Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Aardappels uit de oven

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pommie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Aardappels uit de oven
(Weight Watchers-dieet: p.p. 3 punten (2 voor de aardappels, 1 voor de kl olie); weet helaas niet de kcal.-waarde!)

Voorbereiding (plm. 15 min.)
Beslis zelf of je de aardappels wilt schillen of niet; als je ze niet schilt boen ze dan schoon met een borsteltje onder de kraan. (Voor Weight Watchers-dieet: reken een vrije portie aardappels van 2 punten, en maak daarnaast een grote portie groente of salade klaar, zodat je niet teveel van de aardappels gaat eten).
Verwarm de oven voor op 200'C.
Kook de aardappels kort, zodat ze net gaar zijn maar nog vrij stevig.

Bereiding (plm. 35-45 minuten)
Snijd de aardappels overdwars doormidden en leg ze plat in een ovenschaaltje.
Bestrooi de aardappels met zout (kruidenzout, of grof zeezout) en rozemarijn (liefs verse) of Provencaalse kruiden, besprenkel ze met (per persoon) 1 kl (kl = koffielepel, zit qua grootte tussen een theelepeltje en een eetlepel in) olijfolie en zet de ovenschaal gedurende minimaal 30 min. in de warme oven, totdat de aardappels knapperig en gekleurd zijn.
Zo krijg je een heerlijk geurend en hartig aardappelgerecht, dat lekker vult!

Dit recept maak je niet even in 10 minuutjes, maar is erg lekker voor b.v. op het weekend, als je meer tijd hebt.

Smakelijk eten!

72 kg. is mijn 'centrale gewicht'. 's Zomers mijn max, 's winters is +3 kg. ook goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 21:20    
Vrouw Weeggegevens   lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Ik maak deze Weight Watchers frites (zo noemen ze het op de Weight Watchers) vaak.
Ik neem biologische aard. die ik niet schil maar snij ze in partjes.

Ook kook ik ze niet voor.
Verder doe ik eerst de olie in een kom en hussel daarna de aard. met mijn handen erdoor heen.
Op die manier kan je met heel weinig olie toe en het gaat heel snel.

Voor mij een ideale manier om patat te vermijden. Trouwens, je kan er ook patatkruiden overheen doen.

Die van jou zijn vast lekkerder maar als ik zin heb om patat te halen moet ik snel een alternatief kunnen eten.

Deze staan zo'n 20 min. in de oven en dat kan ik dan nog net opbrengen.

Met kleine stapjes naar grote doelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 13:20    
Vrouw Weeggegevens   mabcdef

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
wat ook heerlijk is, lekker dikke aardappelen wassen oven voorverwarmen op 200 graden.

Dan de aardappels erin tot dat ze lekker knapperig en gaar zijn.
als je ze op het bord legt maak je de open en doe je er verse zwarte peper uit de molen erop en zeezout heerlijk.
En trouwens schil kun je ook eten voedzaam en vitaminen.

Hierbij een lekkere salade met stukje vlees of vis.

Eet smakelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011 16:20    
Vrouw Weeggegevens   ffw88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (gastric bypass binnenkort)

Reageer met quote
Ik schil ze niet, snij de aardappels in schijfjes, doe ze in de ovenschaal, hussel de olie en kruiden er door heen, beetje zeezout en tijm er over heen. De oven laat ik 10 minuten voorverwarmen. Dan zet ik de schaal er in en zet de combi-magnetron op mico+oven, 12 minuten......

Wil je ze nog wat bruiner hebben, kan je de grill nog even aan doen maar bij mij zit er dan al een leuk bruin kleurtje over heen. Erg lekker en snel dus.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 nov 2011 11:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1