Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: Gezond eten & Vegetarische recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Spinaziecurry met kaas en naanbrood

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jildou1979
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
mmm Ellen klinkt heerlijk!
ik ga de bami en de broccoli als eerste proberen!

Ik ben gek op Indiaas eten, heerlijke curry's met rijst of naanbrood. Hierbij een favoriet van de allerhande:

Spinaziecurry met kaas en naanbrood

Ingrediënten
2 el olie
2 uien, in partjes
2 vleestomaten, in blokjes
1 teen knoflook, gesnipperd
2 el kerriepoeder (potje 35 g)
1 pak spinazie à la crème (750 g, diepvries voordeelpak)
1 beker salade kaasblokjes (200 g), uitgelekt
1 pak Indiase naanbrood Knoflook & Koriander (280 g, Patak's)

Bereiden
Stap 1 Verhit de olie in een hapjespan en fruit hierin de ui goudbruin. Voeg de blokjes tomaat, de knoflook en het kerriepoeder toe en roerbak 1 minuut. Schep de spinazie erbij en laat deze al roerend ontdooien. Schep de kaasblokjes erdoor en warm ze mee. Stap 2 Halveer de naanbroden en rooster ze in een broodrooster op de hoogste stand (of onder de ovengrill). Serveer ze met de spinaziecurry.

Welke ik volgende week ga proberen:

Kruidenpannenkoek (ook van de allerhande)

Ingrediënten
50 g bloem
4 eieren (M)
1/2 dl melk
zout
versgemalen peper
1 zakje verse Italiaanse kruiden (20 g)
1 kleine courgette
1 kleine winterwortel
2 eetlepels boter of margarine
1 teentje knoflook

Bereiden
Boven kom bloem zeven. Eieren, melk, zout en peper toevoegen en tot glad beslag kloppen. Kruidenblaadjes van takjes rissen en fijnhakken. Helft van kruiden door beslag roeren. Courgette wassen en met kaasschaaf in lange dunne repen schaven. Wortel schillen en met kaasschaaf in lange dunne repen schaven. In roerbakpan 1 eetlepel boter verwarmen. Knoflook pellen en erboven pan uitpersen. Courgette en wortel toevoegen en al omscheppend in ca. 3 minuten zachtjes bakken. Rest van kruiden erdoor scheppen. Op smaak brengen met zout en peper en rest van kruiden. Groenten afgedekt warm houden. Intussen in koekenpan met anti-aanbaklaag 1/2 eetlepel boter verhitten. Helft van beslag over panbodem laten uitvloeien. Bakken tot bovenkant droog is, pannenkoek keren en onderkant goudbruin bakken. Op zelfde manier nog 1 pannenkoek bakken. Pannenkoeken op twee borden laten glijden. Courgette en wortel in midden scheppen.

Ik laat het jullie weten maar dit zal niet snel zijn aangezien ik pas dinsdag weer boodschappen doe.

Vanavond eten we:
Tortilla met geitenkaas en gegrilde groenten (ah)

Gister hebben we spinaziestamppot met pit (ah) gegeten, dit was heerlijk! En ook makkelijk te maken, alleen de aardappelen schillen en pijnboompitjes roosteren, de rest kan er rauw in. Ik maak stamppot trouwens altijd zonder melk, maar met kookvocht. Scheelt ook weer calorieën, en anders raakt de melk over datum want dat gebruiken we verder niet.

Ik haal dus alle recepten van de allerhande. Daar selecteer ik op slank en hoofdgerecht en vegetarisch. Soms ook op vlees, dan vervang ik het door bv vega gehakt/kipstukjes/burger. Dan heb je nog meer keuze!
Ik hoop op deze site nog meer tips te krijgen, op die site die Ellen mailde staan nog wat meer recepten dan in het weekmenu, niet heel veel maar wel een paar lekkere!

Bron:Allerhande

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 jun 2011 9:20    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
2 lekkere recepten, handig is als je ze los plaatst dan is het wat handiger bij het zoeken.

Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 23:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1