Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Hartige Banketstaaf

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1390
Dieet: Cambridge Dieet
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Hartige banketstaaf.

8 plakjes filodeeg,
50 gr jonge kaas (aan een stuk),
300 gr mager rundergehakt,
2 eieren
1 eidooier,
2 eetlepels gehaktkruiden,
peper en zout.
Extra nodig: bakpapier.



Verwarm de ovenvoor op 220 C. Bekleed de pakplaat met bakpapier en maak dit vochtig. Laat het bladerdeeg ontdooien. Leg de plakjes bladerdeeg op elkaar en rol ze uit tot een lap van 30 X 12 cm. Snijd de kaas in kleine blokjes. Meng het gehakt met ei, gehaktkruiden en de kaas. Breng op smaak met peper en zout. Vorm van het gehaktmengsel een rol met een lengte van 26 cm. Leg de gehaktrol op de lange kant van het deeg en rol het deeg zo strak mogelijk op. Vouw de uiteinden van de banketstaaf dicht. Leg de banketstaaf op de bakplaat, met de deegnaad naar beneden. Klop het laatste ei en de eidooier los en bestrijk het deeg ermee. Bak de banketstaaf midden in de oven in ongeveer 25 minuten gaar en bruin.

Noot Ik weet niet precies hoe groot de velletje filodeeg zijn, in het oorspronkelijke recept stonden 8 blaadjes diepvries bladerdeeg vermeld. Zelf zou ik dus het deeg niet mee opeten, maar gewoon laten liggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2004 16:23    
Onbekend  Amber32
Gast







  Reageer met quote
Hallo Jose
Ik heb mij het recept uitgeprint van hartige bankketstaaf
nu is mijn vraag mag dat in fase 2 gegeten worden
Amber 32 Schaam Schaam Schaam Schaam
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2004 22:40    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1390
Dieet: Cambridge Dieet
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Hoi Amber32

In fase 2 mag je er best een stukje van hebben, geen halve natuurlijk

Veel suc6 met bakken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2004 22:46    
Vrouw Weeggegevens   Ardnas
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 5-3-2004
Berichten: 160
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Katwijk Zh


  Reageer met quote
Hoe bedoel je, Jos?©, het deeg laten liggen? Mag je het filodeeg niet opeten, moet je de vulling er uit halen nadat je hem hebt gebakken? En alleen dat dus opeten? Of begrijp ik het nu verkeerd???

_________________
Groetjes van Sandra

Gewicht nu: 101 kg
Streefgewicht voor 1 september: 95 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: do 29 apr 2004 9:16    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Hoi Jos?©, als je het toch zonder het filo eet, kan je er toch een flink stuk van eten in inductie?

Groetjes
Ines :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 apr 2004 9:34    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1390
Dieet: Cambridge Dieet
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Ik bedoel dat je best een stukje van de hartige banketstaaf mag hebben, zelfs met het filodeeg, maar je moet het dan bij een stukje houden en niet een halve staaf opeten.

Laat je het deeg liggen, dan is er geen vuiltje aan de lucht, en mag je het ook in fase 1 eten. Dan mag je zelfs de hele staaf opeten :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 29 apr 2004 12:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1