Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Havermout ontbijt muffin

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Cola-light
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Dr Cohen

Reageer met quote
Havermout muffin

Ingrediënten

250 havermout (tot poeder vermalen)
250 ml (soja)melk
50 gram olie
1/2 banaan geprakt
1 kop bevroren aardbeien
2 tl bakpoeder
vloeibaar zoetstof naar smaak
1/4 tl zout
1/2 tl citroen aroma

Bereiding

-Verwarm de oven voor op 190 graden.
- Maal de havermout in een keukenmachine, met staafmixer of hakmolentje tot een fijn poeder.
- Meng alle 'droge' ingrediënten in een kom (havermout, suiker, bakpoeder, en zout).
- Meng alle 'natte' ingrediënten in een andere kom goed door elkaar (boter, (melk, olie, geprakte banaan en citroen aroma). Na het mengen blijven er klontjes over in het beslag, dat is niet erg.
Meng de natte ingredienten door de droge ingrediënten en meng het geheel kort door elkaar totdat je een plakkerig beslag krijgt.Niet te lang roeren, dit komt de smaak ten goede!
Voeg de bevroren aardbeien toe en vouw ze min of meer in het beslag. Probeer niet teveel meer door het beslag te roeren.

Bak de muffins ongeveer 25 minuten op 190 graden. Bak ze in het midden of net iets onder het miden van de oven. Als je een satéprikker in het midden van de muffin prikt en er droog weer uithaalt, zijn ze gaar.

-----------------------------------------------------------------------------------

Maak hier 10 muffins van.

Dan heb je 25 gram havermout, 25 ml melk, een vrucht en 5 gram van je vet per muffin.

(Ik heb voor olie gekozen om de muffins smakelijk te krijgen, als je echt streng wilt zijn moet je dit weglaten, want officieel mag je niet bakken met je vetten)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012 14:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1