Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Lowcarb: zwarte bonen brownies

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Gittaar
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 9-5-2013
Berichten: 9
Dieet: proteine dieet
Woonplaats: amsterdam


  Reageer met quote
Super recept voor zwarte bonen brownies heb ik hier gevonden:
http://www.dancyfood.nl/nutrition/clean-chocolade-brownies/
(met een supergrappig instructiefilmpje)

Wat heb je nodig:
- 250 gram zwarte bonen
- 2 eieren
- 1/2 cup stevia
- 1/8 theelepel zout
- 1/4 cup + 1 eetlepel cacaopoeder
- 3 eetlepels kokosolie
- 1 theelepel bakpoeder
- 1 theelepel vanille


Verwarm de oven voor op 175 graden. Doe dan alle ingrediënten bij elkaar in de blender en blend dit tot 1 vloeibaar mengsel. Als jouw mengsel niet vloeibaar genoeg is, kun je er een klein beetje water of melk bij doen. Let dan wel op dat je het niet TE vloeibaar maakt, want dan bindt het niet goed meer. Leg wat bakpapier in je bakvorm en giet het browniemengsel erin. Je zou er nu nog extra dingen aan kunnen toevoegen zoals walnoten, rozijnen, chocoladestukjes (pure chocola met stevia gezoet van cereal!), dadels of wat jou dan ook lekker lijkt. Zorg er wel voor dat het tegen de hitte van de oven kan. Als je oven is voorverwarmt, kunnen je brownies 25 minuten in de oven gebakken worden. Om te zien of de brownies klaar zijn, kun je met een prikker in de brownie prikken. Als hij er schoon uitkomt het klaar. Laat het vervolgens even afkoelen en dan kun je de brownies snijden en opsmikkelen.

Enjoy!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013 12:22    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 54067
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Gittaar je hebt dit recept bij lowcarb recepten geplaatst maar die bonen bevatten toch best veel kh.

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013 12:37    
Vrouw Weeggegevens   Gittaar
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 9-5-2013
Berichten: 9
Dieet: proteine dieet
Woonplaats: amsterdam


  Reageer met quote
Hi Ellen,
ja als je strikt gaat kijken wel, maar je moet ook niet de hele brownie opeten ohhh
In 1 blikje zwarte bonen zit 265 gram, met 14 gram KH per 100 gram is dat dus in totaal 37,1 gram. Als je netjes 1 stukje neemt,bijvoorbeeld 1/8 van de hele taart (ik weet dat dat moeilijk is Schaam Schaam ) dan heb je dus maar 4,6 KH per stukje!

Groetjes,
Gitta

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013 12:52    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 54067
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Hey Gitta fijn dat je de koolhydraten erbij zet nu kunnen de deelnemers zelf kiezen .
Wellicht in een later stadium van een lowcarb dieet.

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013 12:56    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Hoeveel is 1/2 "cup" stevia? Want dat lijkt me behoorlijk veel en stevia is ontzettend zoet! Hoeveel stukjes (van hoe groot ongeveer) snijd je uit dit recept? En hoeveel gram is 1/4 cup plus een eetlepel cacaopoeder? Dat bevat namelijk ook nog kh he.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013 14:34    
Vrouw Weeggegevens   queenie1
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 26-6-2011
Berichten: 1476
Dieet: Lowcarb
Woonplaats: Zaamslag


  Reageer met quote
WOW, wat zijn ze enorm lekker geworden!
Ik heb biologisch geteelde zwarte bonen gebruikt die ik zelf eerst een nachtje geweekt heb en een uurtje gekookt.
Als zoetstof heb ik xylitol granulaat gebruikt (gemaakt uit finse berkenbomen dus natuurlijk). Verder heb ik er gehakte amandelen in verwerkt.
Jummie in my tummie.......

_________________
Sta eens stil bij de kleine mooie gebeurtenissen in je leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 14 mrt 2014 16:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1