjes doorkoken, totdat de groenten zacht zijn. Voeg dan de gezouten kippenlevertjes toe (snijdt de grote doormidden) en gemberpoeder naar smaak. Laat even stoven. Voeg dan het water en de kippenbouillontabletten toe. Maak een lopend meeltje van wat water en de bloem, voeg dit in gedeeltes toe onder voortdurend roeren, totdat er een gladde gebonden saus ontstaat. Voeg dan de rozijnen toe, laat even meekoken zodat ze goed geweld zijn, of wel ze even voor in een kommetje met water in de magnetron. Voeg als laatste de ananas toe en laat nog even pruttelen totdat alles door en door heet is. Kook intussen de rijst en maak een komkommersla naar keuze.

Serveren: doe rijst op een bord, schenk hier de kippenlevertjes Hawaii op, geef de komkommersla erbij.

Bevat: 1 x lever, ¾ vrucht, 50 gr verplichte groenten, 1/3 el bloem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 10:30    
Vrouw Weeggegevens   Nell
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Lijkt me lekker.
Ga ik proberen. Echt iets voor bijv zaterdagavond.
Dan kook ik nooit maar willen wel iets warms. Is dus altijd een probleem met de ega wijzer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 10:31    
Vrouw Weeggegevens   Primrose
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nell schreef:
Lijkt me lekker.
Ga ik proberen. Echt iets voor bijv zaterdagavond.
Dan kook ik nooit maar willen wel iets warms. Is dus altijd een probleem met de ega wijzer.

We blijven creatief (met kurk), ik moet ook altijd zo nadenken wat we zullen eten op zaterdag, dan wil ik altijd makkelijk. Ik vind het wel makkelijk als je uit een lijstje kan kiezen.

Groetjes Primrose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 10:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1