Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Kruidige gamba's uit de wok

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1390
Dieet: Cambridge Dieet
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Kruidige gamba's uit de wok

Ingredi?«nten
8 gamba's,
verse gemberwortel ca 2 cm geraspt,
1 spaanse peper in stukjes,
gesnipperde knoflook,
1 limoen,
0,5 tl korianderpoeder,
0.25 tl vijfkruidenpoeder,
5 bosuitjes,
olie.
hulpmiddelen wok

snijd de bosuitjes in stukjes van ca 2 cm, ontdooi de gamba's en verwijder evt de schil.Rasp de limoen en pers hem dan uit. Roer alle ingredienten behalve de olie door elkaar. Laat minstens 1 uur marineren.

Verhit de wok, haal de garnalen uit de marinade . Dep ze even droog. Roerbak de garnalen 2 minuten voeg dan de bosui toe en na ca. 1 minuut de marinade. Nog 1 minuutje en klaar. Haal ze uit de wok want anders worden ze te gaar.

Serveer met wat broccoli bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: za 27 nov 2004 18:00    
Onbekend  Cyber Oma
Gast







  Reageer met quote
Eet jij dat voor je lunch ,jeetje sjiek hoor ....geef mij maar een eitje of een sneetje brood Lachen
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2004 11:11    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Ach jezelf af en toe verwennen moet kunnen en je kan het ook gebruiken als voorgerechtje met kerst, alleen gebruik je dan wat minder gamba's :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2004 11:28    
Vrouw   Pretty
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 393

Woonplaats: Belgie *Dieet Atkins*


  Reageer met quote
Nou Jose ik ben gek op gamba's en aanverwante zaken.. en aangezien mijn man 2e Kerstdag 50 jaar wordt willen we lekker gourmetten en wokken en dit recept is er perfect bij! Bedankt!

Heb je toevallig ook een lekker recept om lobsters klaar te maken?

Ik heb dat ooit in Durban Zuid-Afrika gegeten en nergens in geen enkel ander land ooit nog zo lekker gegeten..
de staart hadden ze gevuld met het lobstervlees en dat hadden ze toto een heerlijke 'smurrie' vermaakt.. het was zo delicieus... het vlees was nog steeds herkenbaar wit met een heerlijk sausje erbij.. misschien dat jij iets weet? ik heb al van alles geprobeerd om het te kunnen evenaren maar nix.. nakkes.. nada Huil huil

en die gamba's heb ik in Mozambique gegeten met pirri-pirri saus... verrrrrukkelijk.. je doopte het zo in die schaal met die pirri-pirri saus en je v*at er je vingers bijna bij op... ik weet nog dat we er toen ook sloten rose wijn bij dronken... mjamm mjamm en ik dacht dat de gamba's gefrituurd waren... dus ik hoop als we jouw gamba's klaar maken ik dat gevoel weer terug krijg!

Groetjes,
Prett

_________________
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2004 12:42    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1390
Dieet: Cambridge Dieet
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Recept voor kreeft komt eraan, moet eerst even alle gegevens voor de weegclub verwerken. Morgennacht zal ik proberen het recept te plaatsen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2004 18:46    
Vrouw   Pretty
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 393

Woonplaats: Belgie *Dieet Atkins*


  Reageer met quote
thx!!

ik hoop dat het die zal zijn die ik toen gegeten heb!! smullen Lachen

_________________
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2004 18:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1