Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Spinazie met ei en komkommer lunch

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Primrose
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Nodig:
1 pak diepvries spinazie naturel
2 eieren gekookt en in stukjes
peper en zout
100 gram aardappelen
1 zakje jus naturel
1/2 komkommer in plakjes geschaafd
125 gr ui fijngesnipperd
1 el mayonaise
3 el azijn
vloeibare zoetstof
peper en zout
worcestersaus

Bereiding:
Bereid de spinazie volgens gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Kook de aardappels in water met zout gaar. Maak de jus. Maak intussen de komkommersla. Meng hiervoor de mayonaise met de azijn, zoetstof (moet zoetzuur zijn), flink wat peper, een snuf zout en ca. 5 druppels worcestersaus. Meng er dan de ui door. Meng de saus door de komkommer in een kom.

Serveren:
Doe de gehakte ei op de spinazie en geef hierbij de komkommer, smaakt erg lekker bij elkaar. Geef de aardappels met jus erbij en de schnitzel. Rooster een boterham, geef deze erbij.

Als je dit als lunch eet houdt dat in dat je je lunch en diner omgewisseld hebt.

Laatst aangepast door Primrose op ma 17 okt 2011 23:48, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 21:22    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
We mogen helaas geen ei bij de maaltijd. Dat is zoiets dat ik echt wel een beetje lastig vind.. ei met spinazie is zo'n lekkere combi! Maar goed, dat stukje kan dan wel weer als lunch..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 23:20    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
We mogen helaas geen ei bij de maaltijd. Dat is zoiets dat ik echt wel een beetje lastig vind.. ei met spinazie is zo'n lekkere combi! Maar goed, dat stukje kan dan wel weer als lunch..

Bedankt voor de tip Mamdarijn, dat had ik helemaal niet begrepen, zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren. Ik zal kijken of ik het om kan toveren in een lekker lunchgerecht, dan moet ik het even aanpassen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 23:37    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Primrose schreef:
Mamdarijn schreef:

Bedankt voor de tip Mamdarijn, dat had ik helemaal niet begrepen, zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren. Ik zal kijken of ik het om kan toveren in een lekker lunchgerecht, dan moet ik het even aanpassen.

Hai Mamdarijn,

Dat houdt dan in dat het recept foo yong hai ook niet klopt, zal ik dan ook maar een lunchgerecht van maken. Weet je ook waarom we bij het diner geen eieren mogen?

Groetjes Primrose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: za 15 okt 2011 8:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1