| Auteur |
Bericht |
Merian Ik blijf hier bij de weegclub

Geregistreerd op: 27-4-2009 Berichten: 25 Dieet: gezond eten, meer bewegen
|
|
Dit recept wil ik jullie niet onthouden. Het is supersnel klaar te maken (voorbereiden kost 10 minuten), is lekker gezond en slank door de groente en het allerbelangrijkste: het is errug lekker. Komt'ie:
Aubergine, courgette, paprika in hapklare brokken snijden, champignons 1 of 2 keer doorsnijden, ui in grove ringen snijden en alles gemengd in een ovenschaal doen (aubergine een beetje onderop, want die heeft het meeste vocht nodig om gaar te worden). Bovenop kippenboutjes leggen en tomaten zoveel als er eters zijn. Je kunt het geheel kruiden met peper en zout, provencaalse kruiden, knoflook of wat je maar lekker vind, en als laatste sprenkel je een beetje olijfolie over het geheel. De schaal vijf kwartier in de oven zetten op 200 graden.
Je kunt het eten met rijst, pasta, of aardappel, net wat je lekker vind.
Zelf vind ik rijst erbij het lekkerste, en dan kom je uit op 322 kcal, 36.9 eiwitten, 23.5 kh en 8.8 vet per portie (2 ons groente, 150 gram kip, 75 gram gekookte witte rijst, 1 tomaat en 5 gram olijfolie). Maar misschien moet ik er maar eerlijk bij zeggen dat ik hier altijd wel meer van eet dan de 'voorgeschreven' portie .
Eet smakelijk allemaal! Merian._________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 27 apr 2009 18:31 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55916 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Hoi Merian,
lekker recept zou je de kcal erbij willen vermelden, want dat is de bedoeling bij deze recepten.
Groetjes Ellen
Laatst aangepast door Ellen op do 16 sep 2010 21:03, in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 27 apr 2009 22:28 |
|
 |
Merian Ik blijf hier bij de weegclub

Geregistreerd op: 27-4-2009 Berichten: 25 Dieet: gezond eten, meer bewegen
|
|
Ellen, kijk nog eens goed naar de tekst... (het was zeker past your bedtime gisteravond ).
Merian_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 28 apr 2009 6:22 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55916 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Ow ow ow daar had ik overheen gelezen  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 28 apr 2009 11:18 |
|
 |
alice6 Vaste Weegclubfan

|
|
het lijkt me heerlijk. Ga het vanavond uitproberen.
groetjes,
Alice_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 18 aug 2009 7:15 |
|
 |
Kroket Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 29-4-2008 Berichten: 330 Dieet: cambridge (gezond eten) Woonplaats: A'pen
|
|
Ik ga het zo uitproberen met couscous
zal wat laten weten hé  _________________ Groetjes kroket
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 19 feb 2010 16:42 |
|
 |
Kroket Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 29-4-2008 Berichten: 330 Dieet: cambridge (gezond eten) Woonplaats: A'pen
|
|
Hier eventjes mijn mening.....HEERLIJK!!!
Alleen de volgende keer maak ik het inderdaad met rijst want door de couscous hoort nog een klont boter!!!niet gedaan hoor ik heb gewoon was van de saus wat onderin komt te liggen in de ovenschotel over mn eten gegooit  _________________ Groetjes kroket
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 19 feb 2010 19:08 |
|
 |
eenhalfe Ik wil afvallen bij de weegclub

Geregistreerd op: 23-3-2010 Berichten: 1 Dieet: gezond eten Woonplaats: frankfurt
|
|
lijkt me echt lekker dit ga ik morgen maken,ik hoop dat het ook zonder champions kan want die lust ik niet.ik laat weten hoe het was. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 25 apr 2010 10:49 |
|
 |
Bama Ik blijf hier bij de weegclub

Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 34 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Maasbommel
|
|
Ook al is het een recept van een aantal maanden terug, lijkt me toch erg lekker. Dat zal ik eens gaan uitproberen.
Marianne_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 16 sep 2010 20:38 |
|
 |
tarja Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 7-4-2010 Berichten: 134 Dieet: GBP en gezond eten Woonplaats: Groningen
|
|
| Bama schreef: | Ook al is het een recept van een aantal maanden terug, lijkt me toch erg lekker. Dat zal ik eens gaan uitproberen.
Marianne |
Vandaag gegeten en het was echt superrrrrrrrrr..._________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 29 sep 2010 19:46 |
|
 |
|